x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Hotelierii de pe litoral vor să deschidă în etape, nu la 1 mai

Hotelierii de pe litoral vor să deschidă în etape, nu la 1 mai

02 Feb 2011   •   17:48

Hotelurile de pe litoral ar trebui deschise în etape, în funcţie de specificul fiecărei staţiuni, şi nu la 1 mai, cum prevede legea în prezent, potrivit unei solicitări adresate MDRT de către Asociaţia Litoral-Delta Dunării, care consideră că situaţia actuală provoacă prejudicii hotelierilor.

"Ne-am dori cu toţii ca hotelurile să fie deschise chiar din aprilie şi să închidă în octombrie sau, poate, deloc. Considerăm însă că măsura prin care s-a stabilit ca toate staţiunile de pe litoral să fie deschise de la 1 mai creează mari prejudicii şi pierderi deţinătorilor de structuri de primire turistică", a declarat Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral-Delta Dunării şi al ANAT, potrivit Mediafax.

Din acest motiv, reprezentanţii turoperatorilor de pe litoral cer anularea prevederii legislative şi propun, ca soluţie, deschiderea eşalonată a hotelurilor, pe staţiuni.

Turoperatorii dau ca exemplu Costineştiul, o staţiune pentru tineri care nu ar trebui deschisă la 1 mai, pentru că elevii şi studenţii intră în vacanţă abia în iunie.

În schimb, majoritatea hotelierilor din Mamaia sunt de acord cu deschiderea staţiunii la 1 mai, aceasta fiind singurul caz în care turoperatorii sunt de acord cu prevederile legii.

Potrivit HG 1267/2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licenţelor şi brevetelor de turism, publicată în Monitorul Oficial 866 din 23 decembrie 2010, operatorii economici proprietari şi/sau administratori ai structurilor de primire turistice de pe litoral sunt obligaţi să asigure funcţionarea acestora în perioada 1 mai-30 septembrie a fiecărui an. "Cerem ca asociaţiile patronale hoteliere, împreună cu consiliile locale şi Asociaţia Litoral-Delta Dunării, să poată stabili graficul de deschidere a unităţilor de cazare, pe fiecare staţiune. Astfel, asigurăm şi implicarea autorităţilor locale. De asemenea, considerăm că este necesară acordarea unor facilităţi pentru cei care respectă aceasta reglementare, în special în extrasezon. Ne referim aici la reduceri de taxe, reducerea impozitului pe clădiri, a impozitului pe profit sau prin acordarea unor subvenţii", a adăugat Martin.

Ca soluţie pentru "estetizarea" staţiunilor afectate, mai ales în sudul litoralului, de unităţi de cazare care rămân închise pe toată perioada sezonului, asociaţia propune impunerea obligativităţii întreţinerii şi amenajării spaţiilor adiacente structurilor de primire turistică, cu aplicarea de către consiliile locale a unor sancţiuni corespunzătoare.

"Ca exemplu, putem menţiona taxa de paragină introdusă de Consiliul Local Mangalia, care obligă deţinătorii terenurilor şi unităţilor abandonate să îngrijească proprietăţile deţinute pentru a evita reducerea atractivităţii atât a staţiunii în întregul său, cât şi a unităţilor funcţionale din vecinatate, ca rezultat al aspectului estetic creat. Altfel spus, statul nu trebuie să poată impune orarul de deschidere sau închidere a unui business propriu, dar poate şi trebuie să intervină pentru a obliga deţinătorii de unităţi de cazare şi alimentaţie publică să estetizeze şi amenajeze spaţiul adiacent unităţii respective”, a mai spus Corina Martin.
×