Împreună, dar separaţi. Astea sunt regulile după care merg călătorii cu trenul 346/347 care circulă pe relaţia Bucureşti – Budapesta – Viena şi retur. Deşi este unul singur, trenul are însoţitori de două naţionalităţi, respectiv română şi austriacă.
Împreună, dar separaţi. Astea sunt regulile după care merg călătorii cu trenul 346/347 care circulă pe relaţia Bucureşti – Budapesta – Viena şi retur. Deşi este unul singur, trenul are însoţitori de două naţionalităţi, respectiv română şi austriacă.
În acest fel, problemele pe care le întâmpină călătorii români pe traseu, după ieşirea trenului din ţară, trebuie reclamate la austrieci. La întoarcere de la Viena la Bucureşti, călătorii primesc lenjerii murdare, iar căldură numai după ce trenul trece graniţa în Ungaria.
PASAREA RÅSPUNDERII. Autorităţile române cunosc această situaţie, însă sunt neputincioase, iar furturile rămân nerezolvate. "La trenul Bucureşti – Budapesta – Viena şi retur au fost înregistrate anul trecut, în total, cinci furturi de bani. Toate au fost înregistrate pe teritoriul Ungariei", ne-a declarat Alexandru Noapteş, director general al CFR Călători. Acesta a spus că "sesizările călătorilor păgubiţi au fost înregistrate chiar în timpul călătoriei, existând formulare în acest sens în fiecare vagon, însă ele au fost înaintate poliţiei MAV pentru desfăşurarea de operaţiuni specifice".
Pentru prevenirea unor situaţii similare, feroviarii români, unguri şi austrieci au avut mai multe întâlniri în vederea întăririi controlului şi securităţii pe parcursul de cale ferată unguresc. De asemenea, în urma sesizărilor înaintate de CFR Călători către OBB (calea ferată austriacă), cu privire la reclamaţiile făcute de persoanele păgubite în vagoanele austriece, aceştia au spus că "este exclus ca Societatea de Cale Ferată să răspundă pentru obiectele furate, deoarece bagajele de mână sunt supravegheate de călători". Conform legii, însoţitorii de tren au obligaţia de a atrage atenţia călătorilor din vagon asupra faptului că supravegherea bunurilor pe care le iau în cabină le aparţine şi asupra închiderii geamului şi asigurarea uşilor cu sisteme de siguranţă pe timpul voiajului.
În acest fel, problemele pe care le întâmpină călătorii români pe traseu, după ieşirea trenului din ţară, trebuie reclamate la austrieci. La întoarcere de la Viena la Bucureşti, călătorii primesc lenjerii murdare, iar căldură numai după ce trenul trece graniţa în Ungaria.
PASAREA RÅSPUNDERII. Autorităţile române cunosc această situaţie, însă sunt neputincioase, iar furturile rămân nerezolvate. "La trenul Bucureşti – Budapesta – Viena şi retur au fost înregistrate anul trecut, în total, cinci furturi de bani. Toate au fost înregistrate pe teritoriul Ungariei", ne-a declarat Alexandru Noapteş, director general al CFR Călători. Acesta a spus că "sesizările călătorilor păgubiţi au fost înregistrate chiar în timpul călătoriei, existând formulare în acest sens în fiecare vagon, însă ele au fost înaintate poliţiei MAV pentru desfăşurarea de operaţiuni specifice".
Pentru prevenirea unor situaţii similare, feroviarii români, unguri şi austrieci au avut mai multe întâlniri în vederea întăririi controlului şi securităţii pe parcursul de cale ferată unguresc. De asemenea, în urma sesizărilor înaintate de CFR Călători către OBB (calea ferată austriacă), cu privire la reclamaţiile făcute de persoanele păgubite în vagoanele austriece, aceştia au spus că "este exclus ca Societatea de Cale Ferată să răspundă pentru obiectele furate, deoarece bagajele de mână sunt supravegheate de călători". Conform legii, însoţitorii de tren au obligaţia de a atrage atenţia călătorilor din vagon asupra faptului că supravegherea bunurilor pe care le iau în cabină le aparţine şi asupra închiderii geamului şi asigurarea uşilor cu sisteme de siguranţă pe timpul voiajului.
Citește pe Antena3.ro