Anul 2009 a fost cel mai prost an din istoria industriei auto din România, a declarat Brent Valmar, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA).
„În opinia APIA, anul 2009 a fost cel mai prost an din istoria industriei auto din România, exceptând valoarea exporturilor, bineînţeles. Şi asta, în condiţiile în care vorbim despre 114.000 de unităţi exportate şi doar de 14.000 importate", a afirmat Valmar.
ESTIMĂRI
Oficialul APIA a estimat că, în 2010, pe piaţa auto românească nu se vor comercializa mai mult de 115.000 de autoturisme şi alte 15.000 de vehicule comerciale. „Vorbim despre un an 2010 greu, în care volumul autoturismelor nu are cum să depăşească 115.000 de autoturisme şi alte 15.000 de vehicule comerciale. Deja, din evaluările noastre, a reieşit că, la nivelul lunii noiembrie 2009, 38 de dealeri autorizaţi şi-au sistat activitatea. În plus, mai bine de 250.000 de firme, întreprinderi mici şi mijlocii, şi-au încetat afacerile, ceea ce înseamnă o diminuare a unui potenţial parc auto nou de până la 500.000 de unităţi", a explicat Brent Valmar.
SOLUŢII
În privinţa soluţiilor pe care APIA le găseşte viabile pentru redresarea pieţei auto locale în 2010, Valmar a amintit, în primul rând, anularea nedeductibilităţii complete a TVA pentru persoanele juridice care achiziţionează o maşină. "Industria auto din România poate suferi în continuare, dacă nu se revine asupra anumitor decizii guvernamentale, precum: nedeductibilitatea completă a TVA-ului, dar şi a cheltuielilor cu combustibilul, impozitul forfetar, exceptarea de la plata taxei auto în cazul autovehiculelor cu capacitate cilindrică mai mică de 2.000 cmc", a menţionat vicepreşedintele APIA.
Întrebat ce părere are despre atelierele de reparaţii auto independente, Brent Valmar a declarat că nu are nimic împotriva acestora, atât timp cât ele funcţionează legal.„Nu am nicio problemă cu service-urile independente, însă îmi permit să spun că, aşa cum se întâmplă în vestul Europei, pe certificatul de licenţă al unui astfel de atelier trebuie să scrie <>, nu service autorizat pentru Opel, Dacia sau alte mărci", a precizat Valmar. Acesta a adăugat că teoria conform căreia reparaţiile la un atelier auto din reţeaua unui dealer costă mai mult decât în cazul unui atelier independent 'este o mare minciună'. „Tarifele practicate în reţeaua autorizată sunt printre cele mai mici din Europa, deşi gradul de tehnologizare este la nivel european. Este nevoie ca aceste tarife să fie aliniate, în curând, la nivelul Europei", a punctat reprezentantul APIA.
Citește pe Antena3.ro