Constructorii auto japonezi Toyota Motor Corp şi Nissan Motor Co au anunţat joi că au decis să extindă la nivel mondial un program de rechemare la service demarat anterior numai pentru America de Nord, în ideea de a înlocui airbag-urile care intră în echiparea respectivelor vehicule, airbaguri produse de Takata Corp, transmit Reuters şi AFP.
Toyota, cel mai mare constructor auto japonez şi numărul unu mondial, a precizat că va rechema alte 2,86 milioane vehicule din 24 de modele produse în perioada aprilie 2003 - decembrie 2008, dintre care 1,729 milioane în Europa, 360.000 în Japonia şi 190.000 în China. La rândul său, Nissan a informat că va rechema la service 198.000 de vehicule, inclusiv modelele Navara, Caravan şi Teana construite în perioada aprilie 2007 - decembrie 2008, după ce anterior a lansat o acţiune similară în SUA şi Canada.
În ambele cazuri, problema cu airbag-urile produse de Takata este că sistemele de umflare conţin o substanţă care se poate degrada în timp şi să genereze o explozie periculoasă la momentul declanşării airbag-urilor.
Decizia de joi duce la 11 milioane numărul vehiculelor rechemate la service de Toyota de la începutul crizei airbag-urilor Takata. În cazul Nissan, totalul vehiculelor rechemate este de aproximativ 4,2 milioane unităţi. Până în prezent însă cel mai afectat constructor auto este Honda, care a fost nevoit să recheme la service aproximativ 20 de milioane de automobile la nivel mondial.
Mai multe zeci de milioane de vehicule din întreaga lume (dintre care 34 de milioane numai în SUA) au fost rechemate la service pentru înlocuirea airbag-urilor cu probleme. Numeroşi constructori auto sunt afectaţi de această problemă, alături de Honda, Toyota, Nissan şi Mitsubishi Motors, figurând BMW, Fiat Chrysler, General Motors, Ford, Mazda şi Subaru.
Sursa: Agerpres