Peugeot 508 este una dintre mașinile pe care francezii le-ar putea folosi în lupta cu rivalii germani. Recent, șeful diviziei DS din PSA declara că automobilele construite de ei sunt la fel de bune ca cele premium nemțești și-ar trebui să aibă un preț pe măsură. Iar 508 pe care am avut ocazia să-l testez vreme de trei zile pe o distanță de aproape 600 de km a confirmat afirmația șefului de la PSA. Bun, dar cu un preț destul de ridicat, 33.281 de euro cu discount de 1.500 de euro și opționale de 2.500 de euro.
508 este un succesor al optzecistului 405. O limuzină care a trecut prin 406 și 407, dar care a schimbat prefixul pentru a căpătat alte dimensiuni, mai mari, similare cu cele ale lui 607. Așa ar fi pe scurt, pentru cunoscători, locul în arborele genealogic al Peugeot. În realitate, 508 este o executivă, calificată la americani drept large family car, care are 4,83 metri lungime și peste 2 metri lățime. Adică cam cât un BMW Seria 5 sau un Mecedes E-Classe. O limuzină încăpătoare căreia francezii i-au făcut un facelift adaugându-i, de exemplu, faruri cu LED, funcție cornering sau detector pentru unghiul mort. Mașina este lucrată bine la interior, materialele premium sunt îmbinate fără ca după un efort de test de peste 18.000 de kilometri să se simtă vreo oboseală. 508 nu se abate prea mult de la stilul clasic. Indicatoarele sunt clasice, dar există și posibilitatea afișării unor informații, inclusiv pentru viteză și în format digital. Șoferul are la dispoziție un display cu touchscreen pe consola centrală care poate fi comandat și din butoane. Spațiul interior este generos cu pasagerii, iar portbagajul de 473 de litri dispune permite încărcare unor bagaje lungi. Cotierea și torpedoul sunt răcite, chiar dacă nu sunt foarte mari. Suporturile de pahare sunt plasate lângă displayul centrul fiind ușor incomode de folosit. În plus, dacă ai prea multă cafea în pahar riști să-ți ajungă pe bord, iar prizele de aer condiționat ți-o răcesc înainte de vreme. Sistemul de sunet este fără reproș, la fel și conexiunea cu smartphoneul. Pentru că vorbim de un premium, există scaune încălzite sau suport lombar reglabil electric. La capitolul gadgeturi, am remarcat un radar pentru unghiul mort care dă semnale în oglinda laterală în caz de depășire periculoasă, senzori pentru parcare față și spate plus cameră video pentru manșarier și lumini interioare cu LED. De altfel, modelul tesat - un 2.0 BlueHDi BVA 180CP Allure - a venit cu faruri full LED de 840 de lumeni care asigură o vizibilitate ca ziua pe timp de noapte. Sistemul smartbeam asigură schimbarea automată a fazei lungi cu cea scurtă atunci când detectează un șofer în trafic pe care l-ar putea orbi. Ce-i drept aceste opționale luminoase cost peste 1.200 de euro.
Peste 1.000 de kilometri
Motorul de sub capota lui 508 a fost un diesel cu norma de poluare Euro 6, obligatorie de la 1 septembrie 2015 pentru toate mașinile vândute pe teritoriul UE. Propulsorul cu tehnolgie blueHdi a atins aproape o culme a eficienței. După 528 de kilometri parcurși în regim mixt, mai aveam motorină pentru încă 540 de km la un rezervor de 72 de litri. Am înregistrat un consum de autostradă la 130 de km/h de 5,1 litri/100 de km, iar la o viteză medie de 90 de km/h consumul a scăzut la aproape 4,5 litri/100 de km. În oraș, abia dacă am atins 8 litri. Asta pentru un motor de 180 de cai putere, un cuplu de 400 de Nm montat pe o mașină de 1.540 de kg la gol, 2 tone încărcată. Sprintul până la 100 de km este rapid, undeva pe la 8,5 secunde, iar viteza maximă atingă ar fi de 230 de km/h. Ținuta de drum a lui 508 este impecabilă, mașina e manevabilă, iar suspensiile sunt bine proporționate, deși sunt gândite pentru confort. Cutia de viteze nu e strălucită, dar este cu mult peste cea pilotată. Deși 508 este o mașină elegantă, cu o siguranță de cinci stele euroNcap și un consum de invidiat, nu stă foarte bine pe piața second-hand pierzând peste jumătate din valoare după nici trei ani. Un alt handicap este lipsa unor tehnologii aproape omniprezente pe mașinile germane, gen head-up dipslay sau asistent la părăsirea benzii de rulare.
Avantaje
+ consum redus
+ putere și confort
+ spațiu și lumini
Dezavantaje
- deprecierea pe piața second-hand
- preț ridicat
- lipsa unor tehnologii