x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Construcţii şi Proprietăţi Autostrada Lugoj-Deva, cu 130 km/h spre lanul de porumb

Autostrada Lugoj-Deva, cu 130 km/h spre lanul de porumb

de Gina Vacariu    |    31 Aug 2016   •   08:54
Autostrada Lugoj-Deva, cu 130 km/h spre lanul de porumb

România va încheia anul 2016 cu cel mult o bucăţică de  aproape 15 kilometri de autostradă deschisă circulaţiei. Este vorba despre o porţiune din Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva care are o lungime totală de 28,75 de kilometri. Cealaltă bucată, de 13 kilometri, este construită în proporţie de 50%. Oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) speră să o  deschidă anul viitor şi pe aceasta, dar recunosc că nu va duce nicăieri pentru că  lucrările la celelalte tronsoane ale autostrăzi sunt întârziate. Adică Lotul 2 se va termina brusc, în câmp.

După ce anul trecut, România a înregistrat recordul de a demola o porţiune de 200 de metri de autostradă, care a condus şi la închiderea unui lot proaspăt inaugurat, CNADNR reuşeşte să se autodepăşească şi anul acesta. Compania va da în folosinţă, până la finalul anului, aproape jumătate dintr-un lot de autostradă.  Mai exact, 15 kilometri, din cei 28,75 de kilometri ce compun Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, parte a Autostrăzii A1 Bucureşti-Nadlac. „E o bucată din lot. Pe sectorul de circulaţie de la Traian Vuia până la nodul Marginea. Cei 15 kilometri care vor fi deschişi până la finalul anului vor duce la DN 68 , în apropierea localităţii Marginea. Şoferii nu vor mai trece prin localităţile Dumbrava şi Făget", a declarat Horaţiu Simion, directorul DRDP Timişoara.

În viteză spre nicăieri

Oficialii Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara declară că cea de a doua porţiune a lotului de autostradă, de 13 kilometri, va fi şi ea inaugurată la anul, în septembrie sau în octombrie. Însă, tot ei spun că autostrada nu va duce nicăieri.

„Deocamdată, vor fi inauguraţi doar cei 15 kilometri. Restul nu duc nicăieri. Şi dacă s-ar finaliza întreg contractul, şoseaua nu ar duce nicăieri, Horaţiu Simion, directorul DRDP Timişoara

În plus, acolo sunt şi nişte tuneluri de făcut care nici măcar nu sunt abordate şi nu sunt nici soluţionate din punctul de vedere al proiectării, a precizat Horaţiu Simion. Două ecoducte urmează să fie construite pe Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva pentru a asigura tranzitul mamiferelor. Asta va însemna că întreaga investiţie va fi mai scumpă cu opt milioane de euro, care sunt reprezentate de costurile pentru cele două tuneluri. 

Au apărut fisurile

Ceilalţi 13 kilometri din acelaşi lot sunt construiţi în proporţie de aproximativ 50%. Pe şapte kilometri consultantul a descoperit mari probleme. Au apărut fisuri adânci şi de un metru. Constructorul italian, firma Salini Impregilo, aceeaşi care a realizat lucrările pentru autostrada demolată Sibiu-Orăştie, nu a remediat problemele, la mai bine de jumătate de an de când acestea au apărut.

Construcţia Lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva a început la finalul anului 2013. Lotul are 28.6 kilometri şi este construit de asocierea Salini Impregilo şi Societa Edile Construzioni e Lavori. Costurile construcţie se ridică la peste 125 de milioane de euro. Peste 85% din fonduri sunt suportate din fonduri europene, iar 15% de la stat.

 

Pentru Lotul 2 din Lugoj - Deva, semnarea contractului de execuţie a avut loc în vara anului 2013, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în noiembrie 2013. Finalizarea lucrărilor era programată în iulie 2016, dar a fost amânată, după ce a fost impusă realizarea ecoducte.

×
Subiecte în articol: autostrada lugoj-deva