Criza financiară afectează inclusiv segmentul automobilelor premium. Bogaţii României se gândesc de două ori înainte de a achiziţiona o maşină scumpă, iar dealerii auto trebuie să-şi folosească toată puterea de convingere pentru a vinde ceva.
Maşinile de lux se vând greu, uneori eforturile depuse pentru încheierea unui contract fiind de zece ori mai mari decât în trecut, iar companiile dispuse să asigure aceste unităţi sunt tot mai puţine, a declarat Adrian Pascu, directorul mărcilor Porsche, Bentley şi Lamborghini importate pe piaţa românească prin Porsche România.
Potenţialii clienţi de maşini de lux sunt rezervaţi în a achiziţiona un automobil scump, întrucât evoluţia economiei este imprevizibilă. "Discuţiile cu clienţii au ajuns foarte în detaliu şi foarte stufoase. Unii sunt rezervaţi, alţii nu pot obţine finanţare. Discutăm acum mult mai mult despre finanţări şi mai puţin despre maşină. În trecut nu era aşa", a declarat Pascu. Dificultăţile sunt accentuate de asigurători, de bănci şi de firmele de leasing. "Sunt destul de puţini asigurători dispuşi să asigure maşini foarte scumpe. Doar cele mai mari companii mai asigură maşini de lux în prezent", spune Pascu.
VÂNZĂRI ÎN DECLIN
Încet, încet, toate aceste temeri ale clienţilor se văd transpuse şi în rezultatul vânzărilor. Brandul Porsche, cel mai popular printre îmbogăţiţii tranziţiei, este cel mai afectat. De la 1 ianuarie până în prezent au fost vândute 37 de maşini Porsche, în vreme ce în primele şase luni din 2008 se vânduseră deja 66 de automobile. În 2008 au fost comercializate 107 unităţi Porsche. Cel mai scump model Porsche este GT 2 - 196.000 de euro.
AutoItalia, importatorul Maserati în România, a anunţat că de la începutul lui 2009 a vândut patru Maserati GranturismoS la care se adaugă două limuzine Quattroporte Colezione Cento. În primele cinci luni din 2008 Maserati vânduse deja 16 maşini, iar la nivelul întregului an au fost vândute 41 de automobile.
Şi firma ministrului Sănătăţii, Ion Bazac resimte efectele crizei. Forza Rossa, compania care aduce Ferrari în România, a livrat de la începutul anului 10 maşini, iar până la finele lui alte 15 vor ajunge la proprietari. Automobilele livrate anul acesta au fost comandate majoritatea încă de anul trecut. Astfel, dacă anul trecut au fost comandate 48 de maşini din care au fost livrate 15, anul acesta au fost comandate doar şapte automobile care se aduagă la cele 32 de maşini deja contractate.
O creştere a vânzărilor a fost înregistrată pe marca Bentley. În 2008, Porsche România a vândut patru maşini Bentley, iar de la începutul acestui an cinci automobile din gama Continental. Preţul de bază la maşinile Bentley, fără taxe, este de 153.000 de euro.
Cea mai scumpă maşină cumpărată anul acesta în România este un Maybach, model 57S, în valoare de 450.000 de euro, potrivit Mercedes Benz România.
Citește pe Antena3.ro