x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie ARO, inapoi la stat

ARO, inapoi la stat

05 Ian 2005   •   00:00

ECONOMIC
Investitorul strategic nu numai ca n-a platit uzina din Campulung, dar a si vandut din ea la greu.

ARO Campulung ar putea reveni astazi in proprietatea statului. Azi-noapte a expirat termenul-limita impus investitorului "strategic" John Perez, patronul Cross Lander, pentru plata sumei de 3,6 milioane de dolari reprezentand actiunile ARO Campulung. Statul va recupera societatea cu o paguba de 5,1 milioane de dolari, cat a luat Perez din vanzarea fabricii de Scule si Matrite. ARO Campulung ar putea reveni astazi in proprietatea statului. Ieri-noapte a expirat termenul-limita impus investitorului "strategic" John Perez, patronul Cross Lander, pentru plata sumei de 3,6 milioane dolari reprezentand actiunile ARO Campulung.
CATALIN BUDESCU

AFACERE. John Perez s-a ales cu 5,1 milioane de dolari dupa ce a vandut Fabrica de Scule si Matrite
AVAS este la un pas sa preia inapoi Aro, dar cu o paguba de 5,1 milioane de dolari, cat a reprezentat vanzarea intre timp de catre Perez a fabricii de Scule si Matrite.

"Probabilitatea ca firma Cross Lander sa-si achite obligatiile contractuale este aproape nula", ne-au declarat surse din cardul Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului. Ceea ce inseamna ca statul roman prin AVAS va prelua inapoi actiunile vandute adica 68,7% din capitalul social al societatii si va trece la lichidarea voluntara a societatii. Cu alte cuvinte, va rezilia contractul de privatizare si va impune societatii Cross Lander plata unei despagubiri in valoare de 5% din investitia asumata de cumparator prin contractul semnat cu institutia statului. Totodata, AVAS a cerut si achitarea contravalorii Fabricii de Scule si Matrite instrainate ilegal si asupra neindeplinirii clauzei privind lansarea in productie a unui nou model de autoturism de teren.". AVAS a avut de asteptat legal pana la ora 24 azi-noapte primirea unei notificari din care sa rezulte ca Cross Lander alias John Perez a virat banii angajati.

BOALA LUNGA, MOARTE SIGURA. Impins de la spate, John Perez, cubanezul-american, de catre AVAS in toamna anului trecut anunta la momentul respectiv ca in cel mai scurt timp posibil activitatea in cadrul societatii ARO va fi reluata, iar investitiile asumate respectate. "Il mai astept pana in ianuarie, mai am inca rabdare cu el (n.r. - John Perez) si sper sa se tina de cuvant si sa-si respecte obligatiile asumate in privatizarea ARO", ne declara Mircea Ursache. La data de 26 septembrie, Perez avea obligatia sa investeasca 3 milioane de dolari in retehnologizarea fabricii, fapt stipulat in contract. "Este ultima sansa sa arate ca merita aceasta fabrica si este un investitor serios. Daca nu va respecta nici acest angajament, se va hotari, mai mult ca sigur, rezilierea contractului si introducerea fabricii in proces de lichidare voluntara", declara presedintele AVAS. Se pare insa ca Perez castigase intre timp bunavointa si rabdarea institutiei statului, dar doar pana pe 5 ianuarie 2005.

MANEVRE. Scandalul privatizarii Aro a inceput imediat dupa semnarea contractului in octombrie 2003. Dupa o serie de angajamente facute de patronul Cross Lander in legatura cu viitorul uzinei Aro, nimic nu s-a schimbat in fabrica, ba mai mult, John Perez a vandut ilegal si una dintre cele mai importante parti a uzinei , la un pret de 40 de ori mai mare decat cel platit de el pentru intreaga societate. Aceasta fabrica producea caroseria masinii, ceea ce inseamna ca Aro nici nu va mai putea produce prea curand masini noi, la care se va adauga trecerea in lichidare a ceea ce a fost odata denumit cu fala "Zimbrul Carpatilor".

CONTRACTUL DE PRIVATIZARE
Click pentru a mari imaginea
Pe 5 ianuarie, fostul presedintele APAPS, Ovidiu Musetescu, semna documentele care au perfectat transferul dreptului de proprietate pentru Aro Campulung, in avans cu aproape o saptamana fata de termenul stabilit prin graficul prevazut in contractul de privatizare, respectiv 10 ianuarie 2004. Totalul efortului asumat de investitor prin implicarea sa in privatizarea Aro, contract semnat pe 26 septembrie 2003 pentru 68,7% din actiunile societatii, a fost negociat la peste 27 milioane dolari, din care 15,8 milioane dolari reprezenta valoarea totala a tranzactiei si 11,4 milioane dolari datorii si credite comerciale asumate de cumparator. Compania americana Cross Lander a transferat de-a lungul timpului doar o prima si singura transa in valoare de 130.000 dolari din capitalul de lucru pentru Aro Campulung Muscel.

×