Valoarea a crescut cu 20% faţă de 2021, având în vedere şi creşterea pieţei auto locale. Cel mai mare jucător rămâne Renault Commercial Roumanie, care comercializează mărcile Dacia, Renault şi Nissan, cu un business de 4,7 mld. lei în 2022, în creştere cu 25% faţă de 2021. Porsche România, care comercializează doar maşini din import, a rulat anul trecut 3,56 mld. lei, în creştere cu 4%.
Chiar dacă ocupă locul secund în clasament, Porsche România este cel mai profitabil business din top cinci, cu un profit net de 245 mil. lei, adică o valoare cu 75 mil. lei mai mare decât profitul net combinat al celorlalţi patru jucători.
Cel mai mare angajator din top este Mercedes-Benz România, în condiţiile în care compania integra în 2022 şi businessul de camioane. Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 6,8% în 2022 faţă de 2021, iar înmatriculările de autoturisme „electrificate“ au o creştere de 49,0%, realizând o cotă de piaţă de 21,7%, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), citate de ZF.
Topul 10 al mărcilor din 2022, atât la autoturisme, cât şi la autovehicule comerciale, este condus de Dacia (40.253 unităţi), urmată de Ford (11.992 unităţi), Renault (11.611 unităţi), Toyota (10.717 unităţi), Hyundai (9.551 unităţi), Volkswagen (9.059 unităţi), Skoda (8.669 unităţi), Mercedes-Benz (7.317 unităţi), Peugeot (4.103 unităţi) şi BMW (2.985 unităţi).
Autoturismele, care reprezintă aproximativ 84% din total, au înregistrat, în luna decembrie 2022, un volum de 12.287 unităţi, cu 4,7% mai mult decât în luna similară din 2021.
(sursa: Mediafax)