Hyundai reuşeşte să uimească cu noul i20. Un model de clasă mică pe care producătorul coreean a implementat o groază de tehnologie pe care, până de curând, o găseai doar pe maşini scumpe. Şi totuşi lui i20 parcă îi lipseşte ceva - caii putere. Am testa vreme de trei zile un i20 cu motor în trei cilindri de 85 de cai putere vresiune de top, black line.
A doua generaţie a lui Hyundai i20 pare că a părăsit senzaţia de învechit şi plictisitor pe care o dădea predecesorul. Cu o linie sportivă care îl înscrie în seria deschisă Elantra, noul i20 se face remarcat prin luminile de zi cu led montate sub un plastic alb care se prelungesc până la jumătatea aripilor şi prin spatele îndrăzneţ, cele două elemente fiind legate de linii care aduc micuţa maşină în ton cu linia actuală de design. Cu aceeaşi plăcere descoperim şi interiorul construit într-o combinaţie de culori cu cele ale caroseriei. Plasticele tari şi prăfuite au fost înlocuite cu unele mai fine combinate cu elemente moi care astfel preîntâmpină scârţâielile care apar odată cu trecerea timpului. Intresante sunt luminile de noapte care albăstresc întreg interiorul luminând discret fiecare butonaş. Interiorul albăstrit nu e foarte plăcut, dar e practic. Consola centrală este garnisită cu un port de USB şi două sloturi de priză. Conectarea telefonului prin bluetooth se face destul de uşor, iar comenzile sunt accesibile de pe volan şi pot reda inclusiv melodii de pe telefon. Sistemul audio, în ciuda prezenţei celor două tweetere, este slăbuţ şi distorsionează la volum maxim. Portbagajul are o capacitate de 301 litri şi beneficiază de o tavă de plastic. Tot în categoria confort pot fi enumerate funcţia de follow-up şi cea de iluminare a colţului maşinii în funcţie de direcţia de viraj.
Miscări uşoare în trafic
Sub capota lui Hyundai i20 este montat un propulsor Kappa euro 6 pe benzină de 1,25 litri în trei cilindri. În ciuda celor 85 de cai putere şi a cuplului de 121 Nm anunţat de producător, motorul pare că nu face faţă pentru o depăşire rapidă sau un sprint. Cutia de viteze este etajată pentru prize largi, iar ambreiajul ţine atât de sus că până te obişnuieşti trebuie să ridici piciorul serios de pe pedală. În ciuda acestor inconveninente, i20 mişcă uimitor de uşor prin traficul urban cele peste 1.000 de kilograme ale maşinii şi destul de comod graţie suspensiile moi cu care este dotat. Consumul înregistrat de mine a fost de 7,4 litri/100 de km în regim mixt la o viteză medie de 43 de km/h, ce-i drept cu prize pretins sportive. Punctul forte al lui i20 stă în multitudinea de dotări de sigurnţă pasive şi active. Pe lângă ESP şi TCS, i20 mai dispune de un sistem activ de management al direcţiei şi de un sistem de avertizare la schimbarea benzii de circulaţie care se activează după o anumită viteză şi dă semnale vizuale şi sonore. Preţul noului i20 în varianta testată este 15.318 euro cu TVA, sumă care benficiază de un discunt de lansare care îl aduce până la 12.838 euro cu TVA. Segmentul mini este foarte disputat în piaţa auto, fiecare producător prezentând rivali. Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo sau Mazda 2 sunt numai câţiva dintre concurenţii lui i20 care au cam acelaşi preţ şi aceleaşi dotări.