x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Pământul o ia la vale peste o bucată din Autostrada Sebeș-Turda

0
Autor: Adrian Stoica 21 Sep 2017 - 08:22
Pământul o ia la vale peste o bucată din Autostrada Sebeș-Turda
Vezi galeria foto


Problemele pe autostrăzile noastre neterminate par a fi fără sfârşit. După tronsonul  scufundat Sălişte - Cunţa de pe Autostrada Orăştie - Sibiu, care a fost inaugurat în 2014 şi închis câteva luni mai târziu pentru că solul o lua la vale, acum blestemul alunecărilor de teren a lovit şi Lotul 4 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, între nodul Turda și nodul Decea. Potrivit celor de la Asociaţia Pro Infrastructura, în zonă a apărut  o alunecare urâtă care a angrenat nu doar dealul, ci și aliniamentul autostrăzii.

Lotul 4 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, între nodul Turda și nodul Decea, construit de austriecii de la Porr şi având ca proiectant firma italiană Viaponte, este aproape de finalizare, având termen de deschidere a traficului, în deplină siguranţă, mijlocul lunii decembrie. Alunecarea apărută ar putea pune sub semnul întrebării deschiderea tronsonului la termenul stabilit, cu toate că firma constructoare susţine că va remedia situaţia în perioada imediat următoare respectând, totodată, termenul.

 

Trebuie consolidat versantul

Filmările realizate de Asociaţia Pro Infrastructura în zona Lacului Stejeriş demonstrează amploare alunecării. Acum trebuie executat un zid de sprijin care să stabilizeze versantul. „În zona alunecării trebuie executat un zid de sprijin care să stabilizeze versantul. Forezele vor fi mutate de la Stejeriș în acest punct și se va lucra probabil în același ritm accelerat: trei coloane forate pe zi pentru fiecare foreză, deci nouă coloane pe zi, ne-a declarat Ionuţ Ciurea, vicepreşedintele asociaţiei.

Alunecările devin o mare problemă

Potrivit lui Ionuţ Ciurea, în acest caz nu trebui căutaţi vinovaţi pentru producerea acestei situaţii. „ Strict la acest caz, era greu de depistat la studiu de fezabilitate că va apărea o asemenea problemă. Alunecarea ar fi trebuit, eventual, depistată la proiectare, la detaliile tehnice. Cumva sunt vinovaţi toţi cei implicaţi în proiect, dar e greu de spus. În Transilvania avem o mare problemă cu solul care alunecă pentru că ăsta este relieful aici. Când tai 100 de dealuri, te poţi aştepta ca unul, două să alunece ”, a precizat Ionuţ Ciurea. Poiectul iniţial prevea construcţia unui viaduct în zona Lacului Stejeriş, dar ulterior s-a renunţat la această soluţie.

A10, termen de finalizare depăşit

Constructorii s-au angajat să finalizeze totuşi lucrarea în termen. Acum Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să aprobe soluţia tehnică pentru remedierea situaţiei, construirea unui zid de sprijin, dar trebuie să luăm în calcul şi birocraţia care este atotputernică prin instituţiile şi companiile de stat. Conform proiectului, loturile de pe Autostrada Sebeş - Turda (A10) au avut ca termen iniţial de punere în folosinţă sfârşitul anului 2016, dar pentru că multe avize au fost obţinute cu întârziere, termenul a fost depăşit.

Autostrada A10,  va conecta autostrăzile A1 (Bucureşti-Piteşti-Sibiu-Deva- Timişoara-Arad-Nădlac) şi A3 (Bucureşti-Ploieşti-Câmpia Turzii-Gilău-Borş),  legând oraşele Sebeş, Alba Iulia, Teiuş, Aiud şi Turda. Investiţia este de 420 milioane de euro, din care  85% provin din fonduri europene.

Zona alunecarii Sebes-Turda lot 4

Autostrada (A10) Sebeș-Turda:

Lot 1 - lungime 17 km;

Constructor este Asocierea Impresa Pizzarotti – Pomponio;

Cost: 541 mil. lei, fără TVA;

 

Lot 2 - lungime 24,3 km;

Constructor este Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading;

Cost: 549 mil. lei, fără TVA;

 

Lot 3 - lungime 12,5 km;

Constructor este Asocierea Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotte d'Acqua;
Cost: 420 mil. lei, fără TVA;

 

Lot 4 - lungime 16,3 km;

Constructor este Asocierea Porr Construct - Porr Bau;

Cost: 470 mil. lei, fără TVA;

 

Autostrada Sebeș-Turda are o lungimea de 70 km, conectează autostrăzile existente A1 Deva-Sibiu și A3 Cluj (Gilău) - Cîmpia Turzii. Ordinele de începere pentru aceste proiect au fost date în 20 mai 2014 pentru 41 km (loturile 3 și 4) și în 2 decembrie 2014 pentru ceilalți 29km (loturile 1 și 2). Durata prevăzută era de 22 luni, din care 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

 

Citeşte mai multe despre:   Autostrada Sebeș-Turda,   alunecari de teren

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Bursa de la Bucureşti a pierdut aproape 6 miliarde de lei din capitalizare în această săptămână

Bursa de la Bucureşti a pierdut aproape 6 miliarde de lei din capitalizare în această săptămână
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a pierdut 5,979 miliarde de lei din capitalizare, respectiv 2,73%, în această săptămână, iar valoarea tranzacţiilor cu acţiuni a înregistrat o scădere cu 56,08%, în...

Ce acţiuni ar trebui să evite investitorii în perioada actuală, potrivit „băncii bogaţilor”

Ce acţiuni ar trebui să evite investitorii în perioada actuală, potrivit „băncii bogaţilor”
Cele mai slabe acţiuni de deţinut în contextul actual sunt cele cu expunere pe pieţele cu forţă de muncă slabă, care riscă să preseze marjele de profit pe măsură ce va creşte nivelul salariilor, spune...

Datoria publică ar putea depăși 51% din PIB în 2021. Cât de mult se va deprecia moneda națională

Datoria publică ar putea depăși 51% din PIB în 2021. Cât de mult se va deprecia moneda națională
Deficitul bugetar estimat pentru 2021 s-ar putea situa la 6,8% iar datoria publică la 51,8% din PIB în 2022. Totodată, impactul economic al pandemiei de COVID-19 ar putea dura până în ultimul trimestru de anul...

Rectificarea bugetară a fost aprobată de guvern. Care sunt problemele

Rectificarea bugetară a fost aprobată de guvern. Care sunt problemele
Guvernul a aprobat, vineri, rectificarea bugetară care asigură banii necesari pentru pensiile și salariile bugetarilor, sănătate, a spus ministrul Finanțelor, Adrian Câciu. Față de forma...

Tinerii Generației Z nu doresc o carieră de succes. 82% vor să lucreze cu plăcere

Tinerii Generației Z nu doresc o carieră de succes. 82% vor să lucreze cu plăcere
Cira 82% dintre tinerii Generației Z vor să le placă ceea ce fac, iar 30% doresc să lucreze în țară, în domenii tehnice, precum tehnologia informației, respectiv robotică, gaming, hardware, programare,...

Nemulțumiri pe piața muncii. Peste 60% dintre angajații români se consideră subapreciați

Nemulțumiri pe piața muncii. Peste 60% dintre angajații români se consideră subapreciați
Mai mult de 60% dintre angajații români se consideră subapreciați la locul de muncă. Totodată, 61% vor să aleagă un post în străinătate dacă le permite telemunca, arată studiul Randstad...

ANRE majorează cu 15% prețurile de transport ale electricității. Data intrării în vigoare a noilor tarife

ANRE majorează cu 15% prețurile de transport ale electricității. Data intrării în vigoare a noilor tarife
Tariful de transport al energiei electrice va creşte cu 15% de la 1 ianuarie 2022, arată un proiect de ordin al ANRE. Prin urmare, prețul mediu va ajunge  la 23,69 lei/MWh, comparativ cu 20,55 lei/MWh, în...

Producţia de biciclete a crescut de circa zece ori în zece ani, până la 1,3 mld. lei

Producţia de biciclete a crescut de circa zece ori în zece ani, până la 1,3 mld. lei
Industria de biciclete şi-a crescut valoarea de aproape zece ori în zece ani. Peste 1.700 de oameni au realizat în 2020 vehicule pe două roţi de 1,3 mld. lei, arată o analiză ZF pe baza datelor de la Registrul...

Piețele bursiere scad, pe fondul temerilor legate de varianta de Covid descoperită în Africa de Sud

Piețele bursiere scad, pe fondul temerilor legate de varianta de Covid descoperită în Africa de Sud
Piețele bursiere au suferit vineri în Asia cea mai puternică scădere din ultimele trei luni, iar petrolul s-a prăbușit după ce detectarea unei noi variante de coronavirus, posibil rezistent la vaccinuri, a făcut...

Creşterea fulgerătoare a datoriei externe vulnerabilizează stabilitatea cursului de schimb leu/euro

Creşterea fulgerătoare a datoriei externe vulnerabilizează stabilitatea cursului de schimb leu/euro
Creşterea rapidă şi consistentă a datoriei externe şi deficitele mari, fiscale şi de cont curent, determină unii bancheri internaţionali să ia din nou România în vizor. Banca japoneză de in­vestiţii...

Producția agriculturii montane, greu de coborât în magazine

Producția agriculturii montane, greu de coborât în magazine
Galerie Foto În fiecare an, pe data de 11 decembrie, celebrăm Ziua Internațională a Muntelui. Proclamată în 2003 de Adunarea Generală a ONU, sărbătoarea se dorește a fi un semnal pentru încurajarea comunității...

Ministerul Finanţelor a redeschis obligaţiuni scadente în 2026 şi a luat 214 mil. lei de la bănci

Ministerul Finanţelor a redeschis obligaţiuni scadente în 2026 şi a luat 214 mil. lei de la bănci
Ministerul Finanţelor a redeschis o emisiune de obligaţiuni scadentă în iunie 2026 şi a împrumutat joi de la bănci suma de 214 milioane lei, cu 286 mil. lei sub nivelul programat de 500 mil. lei, la o dobândă an...

A fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al drumului expres București-Târgoviște

A fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al drumului expres București-Târgoviște
Contractul pentru elaborarea studiilor de Prefezabilitate și Fezabilitate necesare construcției Drumului Expres București -Târgoviște a fost semnat, transmite CNAR. Câștigătorul licitației a fost desemnat...

BNR pune în circulație bancnota de 20 de lei. Care este data de lansare

BNR pune în circulație bancnota de 20 de lei. Care este data de lansare
BNR pune în circulație bancnota de 20 de lei de la 1 decembrie 2021. Pe aceasta este imprimată, în premieră, o personalitate feminină, Ecatrina Teodoroiu. "Se răspunde astfel interesului public legitim, care a...

APIA: Cererile pentru acordarea de despăgubiri apicultorilor pot fi depuse până vineri

APIA: Cererile pentru acordarea de despăgubiri apicultorilor pot fi depuse până vineri
APIA anunță că termenul limită pentru depunerea cererilor privind acordarea de despăgubiri apicultorilor afectați de fenomenele naturale din primăvară este vineri, 26 noiembrie. Agenția de Plăți și...
Serviciul de email marketing furnizat de