BUSINESS
Bucurestenii consuma saptamanal 21.000 de sandvisuri si salate produse de o singura firma. Alta companie livreaza la domiciliu mancare chinezeasca, italiana si romaneasca. Domeniul se misca ametitor.
ADRIAN MIHAI
Daca anul trecut, cifra de afaceri a fost de 1,8 milioane euro, pentru 2004, Madalina Constantin estimeaza o crestere de 30-40%. Aproximativ 35% din venituri sunt generate de distributia produselor prin alte magazine. "Publicul-tinta il reprezinta persoanele dinamice, cu venit peste mediu, care nu au timp", ne spune directoarea. Pentru a mari vanzarile a fost conceput un sistem de livrari zonal, fiecare magazin fiind centru de distributie pe o raza de 250-500 de metri.
BOTEZ. Pana in septembrie, magazinele isi vor schimba numele din "The Sandwich Factory" in "Snack Attack", pentru a reflecta diversificarea continua a produselor vandute si a asigura o unitate de imagine. "Intrand intr-un magazin Snack Attack, multi consumatori nu stiau ca sandvisurile care poarta marca The Sandwich Factory sunt facute tot de noi", explica Madalina Constantin. Costul acestei actiuni este de "cateva zeci de mii de euro" si deocamdata nu se stie daca va urma si o campanie de promovare a noii identitati.
EUROPENIZARE. In 1999 se deschidea primul restaurant cu livrare la domiciliu din Bucuresti, sub numele "Wu Xing". Comenzile au depasit asteptarile chiar din prima zi, povesteste Oana Nita, director administrativ. Dupa doi ani, gama a fost completata de inca doua marci: "Hai la masa", pentru mancare romaneasca, si "Pizza Bumerang". Acum, media comenzilor zilnice este de aproape 150. Acestea sunt preluate in mod computerizat de opt operatoare care lucreaza in schimburi. "In primul rand conteaza calitatea mancarii si contactul telefonic cu fetele care preiau comenzile. Timpul de livrare este si el foarte important", spune sursa citata. Investitiile vizeaza acum marirea parcului auto, care in prezent numara 13 masini. Mai mult chiar, acum este in teste un moped.
Retetele originale au fost prelucrate. Ele s-au "europenizat" putin, pentru a le adapta gusturilor romanilor.
"CLONARE" IN FRANCIZA
Daca anii trecuti managerii planuiau extinderea in tara, acum ei s-au hotarat sa perfectioneze afacerea din Bucuresti. Astfel, investitiile de anul acesta prevad extinderea bucatariei la una dintre cele doua locatii, pentru a putea face livrari in tot Bucurestiul si pentru marcile "Hai la masa" si "Pizza Bumerang". Faptul ca afacerea a avut succes o demonstreaza si cererile de franciza venite de la intreprinzatorii din tara. Managerii considera insa ca inca mai trebuie sa perfectioneze afacerea si abia apoi vor trece la "clonarea" ei, in sistem franciza, in restul tarii.Promovarea serviciilor s-a facut prin radio si prin pliante. Cel mai eficient a fost prin pliantele cu meniul, agatate de manerele usilor. Aproape 10.000 euro sunt investiti anual in aceasta promovare.