x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Vânzările de autoturisme noi în România au atins în iulie maximul ultimelor 14 luni

Vânzările de autoturisme noi în România au atins în iulie maximul ultimelor 14 luni

23 Aug 2013   •   17:10
Vânzările de autoturisme noi în România au atins în iulie maximul ultimelor 14 luni

Vânzările de autovehicule noi pe piaţa românească s-au cifrat la 8.028 de unităţi în luna iulie, un maxim al ultimelor 14 luni, potrivit datelor publicate vineri de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile/.

"Din decembrie 2011 şi până în iulie 2013, doar luna mai 2012 a înregistrat un volum mai mare de autovehicule vândute de către operatorii din piaţa auto. Totuşi, pe ansamblul pieţei, livrările totale (autoturisme plus vehicule comerciale) înregistrează după 7 luni din 2013 o scădere de 14% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul trecut. în interiorul acestei scăderi, remarcăm autoturismele, care au un declin al vânzărilor de 13,2%, scăderea fiind totuşi atenuată faţă de procentul înregistrat luna trecută, când acesta era de peste -19%", se arată într-un comunicat al APIA remis AGERPRES.

Vânzările la 7 luni au însumat 42.996 unităţi comparativ cu 50.003 unităţi în ianuarie-iulie 2012.

În continuare, vânzările sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (76% din totalul la 7 luni). Astfel, pe fondul demarării târzii a Programului Rabla, dar şi a accesului dificil la credite, vânzările către persoanele fizice reprezintă la 7 luni doar 24% din total (în primele 6 luni procentajul era mai mic, de 19%).

"În luna iulie, acest raport a fost mult mai echilibrat - 47% persoane fizice vs. 53% persoane juridice, această situaţie fiind datorată faptului că Programul Rabla a început să funcţioneze efectiv", precizează APIA.

Producţia naţională a înregistrat în iulie o creştere de 25% faţă de luna precedentă şi de 61% faţă de luna iulie 2012, ceea ce face ca, după 7 luni din 2013, creşterea totală faţă de 2012 să fie de 40,2% (la volum total 270.064 unităţi), cifră datorată în exclusivitate producţiei de autoturisme care înregistrează o creştere de 48,8% (volum total 270.050 unităţi). în cifre absolute, faţă de aceeaşi perioadă din 2012, au fost fabricate în 2013 cu 77.406 mai multe autovehicule.

Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Sandero (76.153 unităţi, volum dublu faţă de 2012), urmată de Dacia Duster (75.624 unităţi), Dacia Logan (65.285 unităţi) şi Ford B-MAX (50.434 unităţi).

Exportul a înregistrat un volum total de 225.388 unităţi, mai mare cu 17,4% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul trecut. Creşterea se datorează în exclusivitate autoturismelor, care înregistrează un plus de 23,9%. Cel mai exportat model în luna iulie a fost Dacia Sandero (11.652 unităţi), urmat de Duster (9.932 unităţi) şi B-MAX (7.132 unităţi). Pe ansamblul celor 7 luni de până acum, pe primul loc este Duster (74.168), urmat de Sandero (72.098) şi Ford B-MAX (50.444).

Peste 83% din producţia auto naţională a fost exportată, industria auto contribuind astfel în mod semnificativ la reducerea deficitului comercial al României.

La vânzările de autoturisme pe piaţa internă, top-ul pe mărci la 7 luni din 2013 este format din Dacia, cu 11.346 unităţi vândute (31,5% din total, cu 2,2% mai mult decât la 6 luni), urmată de Volkswagen (4.149 unităţi / 11,5%), Skoda (2.769 unităţi / 7,7%), Renault (2.091 unităţi / 5,8%), Ford (2.042 unităţi / 5,6%), şi Hyundai (1.631 unităţi / 4,5%).

Pe modele, Dacia Logan rămâne pe primul loc, urmat de Duster, Sandero, Volkswagen Golf şi Skoda Octavia. Pe clase, după 7 luni, doar clasa monovolum este pe plus, toate celelalte fiind pe minus, cu scăderi cuprinse între 8,5% şi 44%.

în funcţie de tipul de combustibil, se menţine în 2013 creşterea ponderii livrărilor de autoturisme cu motoare diesel, care ajung după 7 luni la 53,7% din piaţă, faţă de 50,3% cât se înregistra în aceeaşi perioadă a anului trecut.

La vehiculele comerciale uşoare, piaţa a înregistrat o scădere mai puternică, de 18,1%, iar primele trei mărci (Dacia, Ford, Renault), reprezintă împreună aproape 50% din piaţă.

Importurile de vehicule rulate au însumat 128.504 autoturisme şi 25.700 la vehicule comerciale şi au o creştere de 44%, respectiv 7%, faţă de 2012. La fiecare autovehicul (autoturism + vehicul comercial) nou vândut în România, au fost aduse alte 3,6 rulate.

×
Subiecte în articol: vanzari auto crestere Dacia