x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Evaluare de un milion de euro

0
Autor: Diana Rucinschi 25 Aug 2008 - 00:00
Evaluare de un milion de euro


EXPANSIUNE ● "Mystery shopping" îţi dublează afacerea
Piaţa de "mystery shopping" sau a clienţilor sub acoperire este în plină expansiune în România, jucătorii importanţi dublîndu-şi sau chiar triplîndu-şi cifra de afaceri. Principalii clienţi sînt în continuare multinaţionalele, firmele româneşti neînghesuindu-se încă la un astfel de instrument.



EXPANSIUNE ● "Mystery shopping" îţi dublează afacerea
Piaţa de "mystery shopping" sau a clienţilor sub acoperire este în plină expansiune în România, jucătorii importanţi dublîndu-şi sau chiar triplîndu-şi cifra de afaceri. Principalii clienţi sînt în continuare multinaţionalele, firmele româneşti neînghesuindu-se încă la un astfel de instrument.

Un potenţial client intră într-un supermarket. Solicită informaţii, dar personalul nu îl bagă în seamă, pentru că este prea ocupat să stea la taclale. Atunci cînd îl observă, într-un final, răspund pe un ton plictisit, iar la casă este repezit pe motiv că are bani prea mari, iar casiera nu are să dea rest. "Clientul" părăseşte magazinul şi completează un chestionar, în care este evaluat tot ce s-a întîmplat în magazin, de la felul în care a fost întîmpinat la intrare şi pînă la ieşire. Rezultatele ajung la cei care le-au comandat, în general top managementul, ce are astfel posibilitatea de a vedea felul în care sînt trataţi clienţii de personal. Cam aşa arată un scenariu simplu de "mystery shopping".

ÎNCEPUTURI. Pe scurt, "mystery shopping"-ul sau evaluarea incognito este un instrument de evaluare a calităţii serviciilor oferite către clienţi prin intermediul unor cumpărători sub acoperire. Domeniul este încă la început de drum, primele companii specializate apărînd prin 2004-2005, odată cu intrarea puternică a multinaţionalelor. "În România, servicii de «mystery shopping» au început să fie oferite în urmă cu 5-6 ani de firme profilate pe studii de piaţă, consultanţă în domeniul marketingului sau managementului. De 2-3 ani au început să apară firme specializate de mystery shopping care îşi canalizează eforturile şi resursele în direcţia dezvoltării unor metode de lucru mai complexe şi mai performante" ne-a declarat Rada Sonea, Managing Director al Phantom Group. Leonard Crăciun, Managing Partner al Mind Express Research consideră că unul dintre obstacolele încă prezente este faptul că activitatea este greşit înţeleasă: "Scopul nu este de a da oamenii afară, ci de a-i recompensa pe cei care aduc valoare companiei. Avem mulţi clienţi care îşi premiază angajaţii pe baza rezultatelor furnizate de noi."

ÎN CREŞTERE.
Cert este că piaţa de "mystery shopping" este încă la un nivel scăzut, dar firmele care activează în domeniu susţin că potenţialul este imens. "Anul acesta piaţa va ajunge în jurul valorii de un milion de euro, dar potenţialul de creştere este de cel puţin cinci ori chiar pentru următorul an", consideră Leonard Crăciun. Aşteptările sale optimiste sînt împărtăşite şi de ceilalţi jucători. "Future Marketing a realizat în 2007 afaceri de 150.000 euro, cu peste 250% mai mult faţă de anul precedent, cînd a realizat o cifră de afaceri de aproximativ 40.000 euro, prin mărirea cu circa 30% a numărului de clienţi şi prin implicarea în proiecte de anvergură. Pentru 2008 ne propunem o creştere de 50%, dezvoltarea şi consolidarea reţelei teritoriale prin deschiderea a încă două centre regionale", ne-a declarat Ioana Boştină, Managing Partner al Future Marketing. Phantom Group, o firmă ungurească care a intrat pe piaţa românească în 2006, se aşteaptă la mai mult de dublarea cifrei de afaceri. "Anul trecut am avut o cifră de afaceri de 20.000 de euro, iar anul acesta ne aşteptăm la un minimum de 50.000 de euro. Este mai greu de cuantificat, pentru că noi avem colaborări şi pe firma din Ungaria", a precizat Sonea. Principalii jucători de pe piaţă: Future Marketing, Phantom Group, Mind Express Research şi MIT sînt membrii Asociaţiei Furnizorilor de Servicii de Mystery Shopping.

Tarife

Preţul unei operaţiuni variază mult în funcţie de scenariu, de locaţie, de numărul de vizite, de profilul clienţilor misterioşi necesari. Leonard Crăciun ne-a precizat că tariful mediu al unei vizite variază între 15 şi 20 de euro, dar poate ajunge şi la 70 de euro. Aceasta face ca preţul unui program anual să ajungă pînă la 50-60.000 de euro. "În cazul unui proiect mai restrîns, preţul poate să nu treacă de 10.000 de Euro. Dar în cazul unui program anual care implică un număr mare de vizite – eventual în locaţii mai greu accesibile (în mediul rural) sau un scenariu mai complicat poate ajunge pînă la 50-60.000 Euro, incluzînd analiza datelor şi consultanţă pe baza datelor obţinute", a adăugat Ioana Boştină.

Dezinteres

Domeniul de activitate al clienţilor care apelează la acest instrument s-a diversificat şi el foarte mult: de la retail, bănci, telecomunicaţii, la farmacii, service-uri auto etc. Multinaţionalele deţin însă în continuare supremaţia, firmele româneşti fiind încă reticente. Ioana Boştină apreciază că absenţa cea mai surprinzătoare din rîndul clienţilor este a instituţiilor de stat: "În statele europene, administraţiile (locale sau centrale) apelează frecvent la serviciile de mystery shopping. Chiar de curînd am aflat că UE a comandat un astfel de studiu pentru a descoperi gradul de eficacitate al administraţiilor locale. În România nimeni nu a cerut un asemenea studiu". Şi Rada Sonea ne-a precizat faptul că firma-mamă din Ungaria derulează colaborări cu statul maghiar.
Citeşte mai multe despre:   economic,   shopping,   mystery

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Acţiunile Arctic Stream vor fi tranzacționate pe piaţa AeRO

Acţiunile Arctic Stream vor fi tranzacționate pe piaţa AeRO
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a anunţat că, acţiunile companiei Arctic Stream, integrator de infrastructură şi securitate IT din România, vor intra la tranzacţionare pe piaţa AeRO, segmentul de acţiuni al...

Cum să alegi o imprimantă eficientă

Cum să alegi o imprimantă eficientă
O imprimantă poate fi extrem de eficientă atât pentru utilizare office, cât și pentru utilizare independentă, acasă, însă alegerea unei imprimante eficiente este condiționată de o serie de criterii. Pentru a...

6 trucuri prin care poți crește performanța laptopului tău

6 trucuri prin care poți crește performanța laptopului tău
În prezent, majoritatea are nevoie de un laptop care să poate îndeplini variate sarcini de lucru, de la taskurile necesare pentru locul de muncă, până la organizarea zilnică a fișierelor, a stocării...

Inflația, cea mai mare amenințare pentru investitorii individuali

Inflația, cea mai mare amenințare pentru investitorii individuali
Investitorii individuali consideră că inflația în creștere este cea mai mare amenințare la adresa portofoliilor lor, arată un sondaj realizat de platforma de investiții multi-active eToro. Sondajul Retail...

Consiliul Concurenței a aprobat preluarea parțială a companiei Vestmoldtransgaz de către BERD

Consiliul Concurenței a aprobat preluarea parțială a companiei Vestmoldtransgaz de către BERD
Consiliul Concurenței a aprobat operațiunea prin care Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) preia o parte din capitalul social al companiei Vestmoldtransgaz SRL. În urma acestei tranzacții,...

HoReCa, afectată grav de pandemie. Contracție de 39% în 2020

HoReCa, afectată grav de pandemie. Contracție de 39% în 2020
Vânzările companiilor active în sectorul HoReCa au înregistrat o contracție cu 39% pe parcursul anului 2020 comparativ cu anul anterior, în condițiile în care 8 din 10 firme au raportat o scădere a cifrei de...

Cargus investește peste un milion de euro în extinderea flotei

Cargus investește peste un milion de euro în extinderea flotei
Cargus, companie de curierat care operează pe piața românească de 30 de ani, investește peste 1 milion de euro în extinderea flotei cu 58 de autovehicule Ford până la finalul anului, printr-un parteneriat cu...

Circa 57% dintre angajați vor să lucreze de oriunde

Circa 57% dintre angajați vor să lucreze de oriunde
Mai mult de jumătate dintre angajați și-ar dori să lucreze pentru actualul angajator din alt oraș sau chiar din altă țară, cel puțin temporar. Însă, doar 1 din 5 angajați consideră că ar obține aprobarea...

Proprietarul Euroins România a preluat activele grupului CEZ din Bulgaria

Proprietarul Euroins România a preluat activele grupului CEZ din Bulgaria
Еurohold, cel mai mare holding din Bulgaria şi proprietar al Euroins România, a finalizat achiziţionarea activelor grupului ceh de energie CEZ din Bulgaria, pentru 335 milioane euro. Noile active vor fi deţinute ...

Producătorul de cablaje auto Fujikura România a renunţat la peste 1.000 de angajaţi în 2020

Producătorul de cablaje auto Fujikura România a renunţat la peste 1.000 de angajaţi în 2020
Producătorul de cablaje auto Fujikura Automotive România, subsidiara locală a grupul japonez Fujikura, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 127,9 mil. lei (26,5 mil. euro), în scădere cu 47% faţă de anul...

Florin Cîțu: Sunt multe proiecte care au fost în buget și au execuție aproape zero

Florin Cîțu: Sunt multe proiecte care au fost în buget și au execuție aproape zero
Premierul Florin Cîțu a declarat, miercuri, că le-a cerut miniștrilor să vadă ce s-a întâmplat în primele șase luni de zile, în condițiile în care spune că sunt mai multe proiecte care au fost prinse în...

Angajatorii trebuie să își informeze noii salariați cu privire la Pilonul II

Angajatorii trebuie să își informeze noii salariați cu privire la Pilonul II
Toți angajatorii din România sunt obligați, începând din luna iulie, să își informeze noii salariații cu vârsta până în 45 de ani în legătură cu aderarea la un fond de pensii private obligatorii (Pilonul ...

Ce înseamnă criza microcipurilor pentru Dacia

Ce înseamnă criza microcipurilor pentru Dacia
Uzina Dacia de la Mioveni a avut activitatea întreruptă timp de 25 de zile din cauza lipsei componentelor electronice, în condiţiile în care constructorul a lansat noi modele în producţie pentru care cererea a...

În România, crește nevoia de recrutare a specialiștilor cu vârste de peste 45 de ani

În România, crește nevoia de recrutare a specialiștilor cu vârste de peste 45 de ani
Aproximativ 34% dintre specialiștii recrutați pentru poziții de management de către compania de executive search Kapital HR în ultimii 2 ani au vârste cuprinse între 40-55 de ani, pe următoarea poziție...

Ministrul Economiei anunță desființarea altor două posturi de administratori speciali

Ministrul Economiei anunță desființarea altor două posturi de administratori speciali
Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, anunță eliberarea din funcție a administratorilor speciali pentru privatizare de la Tohan și Carfil. „În teorie, acești administratori speciali ar fi trebuit să preg
Serviciul de email marketing furnizat de