Asociaţia Litoral-Delta Dunării propune autorităţilor locale de pe Litoral introducerea unei taxe de promovare, care se va aplica fiecărei firme cu activităţi în staţiunile turistice.
"În condiţiile în care bugetele autorităţilor locale dedicate promovării turismului s-au redus substanţial, iar bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului alocat acţiunilor de promovare şi organizării de evenimente a scăzut cu 50% faţă de anul 2009, apreciem că nu vom mai putea beneficia de acţiuni de promovare a turismului şi de evenimente pe Litoral şi în Delta Dunării", se arată într-un comunicat al asociaţiei transmis vineri Mediafax.
Oficialii Asociaţiei Litoral apreciază că, ţinând cont de faptul că atractivitatea unei destinaţii turistice este influenţată în mod direct de componenta de agrement, imposibilitatea organizării evenimentelor preconizate va avea un impact negativ asupra deciziei potenţialilor turişti de a vizita riviera românească şi Delta Dunării.
"Mai mult decât atât, s-au făcut eforturi deosebite pentru revenirea celui mai mare turoperator german pe piaţa românească, oferta de evenimente pentru sezonul estival 2010 fiind deja inclusă în cataloagele TUI. Luând în considerare aceste aspecte, este imperios necesară instituirea acestei taxe de promovare, întrucât fiecare agent economic care activează într-o staţiune turistică trebuie să contribuie la promovarea staţiunii în perimetrul căreia îşi desfăşoară activitatea", se mai arată în comunicat.
Asociaţia Litoral-Delta Dunării este un parteneriat public-privat care reuneşte autorităţi publice locale, patronate hoteliere, patronatul agenţiilor de turism, Aeroportul Internaţional "Mihail Kogălniceanu" , Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Camera de Comerţ, Industrie şi Navigaţie Constanţa, Danubius TUI şi alţi operatori din turism.
Citește pe Antena3.ro