Decizia a fost luată și în contextul în care compania își orientează producția către vehiculele electrice.
Aproximativ 2.300 de locuri de muncă vor dispărea la fabricile producătorului auto din Köln și Aachen, în Germania, 1.300 în Marea Britanie și 200 în restul Europei, a precizat compania, adăugând că intenționează să realizeze reducerile prin programe de voluntariat.
Vestea vine ca o lovitură pentru sindicatele care au declarat la sfârșitul lunii ianuarie că cel mai rău scenariu era reducerea a 2.500 de locuri de muncă în Europa în domeniul dezvoltării de produse și alte 700 în administrație.
Reducerile au fost necesare pentru a "revitaliza afacerile din Europa", a precizat Ford într-o declarație.
Constructorul auto a semnalat mai multe reduceri de costuri în cadrul apelului privind rezultatele sale de la începutul lunii februarie, iar directorul financiar John Lawler a declarat că va fi "foarte agresiv" în reducerea cheltuielilor în operațiunile de producție și în lanțul de aprovizionare.
De asemenea, Lawler a mai spus la acea vreme că productivitatea inginerilor din Europa este cu 25-30% mai mică decât ar trebui să fie.
Grupul american va păstra aproximativ 3.400 de ingineri în regiune, care se vor baza pe tehnologia de bază furnizată de omologii lor din SUA și o vor adapta la clienții europeni, a declarat într-o conferință de presă Martin Sander, șeful european pentru vehicule electrice pentru pasageri (EV) și director al Ford Germania, Martin Sander.
"Este semnificativ mai puțin de lucru în ceea ce privește grupurile motopropulsoare care se mută de la motoarele cu combustie. Ne îndreptăm spre o lume cu mai puține platforme globale, în care este necesară mai puțină muncă de inginerie. Acesta este motivul pentru care trebuie să facem aceste ajustări", a spus Sander.
Nimic nu s-a schimbat în strategia de electrificare a constructorului auto, a adăugat Sander, obiectivul de a oferi o flotă complet electrică în Europa până în 2035 fiind încă în vigoare.
Ford urmează să lanseze primul său vehicul electric în Europa, construit pe platforma MEB a Volkswagen, la Köln, în cursul acestui an, și ia în considerare aducerea unei platforme Ford în Europa, posibil la uzina sa din Valencia, a spus Sander.
"Ne pregătim organizația pentru a concura și a câștiga într-o regiune care se confruntă cu vânturi de front economice și geopolitice fără precedent", a spus el.
Personalul european al Ford a cunoscut ultima dată un val de reduceri de personal în 2019 și 2020, în condițiile în care constructorul auto urmărea o marjă operațională de 6% în regiune, un obiectiv dat peste cap de pandemie, marjele de profit înainte de impozitare în Europa în primele nouă luni din 2022 fiind de doar 2,2% din vânzări.
(sursa: Mediafax)