x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Autostrada Lugoj-Deva, cu 130 km/h spre lanul de porumb

0
Autor: Gina Vacariu 31 Aug 2016 - 08:54
Autostrada Lugoj-Deva, cu 130 km/h spre lanul de porumb
Vezi galeria foto


România va încheia anul 2016 cu cel mult o bucăţică de  aproape 15 kilometri de autostradă deschisă circulaţiei. Este vorba despre o porţiune din Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva care are o lungime totală de 28,75 de kilometri. Cealaltă bucată, de 13 kilometri, este construită în proporţie de 50%. Oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) speră să o  deschidă anul viitor şi pe aceasta, dar recunosc că nu va duce nicăieri pentru că  lucrările la celelalte tronsoane ale autostrăzi sunt întârziate. Adică Lotul 2 se va termina brusc, în câmp.

După ce anul trecut, România a înregistrat recordul de a demola o porţiune de 200 de metri de autostradă, care a condus şi la închiderea unui lot proaspăt inaugurat, CNADNR reuşeşte să se autodepăşească şi anul acesta. Compania va da în folosinţă, până la finalul anului, aproape jumătate dintr-un lot de autostradă.  Mai exact, 15 kilometri, din cei 28,75 de kilometri ce compun Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, parte a Autostrăzii A1 Bucureşti-Nadlac. „E o bucată din lot. Pe sectorul de circulaţie de la Traian Vuia până la nodul Marginea. Cei 15 kilometri care vor fi deschişi până la finalul anului vor duce la DN 68 , în apropierea localităţii Marginea. Şoferii nu vor mai trece prin localităţile Dumbrava şi Făget", a declarat Horaţiu Simion, directorul DRDP Timişoara.

În viteză spre nicăieri

Oficialii Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara declară că cea de a doua porţiune a lotului de autostradă, de 13 kilometri, va fi şi ea inaugurată la anul, în septembrie sau în octombrie. Însă, tot ei spun că autostrada nu va duce nicăieri.

„Deocamdată, vor fi inauguraţi doar cei 15 kilometri. Restul nu duc nicăieri. Şi dacă s-ar finaliza întreg contractul, şoseaua nu ar duce nicăieri, Horaţiu Simion, directorul DRDP Timişoara

În plus, acolo sunt şi nişte tuneluri de făcut care nici măcar nu sunt abordate şi nu sunt nici soluţionate din punctul de vedere al proiectării, a precizat Horaţiu Simion. Două ecoducte urmează să fie construite pe Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva pentru a asigura tranzitul mamiferelor. Asta va însemna că întreaga investiţie va fi mai scumpă cu opt milioane de euro, care sunt reprezentate de costurile pentru cele două tuneluri. 

Au apărut fisurile

Ceilalţi 13 kilometri din acelaşi lot sunt construiţi în proporţie de aproximativ 50%. Pe şapte kilometri consultantul a descoperit mari probleme. Au apărut fisuri adânci şi de un metru. Constructorul italian, firma Salini Impregilo, aceeaşi care a realizat lucrările pentru autostrada demolată Sibiu-Orăştie, nu a remediat problemele, la mai bine de jumătate de an de când acestea au apărut.

Construcţia Lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva a început la finalul anului 2013. Lotul are 28.6 kilometri şi este construit de asocierea Salini Impregilo şi Societa Edile Construzioni e Lavori. Costurile construcţie se ridică la peste 125 de milioane de euro. Peste 85% din fonduri sunt suportate din fonduri europene, iar 15% de la stat.

 

Pentru Lotul 2 din Lugoj - Deva, semnarea contractului de execuţie a avut loc în vara anului 2013, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în noiembrie 2013. Finalizarea lucrărilor era programată în iulie 2016, dar a fost amânată, după ce a fost impusă realizarea ecoducte.

Citeşte mai multe despre:   autostrada lugoj-deva

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

A fost desemnat constructorul secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu - Pitești

A fost desemnat constructorul secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu - Pitești
Secţiunea 4 a Autostrăzii Sibiu - Piteşti, segmentul Tigveni - Curtea de Argeş, va fi proiectat și executat de societatea Porr Construct, în urma câștigării licitației, transmite Compania Naţională de...

Exporturile către Japonia au crescut cu 62% datorită Acordului EPA

Exporturile către Japonia au crescut cu 62% datorită Acordului EPA
România a exportat cu 62% mai multe produse în Japonia, în luna noiembre 2020, față de aceeași perioadă din anul anterior. Acest lucru este efectul Acordului de Parteneriat Economic Uniunea Europeană -...

Costul orar al forţei de muncă, în creştere cu peste 8,69% în trimestrul IV din 2020

Costul orar al forţei de muncă, în creştere cu peste 8,69% în trimestrul IV din 2020
Costul orar al forţei de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat în trimestrul IV 2020 o rată de creştere de 2,61% faţă de trimestrul precedent şi o rată de creştere de...

CFR alocă peste 22 de milioane de lei pentru reparații feroviare

CFR alocă peste 22 de milioane de lei pentru reparații feroviare
CFR investeste 22,1 milioane de lei pentru reparaţii la trei poduri şi podeţe din judeţele Sibiu şi Harghita, dar și la platforma staţiei Sibiu, prin înlocuirea aparatelor de cale...

Alungarea pensionarilor, ultima lovitură dată cercetării din România

Alungarea pensionarilor, ultima lovitură dată cercetării din România
Galerie Foto Guvernul a anunțat noua lege a interzicerii cumulului pensiei cu salariul ca pe o binefacere pentru România. Au mai încercat și alte guverne să impună o astfel de lege, dar s-au lovit de realitatea cruntă: în...

Gheorghe Flutur dă 45.000 €, ca să marcheze intrarea în polul sărăciei

Gheorghe Flutur dă 45.000 €, ca să marcheze intrarea în polul sărăciei
În timp ce premierul Cîţu este în război deschis cu bugetarii, cu sindicatele şi, în general, cu toţi cei care îi cer bani, pentru oamenii noii puteri austeritatea nu există. Oricând se mai găsesc nişte...

Cătălin Drulă: Raportul Corpului de Control spune că nivelul crescut al salariilor nu poate fi menținut decât dacă Metrorex își reduce personalul

Cătălin Drulă: Raportul Corpului de Control spune că nivelul crescut al salariilor nu poate fi menținut decât dacă Metrorex își reduce personalul
Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat că a fost finalizat Raportul Metrorex realizat de Corpul de Control. Liderul USR acuză că au fost manipulări ale cifrelor pentru a se obține majorarea...

Primele elicoptere H135 au fost livrate statului român

Primele elicoptere H135 au fost livrate statului român
Primele trei dintre cele şase elicoptere de tip H135 produse de Airbus Helicopters România au fost livrate către Inspectoratul General de Aviaţie. Următoarele sunt programate să fie gata...

Șase porţi biometrice, montate la Aeroportul Otopeni. Cum funcționează aceste scannere automate

Șase porţi biometrice, montate la Aeroportul Otopeni. Cum funcționează aceste scannere automate
Galerie Foto Șase porţi de control automat al paşapoartelor - Automatic Border Control (ABC) - care permit pasagerilor cu paşapoarte biometrice să treacă fără să mai stea faţă în faţă cu un poliţist de frontieră au fo...

Euro explodează. Un nou maxim istoric: 4,8784 lei

Euro explodează. Un nou maxim istoric: 4,8784 lei
Euro a atins joi al doilea maxim istoric pe piața din România, la 4,8784 lei, de la precedenta valoare de top - 4,8768 lei/euro, de miercuri. Anterior, euro atinsese maximul de 4,8750 lei pe 25 septembrie...

Românii vor energie electrică din resurse regenerabile

Românii vor energie electrică din resurse regenerabile
Circa 65% dintre români consideră că țara are suficiente resurse energetice regenerabiile, arată un studiu realizat de "România Durabilă". Este vorba despre Obiectivul de Dezvoltare Durabilă ODD 7 "Energie...

Undă verde pentru regele mall-urilor la Romexpo

Undă verde pentru regele mall-urilor la Romexpo
Curtea Constituțională a respins ieri, ca neîntemeiată, sesizarea depusă de USR şi UDMR asupra legii prin care o suprafaţă de teren de 46 de hectare de la Romexpo Bucureşti trece din proprietatea...

Top 10 firme romanesti de succes

Top 10 firme romanesti de succes
In peisajul romanesc, fabricile nu par sa se descurce grozav, cel putin in ultimii ani. Totusi, exista si branduri de renume, care au castigat nu numai piata locala, ci si pe cea europeana sau chiar mondiala, pe care te...

(P) Utilizați anvelope de calitate de pe Anvelopejantealiaj.ro  potrivite anotimpului în care ne aflăm!

(P) Utilizați anvelope de calitate de pe Anvelopejantealiaj.ro  potrivite anotimpului în care ne aflăm!
Vremea începe ușor, ușor să se încălzească și ne apropiem cu pași repezi de primavară și de momentul în care trebuie să încălțam autoturismele, cu acele anvelope vara potrivite. Anvelopele, fie că...
Serviciul de email marketing furnizat de