Compania Alenia Aeronautica a ales iesirea in public pentru a transa problemele licitatiei la achizitia avioanelor de transport ale armatei. Daca nu i se recunoaste victoria, Alenia ameninta ca nu va mai investi in Romania.
Italienii de la Alenia Aeronautica au iesit ieri la rampa dupa o campanie intensa de publicitate in presa romana, care evidentia doar calitatile avionului lor, C-27J Spartan, tocmai oprit de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) din drumul sau programat catre pozitia de castigator al licitatiei Romtehnica. Pentru o conferinta de presa s-au deplasat la Bucuresti cativa functionari din conducerea companiei, care au aplicat in demersul lor o strategie simpla: lauda-ti copilul, critica-l pe-al vecinului, fii suparat prin vorbe pe cei care iti stau in cale. Si au pornit la treaba. LAUDE SI SUPARARI. De la Paolo Pozzessere, responsabilul Alenia cu vanzarile internationale, am aflat ca avionul Spartan este cel mai tare din parcare, iar cel al concurentei nici macar nu ar avea caracteristicile de aeronava militara. Punctele forte ale C-27J Spartan ar fi viteza si capacitatea de a prelua paleti mai inalti decat ai concurentei. Printre laude au fost strecurate referiri acide explicite la avionul C 295 al firmei concurente, Construciones Aeronauticas SA (CASA, Spania), care contestase cu succes la CNSC licitatia castigatoare pentru Alenia. In opinia oficialului italian, "avionul CASA a fost descalificat pe drept". Supararea pe autoritatile romane a aparut nu doar ca o presiune mediatica, ci si ca una comerciala, cu consecinte greu de evaluat pentru economia romana. Paolo Pozzessere a legat direct investitia planuita la Romaero Bucuresti de contractul cu armata pentru Spartan.Citește pe Antena3.ro