x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Backlink-urile și creșterea organică a afacerii – Cum funcționează?

Backlink-urile și creșterea organică a afacerii – Cum funcționează?

27 Sep 2024   •   16:50
Backlink-urile și creșterea organică a afacerii – Cum funcționează?

Prezența online este măsurabilă prin backlink-uri. Practic, aceste instrumente SEO sunt fundația oricărei strategii de succes și tool-uri care cresc poziția în motoarele de căutare. Orice recenzie din partea unui site cu autoritate este echivalentă cu recunoașterea valorii afacerii și îți poate propulsa site-ul mai sus în clasamentele Google.

Volumul și calitatea link-urilor externe către o pagină web influențează poziția în clasamentul de căutări, aspect dezbătut pe larg de SearchEngineLand care subliniază importanța calității surselor și, mai mult, indică faptul că backlink-urile obținute din surse de încredere generează rezultate sustenabile asupra creșterii afacerii.

 

Ce impact au backlink-urile asupra vizibilității afacerii

 

Dacă dorești să înțelegi mai bine impactul pe care backlink-urile îl au asupra autorității și vizibilității afaceri poți să începi cu un exercițiu de imaginație: gândește-te că site-ul care prezintă afacerea ta este într-o continuă competiție pentru a fi remarcat de Google și de clienți. Cum te faci remarcat în acest peisaj dinamic? Răspunsul este simplu - obținând backlink-uri. Google - cel mai utilizat motor de căutare în România -  folosește link-urile externe ca pe niște faruri, când acestea se aprind indică că există conținut valoros, demn de atenție. Un backlink venit din partea unui site cu autoritate este echivalentul unui far aprins și oferă încrederea, ceea ce înseamnă o poziție mai bună în căutări. 

Mai mult, obținerea de backlink-uri de la site-uri respectate de Google te ajută să construiești o reputație solidă. Publicul are mai multă încredere în afacerea ta când observă că surse credibile te recomandă.

Cum să obții backlink-uri de înaltă calitate? 3 practici agreate de Google

Google pune accent pe link-urile câștigate natural, ceea ce face ca procesul de obținerea backlink-urilor să nu fie tocmai ușor. Printre practicile agreate sunt: colaborările cu publicații relevante, parteneriatele cu influenceri de nișă și activitatea social media. 

Poți câștiga link-uri externe valoroase prin colaborări cu site-uri și cu publicații relevante din domeniul în care activezi. Publicarea de materiale informative pe alte platforme cu reputație ( articole de opinie, texte cu informații bine documentate, studii de caz relevante pentru industria în care activezi, ) este o variantă destul de ușor de pus în aplicare. Această abordare duce la un alt mod de a câștiga backlink-uri: poți atrage atenția site-urilor influente care îți vor da votul de încredere și vor prelua conținut, generând backlink-uri pentru site-ul tău.

Un alt exemplu de a aprinde farul, este realizarea de parteneriate cu influenceri de nișă. Aceștia, recomandând afacerea prin activitatea lor generează backlink-uri și, mai mult, postările ajung la de mii sau zeci de mii de oameni. Colaborările de acest tip oferă link-uri externe și asigură expunere în cercuri foarte relevante. 

Social media continuă să fie o zonă importantă și nu ar trebui să fie neglijată, chiar dacă backlink-urile create aici, la prima vedere, nu sunt puternice din punct de vedere SEO. Totuși, ele au rol important pentru că amplifică vizibilitatea și ajută la distribuirea conținutului către o audiență largă. Activitatea din social media atrage atenția publicațiilor de nișă sau a bloggerilor, care pot decide să te menționeze în propriile articole, ceea ce-ți va oferi backlink-uri mult mai valoroase.

De ce îmbunătățesc backlink-urile poziționarea Google?

Se știe deja că Google folosește algoritmi complecși pentru a stabili clasamentele de poziționare în căutări și că backlink-urile sunt componentele fundamentale ale sistemului. În procesul de clasare Google ține cont de numărul și calitatea backlink-urilor. Cu cât există mai mai multe site-uri valoroase care fac trimitere la tine, cu atât vei avea o poziție mai bună.

Strategia SEO trebuie să conțină, pe lângă operațiunile și procesele de analiză, și colaborări cu publicațiile de specialitate, blogurile și site-urile influente din industrie pentru a obține backlink-uri. Aceste surse oferă link-uri externe valoroase pentru că au o reputație solidă în fața Google. Mai mult, orice menționare pozitivă consolidează credibilitatea brandului în fața utilizatorilor și are impact pozitiv asupra afacerii.

×