Un număr de 19.000 de vagoane staţionează pe calea ferată, iar pentru ele, CFR Marfă ar trebui să plătească anual 166 de milioane de lei către CFR Infrastructură, a afirmat ieri Vlad Nichita, preşedintele Organizaţiei Patronale a Societăţilor Private din România, la conferinţa Mediafax Talks about Transports. Ar trebui, dar acest lucru nu se întâmplă. Transportatorii privaţi sunt singurii care fac verificările periodice ale locomotivelor. „În urma unui control, s-a semnalat că 75% dintre locomotivele CFR Marfă au termenul de reparaţie depăşit. În schimb, operatorii privaţi nu beneficiază de niciun fel de clemenţă”, a mai spus acesta. În legătură cu cei 4.000 km de cale ferată care ar trebui reabilitaţi, conform Master Plan¬ului, reprezentanţii Ministerului Transporturilor spun că, şi dacă s-ar atinge această ţintă, tot ar fi insuficient.