Prima de Craciun si al treisperezecelea salariu au fost inlocuite de tot mai multe firme cu tichetele de cadouri. Avantajele sunt pentru toata lumea: patronii isi pot deduce sumele date ca bonificatii angajatilor, iar acestia isi pot cumpara orice pe baza tichetelor.
Companiile se reorienteaza in procesul de stimulare al angajatilor. Prima de Craciun si al treisperezecelea salariu au fost inlocuite de tot mai multe firme cu tichetele de cadouri. Avantajele sunt pentru toata lumea: patronii isi pot deduce sumele date ca bonificatii angajatilor, iar acestia isi pot cumpara orice pe baza tichetelor. De sarbatori "se poarta" tichetele cadou. Unele companii acorda salariatilor si partenerilor de afaceri tichete cadou, ca mijloace de recompensare si fidelizare. In prezent, segmentul de tichete de masa si cadou este dominat de companiile Accor Services, SodexhoPass, Cheque Dejeuner, Hungastro, Blu Ticket, Pro Serv, Cuget Liber, GFS Services, Ticket Plus si Euro Ticket. Afacerea are potential sa se dubleze. Desi exista circa doua milioane de utilizatori de tichete, potentialul sectorului ajunge la 4-5 milioane de persoane, cat reprezinta populatia angajata din Romania. FIDELIZARE. De sarbatori sau cu diferite ocazii, patronii pot acorda salariatilor sai sau partenerilor de afaceri tichete cadou. Spre deosebire de tichetele de masa, acestea pot fi utilizate pentru achizitionarea oricarui tip de bunuri sau servicii si sunt deductibile fiscal si scutite integral de taxe si impozite, in limita sumei de 150 lei/beneficiar. Acestea pot avea o valoare nominala, in functie de alegerea companiei, de la 10 lei la 50 lei. Ticket Cadou sunt utilizate de peste 8.000 de companii din Romania si pot fi cheltuite in peste 25.000 de magazine si unitati afiliate. Acestea reprezinta circa 10% din totalul pietei de tichete. "Este un segment cu potential mare de crestere. Tot mai multe companii folosesc tichetele cadou pentru activitati de marketing si protocol, in afara de recompensarea angajatilor. Este o piata care va creste si dupa aderarea la UE, pentru ca multe companii straine vor investi in Romania, ceea ce inseamna clienti noi pentru emitentii de tichete", a spus Elena Pap, directorul general al societatii Cheque Dejeuner Romania. AFACERE. Companiile au ales recompensarea angajatilor cu tichete de cadouri dupa succesul pe care l-au avut celelalte tipuri de tichete de servicii. Piata tichetelor de masa este estimata de principalii emitenti la 700-800 de milioane de euro, cu o rata de crestere anuala de 10% pentru anii urmatori. Accor Services, filiala grupului international Accor, este prima companie emitenta de tichete de servicii de la noi din tara. Aceasta emite tichete de masa - Ticket Restaurant, tichete de cadouri - Ticket Cadou, tichete de asistenta sociala - Ticket Asist, iar din luna noiembrie 2006 emite si tichete de cresa - Ticket Cresa. Tichetele de masa emise de Accor Services sunt utilizate de salariatii a peste 25.000 de companii, putand fi folosite intr-o retea de peste 40.000 de magazine alimentare si restaurante. "Anul trecut, conform rezultatelor financiare, Accor Services a inregistrat un profit net de peste 17 milioane de euro", a explicat Cristina Hlinschi, director marketing-comunicare al Accor Services Romania. De asemenea, Cheque Dejeuner estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de sase milioane de euro si un profit net de circa un milion de euro. "Anul trecut, valoarea tichetelor a fost de 80 de milioane de euro, iar in acest an cred ca vom ajunge la 150 de milioane de euro", a spus Elena Pap, directorul general al societatii Cheque Dejeuner Romania.
Tendintele pietei tichetelor
|
Citește pe Antena3.ro |