Levente Hugo Bara, directorul general al producătorului de ingrediente alimentare Supremia Grup, este Antreprenorul anului 2015 în România. El va reprezenta țara noastră în finala competiției EY World Entrepreneur Of The Year, care va avea loc la început lunii iunie 2016, la Monte Carlo, şi unde va avea competitori antreprenori din peste 60 de țări.
Bara a concurat, la competiţia naţională, cu 47 de lideri de business români. Începută în 2011, Supremia Grup este liderul pieței de ingrediente alimentare din România, estimând pentru acest an afaceri de 38 de milioane de euro. Aceste venituri sunt obţinute şi din vânzările în alte ţări, el exportând pe alte trei continente, pe lângă Europa.
Printre ţările în care exportă sunt Marea Britanie, Franţa, Egipt, Rusia, Africa de Sud, Indonezia şi Emiratele Arabe Unite.
Pe lângă Levente Hugo Bara, Supremia Grup, finaliştii EY Antreprenoul anului au fost:
• Vasile Armenean, producătorul de îngheţată Betty Ice
• Doina Cepalis, producătorul de scaune pentru copii Te-Rox Prod
• Philip Cox, producătorul de vin Cramele Recaș
• Florin Madar, Temad Grup (produce materiale textile pentru construcţii şi amenajări, industrie şi energie)
• Marinela și Ion Dragoi, producătorul de peturi Pet Star Holding.
De asemenea, Dan Isai, CEO-ul lanţului de restaurante Salad Box, a primit titlul Antreprenorul anului în dezvoltare, iar Cristian Ispas, director general al întreprinderii sociale Motivation, pe cel de Antreprenorul Social al anului. Creată în 2012, Salad Box este în prezent al treilea lanț de restaurante fast-food ca mărime din România (40 de unităţi), estimând, pentru acest an, venituri de 14 milioane de euro, cu 63% mai mari decât în anul anterior.
Motivation a vândut, anul trecut, în întreaga ţară, 1.186 de scaune rulante pentru persoane cu dizabilități, aproape dublu față de 2010, ceea ce i-a adus venituri de 2,8 milioane de euro și un profit de 0,67 de milioane de euro. Profitul acesteia este investit în derularea de programe de integrare și incluziune în comunitate a persoanelor cu dizabilități.
Pe lângă Isai, la categoria Antreprenorul anului în dezvoltare, locul al doilea l-a ocupat Monica Cadogan, Vivre Deco, iar pe al treilea Horațiu Țepes, Bilka Steel.
Selecţia câştigătorilor s-a făcut pe baza a şase criterii: spiritul antreprenorial, performanţa financiară, direcţia strategică, impactul asupra comunităţii, capacitatea de inovare şi integritatea personală.
La ediția din acest an a competiției naţionale Antreprenorul anului s-au înscris 60 de oameni de afaceri, față de 50 la prima ediție, organizată anul trecut. După verificarea îndeplinirii condițiilor de eligibilitate, 48 de antreprenori au rămas în competiție, față de 40 de antreprenori, anul trecut.
Companiile antreprenorilor eligibili totalizează venituri de 1,2 miliarde de euro și 9.000 de angajați, venituri medii fiind de 27 de milioane de euro per companie și un număr mediu de 200 de angajați, anul trecut. Antreprenorii au dezvoltat companii în sectoare diverse, de la produse de larg consum, agricultură și construcții, la servicii profesionale, tehnologie și telecomunicații.
“Marea majoritate a afacerilor concurente au crescut organic, prin propriile forțe, dar am văzut un interes din ce în ce mai mare pentru extinderea pe piețele externe – la nivel regional, european sau chiar mondial”, a spus Alexandru Lupea, Partener și Strategic Growth Markets Leader la compania de consultanţă EY România, organizatoarea concursului.
Competiţia EY Antreprenorul anului are loc în România, de anul trecut, dar, la nivel internaţional, este organizată de aproape 30 de ani, în 145 de oraşe din 60 de ţări.