x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Expunere de motive emoţionantă pentru o navă de salvare pe mare

0
Autor: Cristian Anton 24 Mai 2019 - 10:35
Expunere de motive emoţionantă pentru o navă de salvare pe mare
Vezi galeria foto


România va avea o navă modernă şi rapidă de salvare pe mare, pentru care este dispusă să cheltuiască peste 32 de milioane de euro, capacităţile sale actuale fiind un pericol pentru toată lumea. Beneficiara investiţiei este Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM), iar expunerea de motive întocmită în acest sens dezvăluie o stare de fapt îngrijorătoare. O notă inedită este adusă de argumentul mai degrabă emoţional decât practic invocat de ARSVOM pentru a convinge Guvernul să-i aprobe investiţia: chiar dacă societăţile de asigurare estimează costul vieţii unei persoane între 1 şi 9 milioane de dolari, pentru ei valoarea unui om este inestimabilă, astfel încât costurile achiziţiei sunt insignifiante.

 

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind „necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Navă specializată de căutare şi salvare pe mare cu capacitatea de 100 de persoane salvate””.

 

ARSVOM este organul tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, prin care acesta asigură activitatea de căutare și salvare a vieții omenești pe mare și intervenții în caz de poluare.

Nava trebuie să fie dotată cu echipamente de ultimă generaţie şi aibă următoarele caracteristici: lungime 51 metri, tracţiune minimă 15 tone, viteză la marş înainte de minim 26 noduri, autonomie 15 zile, rază de acţiune 1.500 mile marine.

Flotă învechită şi insuficientă

Flota ARSVOM este constituită în prezent din remorcherul Hercules, vechi de 35 de ani, cu o capacitate de 50 de persoane salvate, şalupele SAR Apollo şi Artemis, cumpărate în 2018, dar cu o capacitate redusă de salvare (câte 44 de persoane), navele Opal şi Topaz (vechi de 15 ani, capacitate de câte 4 persoane), nava Albatros (rază de acţiune de maxim 50 mile marine, capacitate de 25 persoane) şi navele Cristal, Safir şi Rubin (rază de acţiune de maxim 50 mile, capacitate de câte 9 persoane).

 

147.195.919 de lei este valoarea estimată a contractului

Majoritatea navelor au dimensiuni mici, autonomie redusă, propulsie lentă, nu au certificare internaţională, nu pot lucra în conjuncţie cu elicoptere şi pot acţiona doar în condiţii de vreme favorabilă. În aceste condiţii, capacitatea de intervenţie este limitată, iar „în cazul unor accidente majore (număr mare de naufragiați, condiții meteorologice nefavorabile, distanța mare de la țărm) infrastructura ARSVOM este insuficientă și nu va putea duce la bun sfârșit o astfel de intervenție”, se mai arată în nota de fundamentare.

Cu dotarea actuală, mor şi salvaţii, şi echipajul

„Cu dotarea actuală a ARSVOM, în cazul unor intervenții în condiții meteo extreme, se pune în pericol nu doar ducerea la bun sfârșit a salvării naufragiaților, ci și viața echipajului navei care efectuează intervenția de salvare”, precizează documentul. Toată această situaţie precară vine în condiţiile în care „transformarea portului Constanța într-un port sigur a fost una dintre condițiile importante impuse României pentru aderarea la Uniunea Europeană și la spațiul Schengen”. „Din păcate, navele din dotarea actuală a ARSVOM nu corespund condițiilor impuse de UE în activitatea de căutare și salvare pe mare și de aceea achiziția unei nave de căutare și salvare pe mare este imperios necesară”, concluzionează expunerea.

ARSVOM: Viaţa, inestimabilă; investiţia, insignifiantă

ARSVOM face şi o reprospectivă a dezastrelor maritime care au schimbat regulamentele UE cu privire la salvarea vieţii pe mare şi pe care România nu le respectă în prezent, cu actuala sa dotare: Costa Concordia (în 2012, cu 4.000 de persoane la bord), Estonia (în 1994, cu 850 de persoane date dispărute), DeepWater Horizon (în 2010, cu 19 persoane dispărute), Piper Alpha (în 1988, cu 167 de persoane decedate) etc. „Costul pierderii unei vieți omenești este estimat de specialiști între 1 și 9 milioane de dolari deși, din punctul nostru de vedere, valoarea omului este inestimabilă. Deci valoarea investiției devine insignifiantă dacă ne gândim prin prisma acestui aspect”, este nota emoţionantă introdusă în expunerea de motive.

 

Dotarea actual a ARSVOM este atât de proastă, încât o operaţiune de salvare se poate solda oricând cu moartea tuturor de la bord, de la naufragiaţi, la echipaj

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Data limită până la care transportatorii români pot recupera taxa de drum din Germania

Data limită până la care transportatorii români pot recupera taxa de drum din Germania
O parte din taxele de drum în Germania, plătite în perioada 2017-2020, vor putea fi returnate până la 4 decembrie. Pentru aceasta, societățile de transport din România se pot înregistra pentru...

15 oferte pentru Autostrada Sibiu-Pitești

15 oferte pentru Autostrada Sibiu-Pitești
Au fost depuse 15 oferte pentru contractul privind proiectarea și execuția lucrărilor pe secțiunea 3, Cornetu – Tigveni, a autostrăzii Sibiu-Pitești. Valoarea estimată a contractului este de 5.324.779.469...

Precizările premierului Ludovic Orban despre gazoductul BRUA

Precizările premierului Ludovic Orban despre gazoductul BRUA
România și-a îndeplinit obligațiile pentru construcția gazoductului BRUA, dar mai sunt lucruri de făcut care depind de partanerii bulgari și ungari, a declarat premierul Ludovic Orban. Finalizarea...

Valabilitatea voucherelor de vacanță a fost prelungită

Valabilitatea voucherelor de vacanță a fost prelungită
Guvernul a adoptat prelungirea valabilității voucherelor de vacanță emise în 2019 și în 2020 până la sfârșitul anului viitor. „Un act normativ înaintat de Ministerul Economiei prevede prelungirea...

Florin Cîțu spune că nu va aloca bani pentru mărirea salariilor bugetarilor

Florin Cîțu spune că nu va aloca bani pentru mărirea salariilor bugetarilor
La ultima rectificare bugetară, executivul nu va aloca sume suplimentare pentru majorări salariale, iar unele societăți de state care acordă prime ori hotărăsc să crească veniturile lunare ale angajaților, o...

Guvernul a aprobat sporuri pentru personalul medical implicat în tratarea infecției cu COVID-19

Guvernul a aprobat sporuri pentru personalul medical implicat în tratarea infecției cu COVID-19
Guvernul a aprobat acordarea de sporuri pentru personalul medical implicat în tratarea infecției cu COVID-19, pe perioada stării de alertă.  „Hotărârea de Guvern prevede pentru perioada stării de...

Subvențiile partidelor politice vor fi tăiate în 2021

Subvențiile partidelor politice vor fi tăiate în 2021
Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a propus în bugetul pentru 2021 tăierea subvențiilor pentru partidele politice. „Lucrez la bugetul pentru 2021 și exact ca în 2020 voi propune economii reale la...

Ajutoarele de încălzire au fost majorate

Ajutoarele de încălzire au fost majorate
Plafonul pentru acordarea ajutoarelor de încălzire a fost majorat la 800 de lei. Guvernul a aprobat modificarea Ordonanței de Urgență 70 din 2011 privind unele măsuri de protecție socială în perioada...

Packaging design și ilustrație

Packaging design și ilustrație
Pentru început, cel mai bine ar fi să înțelegem corect termenii cu care operăm. Începem cu packaging design care în românește înseamnă pur și simplu design de ambalaj.   Da, termenul de packaging,...

”INOVALIMENT 2020” la final

”INOVALIMENT 2020” la final
Galerie Foto Astăzi a avut loc ceremonia de închidere a primei ediții a Târgului Internațional de Invenții și Inovații ”INOVALIMENT”, care s-a desfășurat online, în perioada 23-27 noiembrie. În cadrul târgului de...

Mai mulți retaileri au fost amendați pentru comercializarea de măști neconforme

Mai mulți retaileri au fost amendați pentru comercializarea de măști neconforme
Mai multe supermarketuri și farmacii au fost amendate pentru comercializarera de măști de protecție neconforme. Printre acestea se află Lidl, Kaufland, Mega Image, Auchan, Altex, Profi, Dedeman, DM, dar și...

Vaccinul împotriva COVID-19 ia din strălucirea aurului

Vaccinul împotriva COVID-19 ia din strălucirea aurului
Analizele efectuate de experții Autorității de Supraveghere Financiară au relevat faptul că, în ultima perioadă, cotația aurului pe bursele internaționale a scăzut brusc, pe fondul informațiilor referitoare...

România, printre țările UE care alocă cei mai puțini bani pentru cercetare și dezvoltare

România, printre țările UE care alocă cei mai puțini bani pentru cercetare și dezvoltare
România, Malta, Cipru, Letonia, Irlanda, Slovacia, Bulgaria și Lituania alocă cel mai puțin pentru dezvoltare și cercetare, arată datele publicate vineri de Oficiul European de Statistică (Eurostat). Astfel,...

Investitorii străini, speriați de pandemie

Investitorii străini, speriați de pandemie
Investițiile străine în România au scăzut la mai puțin de jumătate în 2020, față de 2019, atât ca valoare alocată, cât și - mai grav - ca număr de societăți înființate aici. Pe lângă mai vechile...

Panouri solare pentru HoReCa, nu și pentru populație

Panouri solare pentru HoReCa, nu și pentru populație
Industria ospitalității așteaptă de la Guvern ghidul solicitantului pentru a aplica pe noul program de sprijin, prin care hotelurile, pensiunile și restaurantele ar putea să-și monteze panouri solare. Prin...
Serviciul de email marketing furnizat de