x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

De ce nu poate receptiona CNAIR loturile de autostradă aflate in lucru

0
15 Dec 2017 - 20:33
De ce nu poate receptiona CNAIR loturile de autostradă aflate in lucru


Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va recepţiona lucrările numai dacă proiectele şi rigorile standardelor de calitate sunt respectate de antreprenori, însă neconformităţile constatate pe mai multe loturi de autostradă, aflate în execuţie, fac imposibilă recepţionarea lor în acest an, a anunţat, vineri, compania.

 

Este vorba despre lotul 3 al autostrăzii Lugoj - Deva, care înregistrează un stadiu fizic de 79,59%, lotul 4 al autostrăzii Lugoj - Deva (71,30% stadiu de execuţie), lotul 3 al autostrăzii Sebeş - Turda (99%) şi lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda, unde stadiul fizic al execuţiei este de 95%.

Reprezentanţii CNAIR precizează că astfel de practici nu mai sunt permise de noua legislaţie privind recepţionarea lucrărilor de construcţie, însă modificările legislative au provocat reacţii vehemente din partea unor constructori, care consideră că prevederile în cauză îi dezavantajează, susţine CNAIR.

Potrivit sursei citate, legislaţia a fost modificată anul acesta tocmai pentru a nu se mai ajunge în situaţii precum cea de pe lotul 3 al Autostrăzii Orăştie-Sibiu, care a fost închis la scurt timp după darea în exploatare, din cauza unor deficienţe grave de calitate care au dus la apariţia unor fenomene severe de instabilitate. În acest context, anul acesta nu se vor mai putea recepţiona nai multe loturi de autostradă.

Astfel, pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj - Deva, care înregistrează un stadiu fizic de 79,59%, Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A. - Arcadis Eurometudes S.A., nu a prezentat nici până la această oră o soluţie tehnică viabilă pentru refacerea rampei podului de la km 76. Această rampă a fost demolată încă din luna octombrie 2016, din cauza instabilităţii constatate. S-a ajuns în această situaţie din cauză că Antreprenorul a decis să execute un viaduct mai scurt decât prevedea Studiul de Fezabilitate, ceea ce a dus la construcţia rampei în cauză, pe un teren instabil.

De asemenea, la km 68 al aceluiaşi lot, o echipă de control a CNAIR SA a sesizat în vara acestui an că terasamentul prezenta probleme severe de instabilitate, provocate de precaritatea soluţiilor tehnice aplicate şi a calităţii scăzute a lucrărilor. Aceste cauze au dus la apariţia unor fisuri şi crăpături în îmbrăcămintea sistemului rutier, chiar în condiţiile în care pe acel sector de drum nu exista trafic rutier. "Ca urmare a problemelor constatate i s-a cerut la acel moment Antreprenorului să remedieze lucrările conform exigenţelor de calitate impuse de legislaţie şi de reglementările tehnice. Antreprenorul nu a luat însă măsurile solicitate şi nici nu a remediat până la ora actuală o serie de alte problemele create de deficienţele de executare a şanţurilor colectoarei. Faptul că aceste şanţuri au fost incorect executate, a permis infiltrarea apei în corpul autostrăzii, ceea ce a provocat apariţia unor noi probleme de stabilitate a terasamentelor", precizează CNAIR.

Pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj - Deva, unde stadiul fizic de execuţie a lucrărilor este de 71,30%, se înregistrează întârzieri ale termenelor de execuţie, deşi constructorul, Asocierea SC Tehnostrade SRL - SC Spedition UMB SRL., prezintă o mobilizare bună.

"Unul dintre motivele care au dus la aceste întârzieri a fost descoperirea unei peşteri cu lilieci în zona dealului Şoimuş. Doar după relocarea liliecilor din această peşteră, în luna august 2017, constructorul a putut să reia lucrările. Problema peşterii cu lilieci de la Şoimuş bloca lucrările încă din anul 2014, dar a putut fi soluţionată datorită noii strategii de abordare a proiectelor, adoptată de CNAIR SĂ anul acesta", subliniază reprezentanţii CNAIR.

În ceea ce priveşte lotul 3 al autostrăzii Sebeş - Turda, unde antreprenor este Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte D'Acqua SpA, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 99%. Cu toate acestea a fost nevoie ca recepţia la finalizarea lucrărilor să fie reprogramată pentru data de 9 ianuarie 2018, deoarece s-au constatat mai multe neconformităţi.

"Principala problemă identificată este nerespectarea de către Antreprenor a propriului proiect tehnic de construcţie a căilor de rulare pe pod. Un alt element care a făcut imposibilă recepţia lucrărilor este reprezentat de existenţa unor zonele cu exces de bitum. Aceste zone sunt foarte periculoase, în special pe timp de ploaie şi în perioada iernii deoarece nu asigură aderenţa minimă a pneurilor la suprafaţa de rulare, ceea ce poate duce la accidente cu deznodământ tragic. În ceea ce priveşte iluminatul pe poduri, nici în acest moment constructorul nu a montat lămpi cu led şi teledetecţie, aşa cum prevede proiectul privind siguranţa circulaţiei, aprobat de CNAIR SĂ, în urmă cu 2 ani şi 6 luni. La acest moment, în zonele respective sunt montate lămpi cu sodiu şi fără telegestiune, al căror consum dublează practic factura la energia electrică", precizează comunicatul companiei.

Pe lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda, unde stadiul fizic este de 95%, Asocierea SC PORR Construct S.R.L. - PORR Bau GmbH continuă lucrările şi la această oră, în zona km 62+300, unde a avut loc o alunecare de teren. Despre fenomenele de instabilitate a terenului din acea zonă, constructorul şi proiectantul acestuia aveau deplină cunoştinţă, din datele oferite de Studiul de Fezabilitate. "Antreprenorul nu a ţinut cont însă de aceste date în momentul în care a aplicat soluţii tehnice diferite de cele prevăzute în Studiul de Fezabilitate", afirmă CNAIR.

Potrivit sursei citate, pe lotul 4 Sebeş-Turda, constructorul, care şi-a asumat un grafic de lucrări, trebuie să mai monteze parapeţi de protecţie, să realizeze marcajele orizontale şi să finalizeze montarea gardurilor de protecţie. De asemenea, antreprenorul încă nu a finalizat lucrările de alimentare cu apă pentru Centrul de Întreţinere şi Coordonare, unde urmează să funcţioneze un punct de control al Poliţiei Autostrăzi şi o secţie destinată utilajelor care asigură întreţinerea acestei autostrăzi.

"În baza legislaţiei adoptate cu mai mulţi ani în urmă, CNAIR SA nu are atribuţii în execuţia efectivă a obiectivelor de infrastructură, acestea intrând în sarcina operatorilor privaţi (antreprenorilor), selecţionaţi în baza unor licitaţii. Din această perspectivă responsabilitatea pentru respectarea termenelor de execuţie şi a exigenţelor de calitate, aparţine Antreprenorilor care câştigă licitaţiile publice şi care încasează de la CNAIR SA sume importante de bani, în baza contractelor încheiate", subliniază reprezentanţii companiei de drumuri.

Aceştia menţionează că la începutul acestui an constructorii au promis că vor încheia lucrările în vederea recepţiei, însă la ora actuală se constată existenţa unor probleme, provocate de aceşti antreprenori, care fie nu au respectat propriile grafice de lucrări fie şi-au asumat riscuri mult prea mari.

"Aceste situaţii fac practic imposibilă recepţia legală a loturilor în cauză. În baza acestor angajamente, CNAIR SA a alocat la începutul anului fonduri pentru finanţarea proiectelor. Din păcate, o mare parte din aceste sume au rămas blocate în conturile companiei până la rectificarea bugetară, din cauză că antreprenorii nu au reuşit, în unele cazuri, să execute nici măcar un sfert din lucrările promise", concluzionează reprezentanţii CNAIR.

Citeşte mai multe despre:   cnair autostrazi receptie,   lugoj deva,   sebes turda

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Bugetul de stat, pe deficit încă din prima lună din 2020. Explicaţiile Finanţelor

Bugetul de stat, pe deficit încă din prima lună din 2020. Explicaţiile Finanţelor
Execuția bugetului general consolidat în luna ianuarie 2020 s-a încheiat cu un deficit de 0,46 miliarde de lei (0,04% din PIB), arată datele publicate marţi pe site-ul Ministerului Finanţelor. Anul trecut,...

CNAIR are un nou director general. Iata cine i-a luat locul lui Sorin Scarlat

CNAIR are un nou director general. Iata cine i-a luat locul lui Sorin Scarlat
Consiliul de Administrație al CNAIR a desemnat-o marți, în funcția de director general provizoriu al companiei, pe o perioadă de 4 luni, începând cu data de 26 februarie, pe Mariana Ioniță, care deținea...

Angajatorii români vor să aducă lucrători din alte țări. Care sunt joburile pentru care se caută străini

Angajatorii români vor să aducă lucrători din alte țări. Care sunt joburile pentru care se caută străini
Lipsa de muncă specializată i-a determinat în ultimii ani pe angajatorii români să se orienteze spre forța de muncă din alte țări. Așa se face că în prezent circa un sfert dintre companii vor să aducă ...

Şoc pe piaţa valutară: Euro a atins un nou maxim istoric

Şoc pe piaţa valutară: Euro a atins un nou maxim istoric
Euro a atins un nou nivel record, marți, potrivit cursului valutar anunțat de Banca Naţională a României (BNR). Marţi, euro a crescut la 4,8079 lei, cel mai mare nivel anunţat vreodată de Banca...

Ultima strigare pentru gazele de la Marea Neagră

Ultima strigare pentru gazele de la Marea Neagră
Galerie Foto România mai are la dispoziţie doar anul 2020 pentru a lua o decizie politică favorabilă extracţiei gazelor de la Marea Neagră. Legislaţia trebuie adaptată în aşa fel încât să câştige şi investitorii, şi...

Un proiect imobiliar de amploare pe platforma Teba din Iași

Un proiect imobiliar de amploare pe platforma Teba din Iași
Dezvoltatorul imobiliar Prime Kapital a primit autorizația de demolare a platformei Teba din Iași. În același loc se va construi Silk District, un proiect în valoare de circa 200 de milioane de euro. Data...

Economia Terrei strănută. Frisoane în România

Economia Terrei strănută. Frisoane în România
Coronavirus pune în pericol nu numai vieţi omeneşti, ci şi evoluţiile economice pe plan mondial. România pare ferită de şocuri, cel puţin pentru moment, după cum ne spun specialiştii, care semnalează însă...

Un celebru start-up britanic și-a triplat valoarea. Evaluat la 5,5 miliarde de dolari

Un celebru start-up britanic și-a triplat valoarea. Evaluat la 5,5 miliarde de dolari
Ca urmare a unei finanțări de 500 de milioane de dolari, start-up-ul britanic Revolut este acum evaluat la 5,5 miliarde  de dolari, triplându-și astfel valoarea față de primăvara anului...

Falimentul vine după ce pleacă angajații cei mai buni

Falimentul vine după ce pleacă angajații cei mai buni
Galerie Foto Reducerea costurilor și a consumului, în general, este esențială pentru supraviețuirea unei companii pe timp de criză economică, doar că cel mai important lucru este să se aplice inteligent. Cele mai grave...

Vești bune pentru investitori. Profitul Romgaz a crescut în 2019

Vești bune pentru investitori. Profitul Romgaz a crescut în 2019
Cel mai mare producător autohton de gaze naturale, Romgaz a înregistrat anul trecut un profit net de 1,43 miliarde de lei, cu 4,55% mai mare față de perioada anterioară.  Cifra de afaceri a crescut cu 1,52%...

Studiu: Mai mult de jumătate dintre români au avut certuri în cuplu din cauza banilor

Studiu: Mai mult de jumătate dintre români au avut certuri în cuplu din cauza banilor
Printre subiectele cele mai frecvente de ceartă în cuplu se numără obiceiurile financiare – cheltuieli prea mari, zgârcenie, cheltuieli uzuale, plan  de economii și decizii  majore de achiziții,...

Majoritatea companiilor estimează creșterea salariilor. Cu cât vor crește veniturile angajaților

Majoritatea companiilor estimează creșterea salariilor. Cu cât vor crește veniturile angajaților
Majoritatea societăților din România, respectiv 71% dintre companii, vor să crească salariile angajaților în acest an, potrivit unui studiu realizat de hipo.ro. Deși vestea pare îmbucurătoare la prima vedere,...

ANAF a prelungit termenul de depunere a declarației unice

ANAF a prelungit termenul de depunere a declarației unice
Termenul pentru depunerea declarației unice la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de către persoanele fizice s-a prelungit până la 25 mai 2020. Formularul se completează pentru declararea...

Ajutor de stat pentru Tarom din partea Comisiei Europene

Ajutor de stat pentru Tarom din partea Comisiei Europene
Comisia Europeană a aprobat un împrumut companiei Tarom, în valoare de 36,7 milioane de euro, pe o perioadă de maximum șase luni. În acest timp, operatorul aerian român trebuie să pună la punct...

Curs valutar. Leul situat aproape de cotația maximă. Aurul continuă să crească

Curs valutar. Leul situat aproape de cotația maximă. Aurul continuă să crească
Leul a ajuns astăzi la 4,8024 lei/euro, situându-se în jurul cotației maxime, după ce a ajuns săptămând trecută la un maxim istoric, depășind pragul de 4,8 lei/euro.  Deprecierea monedei naționale va...
Serviciul de email marketing furnizat de