x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Evaluare de un milion de euro

0
Autor: Diana Rucinschi 25 Aug 2008 - 00:00
Evaluare de un milion de euro


EXPANSIUNE ● "Mystery shopping" îţi dublează afacerea
Piaţa de "mystery shopping" sau a clienţilor sub acoperire este în plină expansiune în România, jucătorii importanţi dublîndu-şi sau chiar triplîndu-şi cifra de afaceri. Principalii clienţi sînt în continuare multinaţionalele, firmele româneşti neînghesuindu-se încă la un astfel de instrument.



EXPANSIUNE ● "Mystery shopping" îţi dublează afacerea
Piaţa de "mystery shopping" sau a clienţilor sub acoperire este în plină expansiune în România, jucătorii importanţi dublîndu-şi sau chiar triplîndu-şi cifra de afaceri. Principalii clienţi sînt în continuare multinaţionalele, firmele româneşti neînghesuindu-se încă la un astfel de instrument.

Un potenţial client intră într-un supermarket. Solicită informaţii, dar personalul nu îl bagă în seamă, pentru că este prea ocupat să stea la taclale. Atunci cînd îl observă, într-un final, răspund pe un ton plictisit, iar la casă este repezit pe motiv că are bani prea mari, iar casiera nu are să dea rest. "Clientul" părăseşte magazinul şi completează un chestionar, în care este evaluat tot ce s-a întîmplat în magazin, de la felul în care a fost întîmpinat la intrare şi pînă la ieşire. Rezultatele ajung la cei care le-au comandat, în general top managementul, ce are astfel posibilitatea de a vedea felul în care sînt trataţi clienţii de personal. Cam aşa arată un scenariu simplu de "mystery shopping".

ÎNCEPUTURI. Pe scurt, "mystery shopping"-ul sau evaluarea incognito este un instrument de evaluare a calităţii serviciilor oferite către clienţi prin intermediul unor cumpărători sub acoperire. Domeniul este încă la început de drum, primele companii specializate apărînd prin 2004-2005, odată cu intrarea puternică a multinaţionalelor. "În România, servicii de «mystery shopping» au început să fie oferite în urmă cu 5-6 ani de firme profilate pe studii de piaţă, consultanţă în domeniul marketingului sau managementului. De 2-3 ani au început să apară firme specializate de mystery shopping care îşi canalizează eforturile şi resursele în direcţia dezvoltării unor metode de lucru mai complexe şi mai performante" ne-a declarat Rada Sonea, Managing Director al Phantom Group. Leonard Crăciun, Managing Partner al Mind Express Research consideră că unul dintre obstacolele încă prezente este faptul că activitatea este greşit înţeleasă: "Scopul nu este de a da oamenii afară, ci de a-i recompensa pe cei care aduc valoare companiei. Avem mulţi clienţi care îşi premiază angajaţii pe baza rezultatelor furnizate de noi."

ÎN CREŞTERE.
Cert este că piaţa de "mystery shopping" este încă la un nivel scăzut, dar firmele care activează în domeniu susţin că potenţialul este imens. "Anul acesta piaţa va ajunge în jurul valorii de un milion de euro, dar potenţialul de creştere este de cel puţin cinci ori chiar pentru următorul an", consideră Leonard Crăciun. Aşteptările sale optimiste sînt împărtăşite şi de ceilalţi jucători. "Future Marketing a realizat în 2007 afaceri de 150.000 euro, cu peste 250% mai mult faţă de anul precedent, cînd a realizat o cifră de afaceri de aproximativ 40.000 euro, prin mărirea cu circa 30% a numărului de clienţi şi prin implicarea în proiecte de anvergură. Pentru 2008 ne propunem o creştere de 50%, dezvoltarea şi consolidarea reţelei teritoriale prin deschiderea a încă două centre regionale", ne-a declarat Ioana Boştină, Managing Partner al Future Marketing. Phantom Group, o firmă ungurească care a intrat pe piaţa românească în 2006, se aşteaptă la mai mult de dublarea cifrei de afaceri. "Anul trecut am avut o cifră de afaceri de 20.000 de euro, iar anul acesta ne aşteptăm la un minimum de 50.000 de euro. Este mai greu de cuantificat, pentru că noi avem colaborări şi pe firma din Ungaria", a precizat Sonea. Principalii jucători de pe piaţă: Future Marketing, Phantom Group, Mind Express Research şi MIT sînt membrii Asociaţiei Furnizorilor de Servicii de Mystery Shopping.

Tarife

Preţul unei operaţiuni variază mult în funcţie de scenariu, de locaţie, de numărul de vizite, de profilul clienţilor misterioşi necesari. Leonard Crăciun ne-a precizat că tariful mediu al unei vizite variază între 15 şi 20 de euro, dar poate ajunge şi la 70 de euro. Aceasta face ca preţul unui program anual să ajungă pînă la 50-60.000 de euro. "În cazul unui proiect mai restrîns, preţul poate să nu treacă de 10.000 de Euro. Dar în cazul unui program anual care implică un număr mare de vizite – eventual în locaţii mai greu accesibile (în mediul rural) sau un scenariu mai complicat poate ajunge pînă la 50-60.000 Euro, incluzînd analiza datelor şi consultanţă pe baza datelor obţinute", a adăugat Ioana Boştină.

Dezinteres

Domeniul de activitate al clienţilor care apelează la acest instrument s-a diversificat şi el foarte mult: de la retail, bănci, telecomunicaţii, la farmacii, service-uri auto etc. Multinaţionalele deţin însă în continuare supremaţia, firmele româneşti fiind încă reticente. Ioana Boştină apreciază că absenţa cea mai surprinzătoare din rîndul clienţilor este a instituţiilor de stat: "În statele europene, administraţiile (locale sau centrale) apelează frecvent la serviciile de mystery shopping. Chiar de curînd am aflat că UE a comandat un astfel de studiu pentru a descoperi gradul de eficacitate al administraţiilor locale. În România nimeni nu a cerut un asemenea studiu". Şi Rada Sonea ne-a precizat faptul că firma-mamă din Ungaria derulează colaborări cu statul maghiar.
Citeşte mai multe despre:   economic,   shopping,   mystery

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

„Made in Romania” poate înlocui 4 feluri de importuri

„Made in Romania” poate înlocui 4 feluri de importuri
Una dintre soluțiile de ieșire din criza economică provocată de pandemia COVID-19 ar fi, pentru România, producția în țară a unor mărfuri pe care acum le importăm, a arătat recent, pentru Jurnalul,...

Mirajul salariilor mari: 64% dintre români vor să lucreze în IT

Mirajul salariilor mari: 64% dintre români vor să lucreze în IT
Într-o țară unde salariile sunt încă mult sub media europeană, iar tehnologa informațiilor pare a fi singurul sector de activitate unde veniturile se aliniază cu cele din blocul comunitar, 91% dintre...

Centralele termice pe gaze ar putea fi interzise în următorul deceniu. Care sunt alternativele

Centralele termice pe gaze ar putea fi interzise în următorul deceniu. Care sunt alternativele
Centralele termice pe gaze sau ulei ar putea fi interzise din 2030 din cauza poluării generate de emisiile de carbon, ca urmare a unui studiu realizat la nivelul UE și condus de prof.univ. Brian vad...

Curs valutar BNR, luni 19 octombrie 2020. Cât costă azi un euro

Curs valutar BNR, luni 19 octombrie 2020. Cât costă azi un euro
Banca Națională a României a anunţat cursul valutar valabil pentru ziua de luni, 19 octombrie 2020. Cotațiile principalelor monede: euro: 4,8746 lei dolarul american: 4,1456 lei francul elvețian:...

Creștere spectaculoasă a lucrărilor de construcții în România

Creștere spectaculoasă a lucrărilor de construcții în România
Lucrările de construcții au avut o creștere de 12,4% în luna august, față de aceeași perioadă din 2019. Este cea mai mare creștere din UE, arată datele Eurostat. În zona euro, acestea au...

Codul fiscal se schimbă din nou. Zece modificări importante. Ce se întâmplă cu TVA-ul

Codul fiscal se schimbă din nou. Zece modificări importante. Ce se întâmplă cu TVA-ul
Consultantul fiscal Adrian Bența a analizat 10 modificari la normele de aplicare pentru Codul fiscal. Sunt modificări în zona de TVA, dar și în zona de accize.    „Actul normativ...

80% dintre multinaționale au adoptat munca la distanță

80% dintre multinaționale au adoptat munca la distanță
Circa 80% dintre multinaționale au adoptat munca la distanță din cauza pandemiei de coronaviru, potrivit companiei de consultanță PwC. Acest lucru va fi menținut și în următorii 2-3 ani. "Vechiul...

Florin Cîțu anunță suma la care se ridică decontarea concediilor medicale

Florin Cîțu anunță suma la care se ridică decontarea concediilor medicale
Decontarea concediilor medicale din acest an a costat 342 de milioane de lei pe lună. Suma totală la care se ridică plata acestora este de 7,4 miliarde de lei, după cum a explicat ministrul Finanțelor, Florin...

Românii renunţă la leii din portofel

Românii renunţă la leii din portofel
Pandemia de coronavirus a accelerat schimbarea obiceiurilor şi tot mai mulţi români renunţă la utilizarea plăţilor în numerar. Trecerea la cashless şi contactless a început în urmă cu câţiva ani, pe fondul...

După eşecul Legii offshore pentru hidrocarburi, ne încercăm norocul cu Legea offshore pentru eoliene

După eşecul Legii offshore pentru hidrocarburi, ne încercăm norocul cu Legea offshore pentru eoliene
În timp ce nu reuşim de mai mulţi ani să reglementăm exploatarea offshore a hidrocarburilor, prin adoptarea unei legi care să fie în acord cu aşteptările investitorilor, încercăm acum să avem mai mult noroc...

COS Târgoviște, performera Bursei

COS Târgoviște, performera Bursei
Acțiunile companiei COS Târgoviște au înregistrat, în săptămâna 12-16 octombrie 2020, cea mai accentuată majorare de preț (+9,09%), la Bursa de Valori București (BVB), conform raportului instituției. Pe...

Analiză dură: „Economia românescă e la Terapie Intensivă. Iar cei care se ocupă de stare ei de sănătate par a fi niște medici care și-au luat diploma pe fals”

Analiză dură: „Economia românescă e la Terapie Intensivă. Iar cei care se ocupă de stare ei de sănătate par a fi niște medici care și-au luat diploma pe fals”
Analistul economic Adrian Negrescu a realizat o analiză acidă a situației economiei românești.    "În viața reală, economia românescă e la Terapie Intensivă. Iar cei care se ocupă de...

Pandemia aduce pierderi de 129 de milioane de lei pentru Compania de Aeroporturi București

Pandemia aduce pierderi de 129 de milioane de lei pentru Compania de Aeroporturi București
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti estimează pentru anul 2020 realizarea unui pierderi de 129,4 milioane lei, ca urmare a măsurilor luate în domeniul aviației civile, arată un proiect de act normativ de...

Oficial BCE: Restricţiile vor întârzia relansarea economică în zona euro

Oficial BCE: Restricţiile vor întârzia relansarea economică în zona euro
Restricţiile asociate celui de-al doilea val pandemic riscă să afecteze rapiditatea relansării economice în zona euro, astfel că sunt necesare măsuri suplimentare de facilitare a politicilor monetare, afirmă...

Micii antreprenori nu s-au înghesuit să aplice pentru microgranturile de 2.000 de euro

Micii antreprenori nu s-au înghesuit să aplice pentru microgranturile de 2.000 de euro
Micii antreprenori nu s-au înghesuit să aplice pentru microgranturile de 2.000 de euro. Nici jumătate din totalul celor 50.000 de finanţări disponibile nu a fost acoperit. Circa 21.000 de companii au aplicat...
Serviciul de email marketing furnizat de