x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie 60.000 de viitori şomeri

60.000 de viitori şomeri

31 Iul 2009   •   00:00

După ce a impulsionat sectorul auto din România şi a crescut înmatriculările Dacia cu 28,6%, programul "Rabla" din Germania îngrijorează responsabilii din domeniu.



Între 20.000 şi 60.000 de locuri de muncă din sectorul auto românesc sunt în pericol, potrivit unui calcul efectuat de Brent Valmar, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA). El a declarat ieri că industria auto din România şi în special Dacia vor traversa din nou momente dificile după terminarea "Rablei" germane, al cărui final ar putea veni în septembrie .

"Din păcate, programul «Rabla» din Germania se sfârşeşte prin septembrie, potrivit analiştilor. Dacă industria auto românească a mers ceva mai bine în acest an, pentru că s-au vândut maşini în vest, o dată cu dispariţia celei mai importante pieţe de export pentru Dacia, Germania, cred că vom avea o problemă", a explicat Valmar. El a avertizat că între 20.000 şi 60.000 de români care lucrează în sector şi-ar putea pierde locurile de muncă, care sunt "în mare pericol". "Dacă piaţa cade la jumătate, se va recurge şi la disponibilizări şi restrângeri de activitate. Nu că nu au avut loc deja", a spus Valmar. "Nimeni nu va înjumătăţi personalul drept consecinţă a înjumătăţirii pieţei, dar orice reducere de personal în proporţie de 10% până la 30% este posibilă şi justificată", a continuat el. Potrivit datelor, exporturile, realizate aproape integral de Dacia, au crescut în iunie cu 32,4% faţă de luna iunie 2008, până la 24.604 autoturisme, iar în primul semestru avansul a fost de 56%, până la 120.739 unităţi. Principalele pieţe de export pentru Dacia sunt Germania şi Franţa. Dacia are 14.000 de angajaţi, iar 120.000 de locuri de muncă din România sunt legate de constructorul auto. Sectorul auto angajează 220.000 de oameni în România.

×
Subiecte în articol: economic