x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Opel Corsa. Prietenă fidelă, dar scumpă

Opel Corsa. Prietenă fidelă, dar scumpă

de Cătălin F. Vărzaru    |    06 Mai 2015   •   08:57
Opel Corsa. Prietenă fidelă, dar scumpă
Sursa foto: unknown

Opel Corsa este o maşină care iese puţin din tiparele cu care ne-a obişnit industria auto. Pentru că oferă mai mult decât arată. În spatele unui design fără veleităţi se ascunde o maşină aproape ideală pentru oraş. Corsa punctează la confort şi manevrabilitate, dar are probleme în faţa concurenţei atunci când vine vorba de costul de achiziţie sau de consum. Am testat vreme de patru zile un Opel Corsa în echipare Cosmo al cărui preţ ajunge la 15.410 euro cu TVA, după o reducere promoţională de 1.340 de euro

Corsa este cel mai vechi model din portofoliul Opel, cu peste 33 de ani de istorie. Corsa nu-ţi fură ochiul, dar e în stare să te facă robul ei după ce îl conduci câteva ore. Îţi trebuie doar puţin timp să te obişnuieşti cu ambientul, să-l laşi să-ţi intre pe sub piele. Este o maşină creată special pentru oraş care să-ţi facă deplasarea în metropolă cât mai uşoară. Un spaţiu incre-dibil pentru mărimea ei, mai ales pentru pasagerii din spate, tehnologie de ultimă oră care trans¬formă condusul într-o plăcere, motorizare mică, dar puternică ş i un s i s t e m m u l t i m e d i a capabil să te conecteze eficient cu telefonul tău. La exterior, Corsa, deşi nu excelează, are o linie nouă, lumini de zi cu LED, faruri cu xenon care, opţional, pot fi şi adaptative. Tot opţional, se poate alege şi varianta cu trapă. Uimirea vine după ce te-ai instalat în scaun şi ai apucat să dai câteva ture de oraş.

Butoanele magice
Dincolo de obiectele omniprezente pe maşinile din ziua de azi, în dreapta volanului se află patru butoane, magice. Unul încălzeşte volanul, altul transformă direcţia într-o adiere de vânt, un altul îţi încălzeşte scaunul, iar cel de al patrulea poartă lupta pentru ecologie, fiind responsabil cu reducerea consumului. Bordul central furnizează informaţii în format cvasicomplex, inclusiv nivelul de ulei, dar şi indicaţii privind schimbarea treptelor la nivelul optim. Sistemul Radio Intelli¬Link, un opţional al cărui preţ este de 500 de euro, te conecteză foarte facil la radio şi mp3, dar şi la telefon, de pe care se pot efectua convorbiri şi se poate asculta muzică. În plus, se pot accesa şi câteva aplicaţii dedicate. Corsa dispune de un spaţiu impre¬sionant pentru clasa ei în cazul pasagerilor din spate, de un port¬bagaj de 285 de litri şi de parbriz încălzit. Ciudat mi s-a părut că, la o aşa echipare, geamurile din spate se acţionează manual. La fel de ciudat mi s-a părut că la nici 4.500 de km la bord exista un scârţâit la ştergătorul din spate în plină ploaie torenţială.
Trei cilindri puternici
O altă surpriză se af lă sub capotă. Un motor cu trei cilindri turbo pe benzină, din care se scot de Nm. Motoraşul silenţios trage maşinuţa de 1,2 tone până la 100 de km/h în 10,3 secunde cu sprinturi aproape sportive şi fără niciun fel de emoţie în depăşiri. Suspensia este perfectă pentru un oraş cu gropi, iar direcţia, precisă, la fel ca şi cutia de viteze de generaţie nouă. În modul City, direcţia devine foarte uşoară, c e e a c e p o a t e c r e a senzaţia de imprecizie. Consumul urban anunţat de producător este de 6,1 litri/100 de km. Eu am înregistrat 9,9 litri/100 de km după 132 de km la o viteză medie de 22 de km/h, inclusiv cu folosirea sistemului start-stop. Corsa mai punctează la capitolul siguranţă cu airbaguri frontale, laterale şi cortină, dar şi cu un ESP plus care funcţionează ca un hill holder. Acestea, dar şi sistemele de control al tracţiunii şi stabilităţii, au făcut ca noul Corsa să obţină patru stele EuroNcap. 115 cai-putere şi un cuplu de 170
ATUURI
+ Confort şi spaţiu
+ Motorizare
+ Tehnologie
DEPUNCTĂRI
+ Preţ de achiziţie
+ Consum
+ Design
 

×