Italia, România, Bulgaria, Portugalia și Slovacia au cerut, reducerea cu 90% a emisiilor de carbon ale autovehiculelor până în 2035 și atingerea obiectivului de 100% până în 2040. Totodată, vehiculele utilitare ușoare ar trebui să atingă o reducere de 80% a emisiilor de CO2 până în 2035 și de 100% până în 2040, în loc de reducerea de 100% până în 2035, propusă de Comisia Europeană.
„Trebuie stabilite perioade de tranziție adecvate și adaptate", se arată în document, care precizează că este nevoie de extinderea infrastructurii de încărcare electrică.
De asemenea, statele vor să se țină cont și de factorii economico-sociali din fiecare țară, deoarece există diferențe mari privind puterea de cumpărare în statele UE.
Nici Germania, cea mai dezvoltată țară din UE și cea mai mare piață auto din blocul comunitar, nu susține ținta pentru 2035.
Țările care se opun acestui plan consideră că acesta va provoca sărăcie pentru cetățenii UE.
Este a doua oară când România se opune deciziilor luate la vârful UE, după ce s-a opus schimbărilor tratatelor comunitare cu scopul ca țările membre să renunțe și mai mult la suveranitate.