Constructorii germani de maşini de lux beneficiază de pe urma refacerii economiei americane şI creşterea puternică a cererii de autoturisme din China. Dar cât câştigă fiecare producător de pe urma fiecărei maşini vândute?
Ei bine, cam un un euro din zece daţi pe un astfel de automobil se duce direct în profiturile companiilor, potrivit rapoartelor financiare depuse de firme pe primul trimestru al acestui an.
Producătorul mărcilor BMW, Mini şi Rolls-Royce a anunţat miercuri că marja operaţională, reprezentând raportul dintre profitul operaţional şi vânzări, a urcat la 11,9%, de la 2,7% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Audi a înregistrat în aceeaşi perioadă o marjă operaţională de 10,6%, iar Mercedes-Benz de 9,3%.
Creşterea economică puternică din China şi revenirea cheltuielilor de consum din SUA generează cerere solidă pentru automobilele de lux produse în Germania. în cazul BMW, vânzările Seriei 5 s-au dublat în primul trimestru, iar livrările de SUV-uri X3 au crescut cu 94%.
Volkswagen a anunţat săptămâna trecută că profitul EBIT s-a triplat în primele trei luni datorită cererii pentru marca Audi de pe piaţa chineză, în timp ce profitul operaţional al Daimler a urcat cu 71% datorită vânzărilor solide ale modelelor S-Class produse de Mercedes-Benz.