x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Cum au stat televiziunile în 2011 faţă de 2010… Intact Media Group creşte, Central European Media, în scădere

Cum au stat televiziunile în 2011 faţă de 2010… Intact Media Group creşte, Central European Media, în scădere

de Cristiana Stamatescu    |    11 Ian 2012   •   21:00
Cum au stat televiziunile în 2011 faţă de 2010… Intact Media Group creşte, Central European Media, în scădere

Anul 2011 nu a adus schimbari majore in ceea ce priveste ierarhia posturilor tv. S-au produs cateva rocade interesante, in special in jurul pozitiilor 3-6, insa 'titanii' (Pro TV si Antena 1) au ramas de neclintit.

In ceea ce priveste ierarhia dupa rating-ul inregistrat in 2011, comparativ cu 2010, Pro TV ocupa primul loc al clasamentului atat in Whole Day, cat si in Prime Time (interval orar 19:00-23:00). Totusi, televiziunea Pro TV inregistreaza o scadere a numarului mediu de telespectatori comparativ cu 2010. Antena 1 are o crestere moderata, de circa 8.000 de telespectatori.
In Prime Time, se pot observa aceleasi tendinte de consum ca si in Whole Day: Pro TV se afla in scadere, Antena 1, in crestere (audienta medie mai mare cu 4.000 de telespectatori).

De altfel, cota de piata inregistrata in 2011 de televiziunile trustului Intact are o evolutie semnificativa comparativ cu 2008, atat pe intreaga zi, cat si in intervalul orar din Prime Time. De altfel, multumita evolutiei sale, dar si a involutiei market-share-ului in cazul CME, diferenta dintre cele doua trusturi s-a redus considerabil in ultimii trei ani, ajungand sa fie mai mica de trei puncte de share (comparativ cu 2008, cand IMG se afla la mai bine de zece puncte de share de CME).

Market share-ul IMG urmeaza aceeasi curba ascendenta si in Prime Time, spre deosebire de principalul competitor, care inregistreaza o scadere de –11% comparativ cu 2008. Market Share-ul Pro TV este in crestere fata de 2008, dar in scadere fata de 2010.

Dar sa trecem de primele doua clasate si sa analizam si restul plutonului. Prima rocada o constatam la locurile 3-4. Daca ultima pozitie a podiumului era ocupata anul trecut de Realitatea TV, scandalurile interne din ultima jumatate a lui 2011 au afectat ratingul general al postului, astfel incat 2011 gaseste Antena 3 pe locul trei si Realitatea pe patru, in scadere cu 14.000 de telespectatori/zi. Practic, intre cele doua televiziuni exista acum o diferenta de circa 65.000 de telespectatori
Cea de-a cincea pozitie este ocupata de Kanal D, in urcare de pe sase (de mentionat ca 'turcii' au cea mai importanta crestere de spectatori/zi – circa 21.000). Este de fapt a doua rocada facuta in 2011, pentru ca in timp ce Kanal D urca un loc, TVR 1 coboara un altul.

Alte concluzii? Disney ramane cel mai important canal pentru copii (locul 10), urmat de Cartoon Network (locul 12, in crestere usoara) si Minimax (16, in crestere). 'Televiziunea poporului' scade cu circa 6.000 de spectatori/zi dar isi mentine locul (11). Sport.ro ramane cel mai vizionat post sportiv.


Channels 2008 2009 2010 2011

crestere%

2011 vs 2008

crestere%

2011 vs 2010

INTACT GRUP 14.9 18.7 18.6 19.6 32% 5% CME 25.3 23.7 22.9 22.4 -11% -2% Antena 1
9.7 11.5 10.6 11 13% 4% Pro TV 14.1 14.9 15.3 15 6% -2% TVR 1 5 4.6 5.1 4.9 -2% -4% Acasa 7.7 5.3 4.5 4.6 -40% 2% Prima TV 4.5 4.5 3.9 4.1 -9% 5%
Target: All Urban; Sursa: GFK Romania
×
Subiecte în articol: mass media