x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Contractele trebuie să fie mai transparente. Clienţii se plâng că nu au fost suficient de informaţi când au semnat actele la bancă

Contractele trebuie să fie mai transparente. Clienţii se plâng că nu au fost suficient de informaţi când au semnat actele la bancă

de Daniela Ivan    |    16 Mar 2015   •   23:50
Contractele trebuie să fie mai transparente. Clienţii se plâng că nu au fost suficient de informaţi când au semnat actele la bancă

Băncile ar trebui să facă oferte corecte, transparente şi foarte clare deoarece încrederea românilor în bănci este scăzută, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Marius Alexandru Dunca.

“Fac un apel către instituţiile financiar-bancare să dea dovadă de o deschidere mult mai largă faţă de consumatorii aflaţi în situaţii dificile în acest moment. (...) Nu uitaţi, în acest moment credibilitatea instituţiilor financiar-bancare este un pic scăzută. Românii nu mai au încredere în bănci, le este teamă să mai facă un credit şi din acest punct de vedere ar trebui să comunicăm mai mult, să informaţi mai mult”, a spus Marius Alexandru Dunca.

Clienţii băncilor sunt nemulţumiţi în general, aşa cum reiese din statisticile reclamaţiilor trimise către ANPC, că nu au fost informaţi suficient când au semnat contractul de credit, iar documentaţia a fost prea stufoasă şi greu de înţeles, în alte cazuri creditele fiind acordate prea uşor.

“Din statistica reclamaţiilor înregistrate la ANPC, nemulţumirile consumatorilor sunt în mare parte referitoare la faptul că, în momentul semnării contractului de credit, nu au fost informaţi suficient, recunoscând totodată că le-a fost pusă la dispoziţie o documentaţie stufoasă, greu de înţeles de un consumator fără cunoştinţe în domeniul financiar-bancar”, a declarat şi Mihaela Manolescu, şef serviciu Produse şi Servicii Financiare în cadrul ANPC.

Atenţie la mesajele publicitare

Reprezentanţii ANPC au mai spus  că există o categorie de clienţi care achiziţionează produse şi servicii fiind influenţaţi de mesajele publicitare ale băncilor.

“În special pentru această categorie, aş aprecia ca bună credinţă în a depune toate diligenţele în vederea informării consumatorilor asupra tuturor clauzelor contractuale prin care sunt prezentate în mod clar şi pe înţelesul consumatorilor termenii şi condiţiile contractuale. Această categorie de consumatori, de cele mai multe ori, au disponibilităţi financiare scăzute, iar reclama amăgitoare se adresează unor operatori economici care nu-şi asumă responsabilităţi sociale, legale şi economice”, a punctat Manolescu.

×