x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Top 4 mașini românești de neuitat

Top 4 mașini românești de neuitat

15 Mar 2024   •   15:16
Top 4 mașini românești de neuitat

Din zorii industriei auto românești și până în prezent, țara noastră și-a marcat prezența în plan automobilistic printr-o serie de mașini care au rămas în memoria colectivă.

Rândurile care urmează îți prezintă patru modele de vehicule produse în România, care au contribuit la conturarea identității industriale românești, au traversat deceniile și au rămas vii în inimile pasionaților, cele mai multe dintre ele având astăzi statutul de automobil de epocă.

1.Dacia 1300

Lansată în anul 1969, această mașină a fost rezultatul ambițiilor industriei românești de a produce un vehicul accesibil, durabil și adaptat la nevoile șoferilor din acea perioadă.

 

Dacia 1300 a fost inspirată de modelul Renault 12, iar prima sa apariție a coincis cu deschiderea fabricii Dacia de la Mioveni. Mașina a fost salutată ca o soluție practică pentru familiile românești, fiind apreciată pentru simplitatea sa, rezistența la uzură și prețul accesibil.

 

Motorul său robust și eficient a propulsat-o în inimile șoferilor, oferind o experiență de condus fiabilă, mașina devenind sinonimă cu economia de combustibil și rezistența.

 

Chiar și astăzi, Dacia 1300 rămâne în amintirea multora drept mașina care a legat generații și a fost martora istoriei în continuă schimbare a României. Fiecare drum parcurs cu această mașină este o călătorie în timp, iar amatorii de vehicule clasice își păstrează adesea mașina într-o stare impecabilă, ca pe o comoară vie a patrimoniului auto românesc.

2.ARO

Primul SUV românesc a avut un început modest, fabrica de la Câmpulung Muscel specializându-se inițial în producția de mașini sub licență Willys Jeep. Cu timpul, însă, ARO și-a dezvoltat propriile modele, adaptându-se cerințelor specifice ale terenurilor românești. Faimoasa ARO 240 a fost un punct de cotitură, marcând intrarea ARO în era mașinilor 4x4, robuste și polivalente.

 

Printre modelele celebre ale ARO se numără ARO 240, ARO 244 și ARO 10. Fiecare dintre aceste mașini a avut propriile sale inovații și caracteristici unice, însă toate au păstrat esența ARO: putere, rezistență și versatilitate. ARO 244, de exemplu, a devenit emblematică pentru designul său distinctiv și capacitatea sa de a se descurca în condiții dificile de teren.

 

Deși producția de autovehicule ARO a fost întreruptă în 2006, moștenirea lor continuă să trăiască în inimile entuziaștilor. Mașinile ARO sunt încă aduse la viață prin restaurare, iar evenimentele off-road organizate în România aduc un omagiu constant acestor vehicule legendare.

3.Oltcit

Cunoscută și sub numele de Citroën Axel, mașina a fost rezultatul unei colaborări între producătorul român de autovehicule Oltcit și gigantul francez Citroën. Lansat în 1981, Oltcit a fost proiectat inițial pentru a satisface nevoile pieței auto românești într-un mod inovator și eficient.

 

Având un motor cu patru cilindri, Oltcit a oferit performanțe echilibrate și economie de combustibil, îndeplinind nevoile unui segment de piață preocupat de eficiența energetică. Manevrabilitatea sa agilă și consumul redus au contribuit la popularitatea Oltcit în rândul șoferilor din mediul urban și nu numai.

 

Pe parcursul anilor, Oltcit a trecut printr-o serie de îmbunătățiri și modificări, inclusiv variante sport precum Oltcit Club sau Oltcit Special. Aceste variante au adus elemente de stil și performanță sporite, oferind o experiență de condus mai dinamică și atrăgătoare.

4.Dacia 1100

A fost concepută într-o perioadă în care nevoia de vehicule accesibile și durabile era în creștere în România. Inspirată de modelul Renault 8, Dacia 1100 a fost prima mașină produsă în serie la uzina Dacia de la Mioveni. Această asociere cu Renault a adus cu sine nu doar experiența tehnologică, ci și un design compact și elegant, potrivit pentru cerințele pieței auto românești de la acea vreme.

 

Dacia 1100 a fost echipată cu un motor de 1.1 litri și a oferit performanțe adecvate cerințelor vremii. Fiind proiectată pentru a face față condițiilor variate de drum din România, mașina a devenit rapid un simbol al fiabilității. Consumul redus de combustibil și costurile accesibile de întreținere au făcut din Dacia 1100 o alegere populară în rândul familiilor românești.

 

Fiecare din aceste mașini, ajunse automobile de epocă, sunt amintiri în mișcare, fragmente de istorie pe patru roți, care au contribuit la conturarea identității industriale și pasiunii pentru automobilism a țării noastre. Motoarele lor sunt ecouri al vremurilor trecute, care spun povestea ingeniozității unui popor, dornic de a se afirma în lumea auto.

 

Sursa foto: Shutterstock

 

×