Comisia Europeană a aprobat finanțări de aproape două miliarde de euro pentru patru proiecte majore de infrastructură din România, care vizează transportul public din București, litoralul Mării Negre și sistemul de aprovizionare cu apă din județul Timiș. Acestea fac parte dintr-un pachet de 25 de proiecte mari care vor fi implementate în zece state membre ale Uniunii Europene.
Cele patru planuri pentru care România va beneficia de fonduri europene fac parte din Programul Operațional „Infrastructura Mare”.
Proiectul „Protecția și Reabilitarera zonei costiere-Faza a II-a” a litoralului Mării Negre, în zona județului Constanța, prevede intervenții la plaje, lucrări de consolidare, lucrări de dragaj, construirea unor ziduri de susținere și acoperirea cu nisip suplimentar a plajelor. Lucrările beneficiază de 600 milioane de euro din fonduri UE.
Dezvoltarea infrastructurii de apă și apă uzată în județul Timiș se va realiza prin sisteme durabile de alimentare cu apă și epurare a celor uzate. Prin acest proiect peste 380.000 de persoane vor avea acces la apă potabilă. Din cei 160 milioane de euro, cât este valoarea totală a lucrărilor, 135 millioane de euro provind din bani europeni.
Fluidizarea traficului în București
Proiectul „Rețea de infrastructură rutieră integrată pentru zona orbitală din București” va rezolva problemele de trafic din jurul Capitalei prin realizarea a două benzi pe sens a mai multor porțiuni din inelul de autostradă și prin construirea legăturilor Domnești-DJ602, Oltenița-DN4, Berceni-DJ401 și Mogoșoaia-DN1A. Se vor mai construi și 51 km din Autostrada de Centură Sud a Bucureștiului. Fondurile europene se ridică la un miliard de euro, iar costul total al proiectului este de 1,2 miliarde de euro.
Cel de-al doilea proiect al Bucureștiului privește „Îmbunătățirea serviciilor de transport pe linia de metrou 2, Berceni-Pipera” și prevede intervenții tehnice și lucrări pe linia de metrou M2, achiziția de garnituri de metrou, reconstruiurea substructurii șinelor și a infrastructurii electrice și sanitare de-a lungul liniei subterane de 19 km. Finanțarea din partea UE este de 100 milioane de euro, iar valoarea reparațiilor se ridică la 115 milioane de euro.