Producatorii si comerciantii de apa minerala si bere au avut vanzari cu o crestere de la 15% pana la 40% in ultima saptamana. Cel mai mare succes a avut inghetata, unii producatori inregistrand vanzari duble fata de perioada precedenta.
Romanii incearca sa se racoreasca si sa scape de canicula consumand mai multe bauturi racoritoare si inghetata. Cei care castiga de pe urma caldurii sunt producatorii. Caldura din ultimele zile a fost un motiv de bucurie pentru producatorii si distribuitorii de inghetata, apa si bere, care au reusit sa recupereze din pierderile inregistrate in perioada ploioasa.
AER SI GHEATA
|
Aparatele de aer conditionat s-au vandut mai bine. "Saptamana trecuta, vanzarile zilnice au crescut de 4-5 ori fata de ritmul anterior al lunii iulie", ne spun reprezentantii Flanco. Ei cred insa ca ritmul se va mentine doar cat va tine canicula. Pe intregul an, vanzarile sunt cu doar 5%-10% mai mari. Vanzarile de gheata au crescut cu aproximativ 20%. "Paradoxal, nu a fost o crestere spectaculoasa. Ne asteptam la cresteri de 60%-70%", spune Florin Plesca, director al fabricii de gheata Ice Cube SRL din Oradea. Afacerea depinde insa de conditiile meteo. "Ne situam pe linia de plutire", spune Plesca. Luna iulie, care ar trebui sa fie de varf, a fost una slaba, sperantele fiind legate acum de un august calduros. (Adrian Mihai)
|
INVENTIE
|
Suprafetele deschise, cum ar fi pietele publice, terasele sau parcurile, pot fi racite cu 5-7 grade Celsius cu ajutorul unui sistem anticanicula. "Este o instalatie care functioneaza pe principiul vaporizarii apei, fara insa a uda pe cineva, formata dintr-o unitate centrala la care se pot atasa circa 100 de diuze", spune inventatorul Mircea Manolescu. El precizeaza ca o astfel de masinarie poate scadea sub 30 de grade temperatura unei suprafete de 1.000 mp,
intr-o zi torida. Costul acestui lux se ridica la 10-12 euro/ mp in cazul suprafetelor mari si creste pe masura ce suprafata se micsoreaza. (Daniela Ivan)
|