Avioanele mari, cu o capacitate de peste 200 de pasageri, dar şic cele militare, nu vor mai putea ateriza de la 1 ianuarie 2018 pe Otopeni, cel mai mare aeroport din România, după intrarea în vigoare a legislaţiei europene cu privire la infrastructura aeroportuară. În prezent, cele două piste ale aeroportului sunt parţial funcţionale.
“Aeronavele mari, cele care operează zboruri transcontinentale nu vor mai putea opera pe aeroportul Otopeni începând cu 1 ianuarie 2018. Are legătură cu infrastructura de aterizare/decolare în mod special de anumite distanțe – e vorba de lungimi, de balizaj, de lipsa unor muchii pe marginile pistelor și o serie întreagă de conformități cerute care până azi erau tolerate. Din ianuarie 2018 este lege. Aeroportul Otopeni din păcate nu a făcut aceste investiții, suntem în plină iarnă și e la mintea oricui să înțeleagă că lucrări de infrastructură pe timp de iarnă nu se mai pot face”, a declarat ieri deputatul Marius Bodea, membru în Comisia de Transporturi din Camera Deputaţilor, cu ocazia audierii ministrului Felix Stroe.
Două căi de rulare proaste
În aceste condiţii, Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” va înregistra pierderi financiare masive, dar şi de imagine. Companiile care operează acum zboruri pe Otopeni ar putea părăsi România, pentru că nu îşi permit să ţină aeronavele la sol. Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, pista 1 a aeroportului se află într-o stare precară şi se închide periodic, din cauza deteriorărilor care apar mereu ca urmare a aterizărilor şi decolărilor de avioane mari, tip long courrier. În ceea ce priveşte pista a doua, aceasta este închisă pe o treime, de mai mult timp, exact după ce a fost “modernizată”. Şi asta pentru că lucrările au fost atât de proaste, încât nu s-a putut face recepţia acestora.
Ultima cârpeală a pistei 1 s-a făcut în luna septembrie a acestui an, pentru repararea a 38.000 de metri pătraţi de căi de rulare şi platforme