Decizia vine la aproximativ două luni după ce Proterra Inc., furnizorul de baterii al Volta, a dat faliment, ceea ce a făcut ca producătorul de camioane să nu-şi atingă obiectivele de producţie. Colapsul „a afectat negativ capacitatea companiei de a obţine suficient capital într-un mediu deja dificil de obţinere a capitalului pentru jucătorii din domeniul vehiculelor electrice", a declarat consiliul de administraţie al Volta.
Depunerea cererii de intrare în faliment a Proterra în Statele Unite a venit „în cel mai prost moment, când producţia trebuia să fie crescută", potrivit Byggmastare Anders J Ahlstrom AB, unul dintre cei mai mari acţionari ai Volta.
În noiembrie, Volta a strâns fonduri la o evaluare de aproximativ 600 de milioane de euro (633 de milioane de dolari), în timp ce se pregătea să livreze primele sale camioane. Compania, care are aproximativ 850 de angajaţi, a avut ca obiectiv o ofertă publică iniţială în 2024, potrivit directorului executiv Essa Al-Saleh.
Problemele legate de lanţul de aprovizionare şi penuria de piese cheie au afectat perspectivele investitorilor în întreaga industrie. Volta fusese unul dintre cele câteva startup-uri suedeze care încercau să ocupe poziţia de lider în domeniul transportului durabil într-o ţară în care producătorul de camioane Volvo AB şi Scania de la Volkswagen AG au o istorie îndelungată.
Byggmasteren deţinea aproximativ 10% din acţiunile companiei la 30 iunie, o participaţie care acum nu mai are nicio valoare, potrivit declaraţiei. De asemenea, a investit aproximativ 4 milioane de euro într-un împrumut garantat către Volta în al treilea trimestru, a precizat holdingul, adăugând că valoarea împrumutului este acum „dificil de evaluat".
(sursa: Mediafax)