Vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 30% în septembrie, la 200.134 unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 50,6%, la 2.083 de vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA), transmite Xinhua.
Analiştii avertizează că tendinţa va continua, deoarece noile proceduri mai stricte de testare a poluării (WLTP) afectează vânzările auto.
Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.
Cel mai semnificativ declin în septembrie l-au înregistrat brandurile germane: Audi (minus 78%), Porsche (minus 75%) şi Volkswagen (minus 62%), în timp ce livrările Renault au scăzut cu 43,8%.
În primele nouă luni din acest an, vânzările de autoturisme noi pe cea mai mare piaţă auto din Europa au crescut cu 2,4%, la 2,67 milioane de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un avans de 23,2%, la 58.759 vehicule.
Volkswagen şi Ford au raportat un avans al vânzărilor de 6,8%, şi, respectiv, 3,3%, în perioada ianuarie-septembrie 2018, în timp ce livrările Renault au urcat cu 5,4%.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.