x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

FEROVIAR - Vagoane expirate şi linii învechite

0
Autor: Elena Stan 08 Oct 2008 - 00:00

Banii alocaţi pentru reparaţiile capitale ale infrastructurii feroviare şi pentru modernizarea sau cumpărarea de vagoane noi sunt insuficienţi, deoarece din totalul sumelor necesare autorităţile aprobă circa 10% din valoare.



Banii alocaţi pentru reparaţiile capitale ale infrastructurii feroviare şi pentru modernizarea sau cumpărarea de vagoane noi sunt insuficienţi, deoarece din totalul sumelor necesare autorităţile aprobă circa 10% din valoare.

CFR infrastructură are nevoie anual de 500 de milioane de lei (128 de milioane de euro) pentru reparaţii capitale ale infrastructurii feroviare, însă a primit doar 10% din suma necesară. Astfel, anul acesta, din totalul necesar compania a primit 80 de milioane de lei, sumă din care jumătate a fost alocată pentru plata restanţelor din 2007. "CFR SA are nevoie în fiecare an de 500 de milioane de lei pentru reparaţiile capitale. La începutul acestui an am primit 80 de milioane de lei, dar am avut de cheltuit efectiv doar 39 de milioane de lei, pentru că din diferenţa de sumă s-au efectuat plăţile restante din 2007", a spus Constantin Manea, directorul general al CFR Infrastructură.

CFR Călători
Cu aceeaşi situaţie jalnică se confruntă şi CFR Călători, care din 4.000 de unităţi, cât are parcul companiei, 3.500 au durata de viaţă depăşită. Vestea bună este că în următorii cinci ani CFR Călători va moderniza 120 de vagoane şi va cumpăra 60 de vagoane noi. "În următorii cinci ani, CFR Călători va moderniza 120 de vagoane şi va cumpăra 60 de vagoane noi, fondurile fiind asigurate de la bugetul de stat", a spus directorul general al companiei, Alexandru Noapteş.  Parcul CFR Călători este compus din 4.000 de vagoane, în cea mai mare parte cu o vechime de peste 30 de ani, faţă de 15 ani, cât prevede legislaţia europeană în domeniu. Pentru a asigura condiţii europene de transport cu trenul, CFR Călători ar trebui să achiziţioneze 2.600 de vagoane noi. "În prezent, 90% din parcul de vagoane are durata de funcţionare depăşită, astfel încât este necesară achiziţionarea a 2.600 de vagoane nou-construite, la o valoare de circa 900.000 de euro bucata", potrivit Ministerului Transporturilor. Investiţia totală în noile vagoane ar ajunge la 2,34 miliarde de euro. "Costul pentru modernizarea unui vagon se situează între 400.000 de euro şi 600.000 de euro, iar preţul unui vagon nou variază între 850.000 de euro şi un milion de euro", potrivit lui Noapteş. CFR Călători va avea concurenţă străină abia din 2012, când piaţa transportului feroviar va fi liberalizată. "Liberalizarea transportului de călători va avea loc în 2012. Iniţial, termenul era pentru anul 2010, însă am cerut o amânare la Bruxelles, pentru că România nu ar fi fost pregătită", a afirmat Noapteş.

CFR Marfă, privatizată anul viitor

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat că anul viitor va fi privatizată compania CFR Marfă şi că de mai bine de trei luni aşteaptă răspunsul celor de la Comisia Europeană în legătură cu strategia de privatizare transmisă. "Privatizarea CFR Marfă va fi poate cea mai importantă privatizare a anului 2009. Am avut o întârziere şi aşteptăm de trei luni şi jumătate răspunsul CE. Am ales consultantul, care a finalizat strategia de privatizare pe care am transmis-o Comisiei Europene", a afirmat Orban. Cu câteva luni în urmă, oficialul declara că privatizarea CFR Marfă se va face prin licitaţie deschisă, metodă prin care va vinde integral participaţia statului la compania de transport feroviar de marfă, reprezentând 100% din capital, şi se aşteaptă ca preţul obţinut să fie de peste un miliard de euro. Potrivit instituţiei, procesul de privatizare va fi oprit dacă ofertele primite vor fi sub valoarea de un miliard de euro. Piaţa transportului feroviar de marfă va fi liberalizată în 2010, potrivit directorului general al CFR SA, Constantin Manea. El a adăugat că operatorii străini vor fi interesaţi să circule pe Coridorul IV Paneuropean, care trebuie modernizat.

PROIECTE MĂREŢE

Un alt proiect important pentru transportul feroviar va fi demarat anul viitor. "Contractul de construcţie a liniei feroviare de mare viteză Constanţa ­ Bucureşti ­ Budapesta va fi semnat în 2009, proiectul fiind în stadiul de pregătire a caietului de sarcini pentru realizarea studiului de fezabilitate. Cel mai probabil nu voi apuca să semnez contractul, dar acesta se va semna anul viitor. Este totuşi nevoie de voinţă politică pentru realizarea acestei linii", a explicat Orban. Autorităţile române şi ungare vor solicita, cu sprijinul Austriei, finanţare comunitară pentru studiul de prefezabilitate aferent proiectului, costurile investiţiei, cu termen de finalizare anul 2015, fiind de câteva miliarde de euro. Linie feroviară va continua traseul Paris ­ Strasburg ­ Stuttgart ­ Viena ­ Bratislava ­ Budapesta.
Citeşte mai multe despre:   economic,   anul,   calatori,   vagoane

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Skills-uri utile pe care le puteți obține în pandemie din confortul propriei locuințe

Skills-uri utile pe care le puteți obține în pandemie din confortul propriei locuințe
Viața este un proces continuu de învățare, iar cine refuză să descopere lucruri noi și să își îmbunătățească în mod continuu cunoștințele atât în domeniul în care activează, cât și în domenii...

Românii și-au folosit resursele proprii pentru a-și cumpăra o locuință în pandemie

Românii și-au folosit resursele proprii pentru a-și cumpăra o locuință în pandemie
După ridicarea stării de urgență impuse din cauza pandemiei de coronavirus, circa 69% dintre cumpărătorii care au achiziționat o locuință și-au folosit resurse proprii, și doar 31% au contractat un credit,...

Fermierii pot depune cererile pentru reducerea accizei la motorină

Fermierii pot depune cererile pentru reducerea accizei la motorină
Cererile agricultorilor pentru reducerea accizei la motorină se pot depune în intervalul 2-31 decembrie 2020, transmite Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA). Documentele vor fi...

„Afacere de succes”, floare rară în România

„Afacere de succes”, floare rară în România
Întreprinderile mari și mijlocii din România evoluează slab, comparativ cu aceleași companii din celelalte țări membre ale Uniunii Europene. Avem cea mai mică proporție de „firme de succes” din total și...

Investiţiile în euro, pe plus, cele în dolari, pe minus

Investiţiile în euro, pe plus, cele în dolari, pe minus
O investiție de 1.000 de lei a adus românului econom, în ultimele 12 luni, un câștig de 20 de lei, dacă a plasat banii în euro, sau o pierdere de 60 de lei, dacă a cumpărat dolari. Anul trecut pe vremea asta, si...

Electrificarea liniei Cluj-Napoca - Episcopia Bihor, în linie dreaptă 

Electrificarea liniei Cluj-Napoca - Episcopia Bihor, în linie dreaptă 
Ministrul Transporturilor a anunţat că licitaţia pentru electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Episcopia Bihor (Oradea) va avea loc în aprilie-mai 2021. Proiectul este estimat la 1,8...

România, pe ultimul loc în UE la sănătate

România, pe ultimul loc în UE la sănătate
Cei mai puțini bani pentru sănătate dintre statele UE îi alocă România, cu 580 de euro pe locuitor, în anul 2018, arată datele Eurostat. Media la nivelul blocului  comunitar deste de 2982  de...

România acum 100 de ani. PIB/locuitor scăzuse la 761 dolari, similar cu cel din 1879 

România acum 100 de ani. PIB/locuitor scăzuse la 761 dolari, similar cu cel din 1879 
Galerie Foto Anul 1918, anul Marii Uniri, transformă România într-un jucător pe scena economică mondială cu un potenţial economic mult mai mare datorită noilor teritorii pe care le redobândea după încheierea Primului Răzb...

Câștig de 39% la Bursa de Valori

Câștig de 39% la Bursa de Valori
Acțiunile Electroputere au crescut cel mai mult săptămâna trecută, la Bursa de Valori București (BVB), înregistrând un salt al prețului de 38,89%. Pe locurile următoare în acest clasament se află titlurile CO...

Transelectrica are de încasat 47,5 miloane de lei de la firme cu probleme

Transelectrica are de încasat 47,5 miloane de lei de la firme cu probleme
Compania Transelectrica trebuie să recupereze creanțe în valoare de 47,5 milioane de lei pentru transportul electricității. Cea mai mare parte a banilor, respectiv 26,9 milioane de lei, sunt sume...

O firmă de pază cere insolvența Tarom

O firmă de pază cere insolvența Tarom
Compania de pază Rino Guard Slobozia a depus o cerere de deschidere a procedurii de insolvenţă împotriva operatorului național de transport aerian Tarom, conform portalului just.ro. Firma de protecție și gardă a ...

Europenii alocă 24% din cheltuieli locuinței. Unde se duc banii românilor

Europenii alocă 24% din cheltuieli locuinței. Unde se duc banii românilor
Dintre cheltuielile aferente unei gospodăriile din UE, circa 23,5% au fost necesare pentru utilități, respectiv apă, electricitate, combustibili în anul 2019, arată datele Eurostat.  Acestea sunt mai mari...

VIDEO. Florin Cîțu, la Timișoara: Nu vom crește taxele anul viitor

VIDEO. Florin Cîțu, la Timișoara: Nu vom crește taxele anul viitor
Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a declarat, luni, la Timișoara, că Guvernul PNL nu va introduce noi taxe. De asemnea, acesta a menționat că va propune în ședința de guvern din această săptămână ca data...

Insolvențele au scăzut cu 11% în primele 10 luni din 2020

Insolvențele au scăzut cu 11% în primele 10 luni din 2020
Insolvențele au scăzut cu 10,91% în primele zece luni din acest an, raportat la aceeași perioadă de anul trecut. Au fost 4.606 insolvențe declarate de societăți comerciale și persoane fizice autorizate (PFA),...

Frica de cutremur, tratată cu 350 de ani de consolidări

Frica de cutremur, tratată cu 350 de ani de consolidări
Galerie Foto Dacă se păstrează actualul nivel de finanţare, autorităţile au nevoie de 350 de ani doar pentru consolidarea clădirilor rezidenţiale din clasa I de risc seismic, identificate în urma expertizelor realizate la î...
Serviciul de email marketing furnizat de