x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Legea produselor româneşti are norme de aplicare

Legea produselor româneşti are norme de aplicare

de Cristian Anton    |    14 Dec 2016   •   19:40
Legea produselor româneşti are norme de aplicare
Sursa foto: Diana Oros

Legea prin care marile magazine sunt obligate să expună la raft, în proporţie de 51%,  produse româneşti are de acum şi norme metodologice.

Carnea, legumele, fructele, lactatele şi mierea vor putea fi cumpărate doar de la fermieri, asociaţii care colectează legumele şi fructele şi de la procesatori, nu de la distribuitori. Obligaţia procentului de 51% alimente de pe lanţul scurt revine comercianţilor cu cifră de afaceri de peste două milioane de euro.

Ministerul Agriculturii a lansat în dezbatere publică normele de aplicare a legii care obligă retailerii să aibă pe rafturi 51% produse de pe lanţul alimentar scurt. Principala prevedere a normelor se referă la definiţia "lanţului scurt  de aprovizionare": relații comerciale între furnizor (care este fie un fermier, fie un fiermier şi o entitate), un singur comerciant și consumatori, pe filiera produsului agroalimentar. Ies astfel din discuţie intermediarii.

Magazinele trebuie să asigure acest procent de 51% pentru carnea de porc, pasăre, oaie, capră, vită, pește şi toate tipurile de ouă. În ceea ce priveşte legumele, regula se aplică la cartof, fasole (boabe), fasole verde, ceapă, usturoi, morcov, țelină, păstârnac, pătrunjel de rădăcină, varză, castraveți, pătlăgele roşii, vinete, ardei, salată verde, ridichi, sfeclă roșie, broccoli, conopidă, gulie, ciuperci, dovlecel verde, verdețuri și aromatice, dovleac, mazăre, porumb zaharat și praz. La fructe: mere, pere, prune, piersici, caise, cireşe, vişine, struguri, pepeni, căpşuni, gutui, nuci, afine, mure, cătină, coacăze, zmerură și alune.

Retailerii trebuie să asigure 51% la toate categoriile de miere, lactate şi pâine și produse de panificație. Legea se referă la comercianţii cu afaceri de peste două milioane de euro, adică toţi jucătorii internaţionali de pe piaţă, dar şi retaileri autohtoni precum Annabella, Paco Supermarkets, Succes. 

×