x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cele mai bune soluții prin care magazinele online pot livra produsele

Cele mai bune soluții prin care magazinele online pot livra produsele

13 Sep 2022   •   13:35
Cele mai bune soluții prin care magazinele online pot livra produsele
Sursa foto: Shutterstock

Livrarea la timp și în condiții optime a produselor este una din principalele provocări pentru orice magazin online. La prima vedere poate părea foarte simplu, însă lucrurile se complică pe măsură ce vânzările cresc și se ajunge la zeci sau chiar sute de comenzi care trebuie expediate zilnic.

De modul în care sunt livrate produsele depinde în mare măsură satisfacția clienților, așa că acest detaliu trebuie tratat cu toată seriozitatea. Dacă livrările magazinului tău nu merg chiar așa cum ți-ai dori, îți prezentăm cele mai eficiente soluții pentru optimizarea lor.

 

Folosește o platformă de management integrat al livrărilor

O astfel de platformă preia majoritatea sarcinilor importante legate de livrare și te ajută să găsești cele mai bune soluții pentru fiecare comandă în parte. Un exemplu este platforma Innoship, care îți oferă acces la 98% din firmele de curierat din România, alături de firme similare din întreaga lume.

Tot prin intermediul acestei platforme poți evalua performanțele curierilor în diferite zone, poți compara oferte de preț sau poți aloca automat comenzile de livrare pe baza preferințelor tale. Sistemul va selecta din baza de date firma de curierat cu cea mai convenabilă ofertă, în funcție de criteriile stabilite de tine.

De asemenea, și documentele de transport pot fi completate automat, fapt ce te va ajuta să câștigi 20 de ore lunar – timp pe care îl pierdeai completând aceste documente.

 

Colaborează cu mai multe firme de curierat

Chiar dacă ai încheiat un contract cu cea mai bună firmă de curierat, ideal este să colaborezi cu mai mulți parteneri din acest domeniu. Astfel, vei beneficia de mai multe opțiuni de livrare pentru a satisface toate cererile clienților și vei putea compara tarifele și timpii de livrare, astfel încât să alegi cea mai convenabilă variantă.

Totodată, poți găsi rapid soluții alternative atunci când curierul la care apelezi are probleme și nu poate livra comanda în timp util. Orice întârziere va nemulțumi clientul, iar acest lucru poate fi evitat apelând la o altă firmă de curierat care poate face livrarea la timp.

Nu în ultimul rând, ai posibilitatea de a evalua performanțele curierilor în diferite zone sau pe anumite tipuri de livrări. În acest mod, poți alege firma cu cele mai eficiente servicii, în funcție de zona în care ai de expediat comanda.

 

Oferă mai multe opțiuni de livrare

Am amintit acest detaliu în paragraful anterior, dar se cuvine să îi acordăm mai multă atenție. Fiecare client are propriile preferințe în ceea ce privește livrarea comenzii, așa că firma sau firmele de curierat cu care colaborezi trebuie să fie pregătite să le facă față.

Cei mai mulți dintre clienții din România preferă să facă plata la livrare, așa că este esențial să colaborezi cu un curier care oferă serviciul de plată ramburs. De asemenea, trebuie să le ofere clienților posibilitatea de a face plata cu cardul sau alte dispozitive inteligente.

În același timp, unii clienți preferă să le fie trimis coletul acasă, în timp ce alții doresc sa le fie livrat la puncte fixe, de unde să îl poată ridica atunci când au timp.

 

Asigură o politică facilă de retur

Clienții sunt interesați și de modul în care pot returna un produs în cazul în care nu sunt mulțumiți de el, din diferite motive. Desigur, e de preferat să existe cât mai puține astfel de situații, însă o politică facilă de retur te ajută să câștigi încrederea clienților.

Dacă aceștia nu sunt mulțumiți de modul în care ar putea returna produsul, vor renunța să mai comande și vor căuta un alt magazin care le oferă condiții mai simple și mai avantajoase.

 

Sunt sfaturi simple și ușor de urmat, iar dacă vei ține cont de ele vei constata în scurt timp o îmbunătățire în ceea ce privește livrările, urmată de o creștere a gradului de satisfacție din partea clienților.

×