x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cuvântul gratis, interzis în promoţii

Cuvântul gratis, interzis în promoţii

de Daniela Ivan    |    12 Mar 2008   •   00:00
Cuvântul gratis, interzis în promoţii
Sursa foto: Christian Silva/

Retailerii nu mai au voie să utilizeze cuvântul gratis în promoţiile pe care le derulează, conform directivelor europene. Cei care încalcă legislaţia pot primi amenzi de până la 60.000 lei şi dacă recidivează li se poate suspenda activitatea.

Retailerii nu mai au voie să utilizeze cuvântul gratis în promoţiile pe care le derulează, conform directivelor europene. Cei care încalcă legislaţia pot primi amenzi de până la 60.000 lei şi dacă recidivează li se poate suspenda activitatea.

 

 

Noua legislaţie, aplicabilă de la 1 ianuarie 2008, interzice practicile comerciale înşelătoare de tipul promoţiilor 3+1 gratis sau ale promoţiilor care prevăd reduceri de preţuri, a declarat Gheorghe Ciubotaru, vicepreşedinte Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC). El a explicat că “nimic nu este gratis” şi că acum legea prevede pedepse mult mai drastice pentru comercianţii care nu respectă regulile. “Până la 31 ianuarie, sancţiunile erau modice. Am avut şi amendă de 100 de lei, iar acum amenzile pot ajunge până la 60.000 lei şi chiar poate fi suspendată activitatea”, a precizat Ciubotaru.

 

 

 

Producătorii nu prea sunt însă de aceeaşi părere. “Sunt perioade în care vânzările merg mai greu, în care încercăm să motivăm consumatorul să cumpere produsul şi să încurajăm, astfel, consumul”, a spus Radu Timiş, directorului general al producătorului de mezeluri Cris Tim. “Introducerea utilizării promoţiilor de tipul «3+1 gratis» are la bază taxarea produselor distribuite, care până în prezent nu erau fiscalizate”, a explicat Bogdan Pascu, deputat al Partidului Conservator.

 

 

 

RECLAMAŢII. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) a primit de la începutul anului, în Bucureşti, circa 5.500 de reclamaţii privind practicile comerciale neloiale, a declarat marţi vicepreşedintele instituţiei, Gheorghe Ciubotaru.

“Anul trecut am avut circa 50.000 de reclamaţii în toată ţara, iar anul acesta, în două luni şi jumătate, doar în Bucureşti numărul reclamaţiilor a fost de 5.500”, a afirmat Ciubotaru la lansarea Codului de Bune Practici în Domeniul Scanării. Oamenii au reclamat că preţul de la raft nu este preţul plătit la casă, iar reprezentanţii supermarketurilor au dat vina pe greşelile umane sau chiar pe unii cumpărătorii, care mută etichetele de la un raft la altul sau de la un produs la altul.

 

daniela.ivan@jurnalul.ro

 

 

 

Cod de bune practice

 

 

Asociaţia Naţională de Codificare a Articolelor GS1 România propune magazinelor cu titlul de recomandare un Codul de Bune Practici în Domeniul Scanării. Acesta constă dintr-un set de reguli de afişare a preţurilor care să permită ca preţul afişat la raft să corespundă cu cel plătit la casă şi să asigure un grad mai ridicat de încredere a clienţilor. Aderarea la acest program poate fi făcută de retaileri contra cost. În cazul magazinelor mai mari de 100 de metri pătraţi, taxa este de circa 400 de euro pe lună.

Codul a fost deja implementat de reţelele de magazine cash&carry Metro şi Selgros, precum şi de operatorul de magazine de tip “do it yourself” Praktiker, reprezentanţii GS1 România sperând ca în viitor programul să atragă şi magazinele de cartier.

×
Subiecte în articol: economic