Hotelierii care au câștigat licitațiile de anul acesta și ar fi vrut să le ofere turiștilor șezlonguri gratuite nu pot face asta, pentru că nu li se dă voie. În această situație sunt toate porțiunile de plajă pentru care au fost organizate licitații, pe ultima sută de metri, cu promisiunea că vor putea să le amenajeze cei care le-au câștigat. Situația de anul acesta nu este singulară. S-a mai întâmplat așa în trecut, dar nimeni de la Apele Române sau de la Ministerul Mediului nu a dat vreodată explicații. Cei care sunt astfel privați de dreptul lor contractual spun că sunt sabotați de stat.
Nu doar imposibilitatea de a amenaja plajele cu șezlonguri și umbreluțe, la început de sezon, afectează turismul pe litoralul românesc. Algele rămân la mal până la jumătatea lunii iunie sau chiar mai mult, dacă Apele Române nu le strâng, iar cei care încearcă să facă puțină curățenie, ca să nu fugă toți turiștii din România spre alte destinații, sunt, bineînțeles, amendați tot de Apele Române. Pe unele porțiuni de plajă se formează gropi de nămol, până la începutul lunii iulie, dar nămoluul nici măcar nu poate fi folosit pentru tratamente, pentru că nu i se poate analiza eficacitatea, prin probe de laborator.
Ceea ce îi deranjează foarte mult pe turiștii pe care litoralul românesc îi pierde, în fiecare an, din cauza lipsei de implecare a autorități statului este mirosul de sulf degajat de algele care intră în putrefacție. În timp ce litoralul românesc arată jalnic, în țările care reprezintă concurența, respectiv Bulgaria, Grecia și Turcia, nu există plaje neamenajate la început de sezon. La noi au venit turiști pe litoral, dar e foarte posibil ca după experiența de 1 Mai să se reorienteze către destinații externe, nu din cauza hotelierilor, ci a autorităților statului.
În plus, Constanța și Mamaia sunt în plin sezon de reparații, cu aproape toate zonele centrale blocate de lucrări și gropi. Constănțenii sunt revoltați de situația de la începutul sezonului și au ripostat pe site-ul Primăriei, cu peste 1.000 de comentarii negative în câteva ore. Au făcut și glume pe seama conducerii instituției, despre care spun că a transformat pagina oficială în concurență la ziarul de bancuri „Times New Roman”, după ce s-a anunțat, aseară, că Mamaia e destinația turistică a anului 2023.