x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Marile lanţuri de retaileri se bat în deschideri de magazine. Supermarketurile au ajuns la ţară

Marile lanţuri de retaileri se bat în deschideri de magazine. Supermarketurile au ajuns la ţară

de Daniela Ivan    |    06 Apr 2015   •   21:02
Marile lanţuri de retaileri se bat în deschideri de magazine. Supermarketurile au ajuns la ţară
Sursa foto: Victor Stroe

Panticeu, Gilău, Prundu Bîrgăului, Roata de Jos, Doja, Tărtăreşti, Vidra sunt doar câteva dintre comunele unde există deja supermarketuri. Peste un an numărul localităţilor mici unde magazinele săteşti vor fi înlocuite de centre de comerţ modern va fi mult mai mare. Mega Image şi Profi, cele mai active reţele de retail, vor deschide pe bandă rulantă magazine în 2015. “Strategia de extindere nu ţine cont doar de numărul de locuitori. Factorii care contează sunt: disponibilitatea terenurilor, locaţia, veniturile populaţiei şi bineînţeles cererea”, spune Mihaela Gălăţanu, research specialist DTZ Echinox.

Cel puţin 200 de noi locaţii

Cele două grupuri concurente şi-au bugetat pentru acest an câte 100 de noi locaţii, fiecare. “ Avem 275 de unităţi, din care anul trecut am deschis 71. Pentru acest an ne propunem cel puţin tot atâtea inaugurări, dar nu excludem posibilitatea de a deschide chiar şi 100”, a declarat Daniel Cîrstea, director general Profi Rom Food. Acesta a explicat că dezvoltarea se face pe bază de oportunitate, atât în marile oraşe, cât şi în localitati mai mici, inclusiv comune, cu populaţii de cel puţin 5.000 de locuitori. La rândul lor, cei de la Mega Image spun că au ajuns la 412 locaţii şi că doresc să deschidă alte 100 în acest an. “ Mega Image îşi extinde în mod constant reţeaua de magazine, ajungând la 412 de locaţii şi pătrunde astfel tot mai mult în proximitate, devenind unul din cei mai puternici jucători din retail ce se aproprie din ce în ce mai mult de clienţi, pe un teritoriu familiar acestora, uşurîndu-le astfel modul de a-şi realiza cumpărăturile”, spun reprezentanţii companiei. Cel mai recent magazin a fost deschis în comuna Vidra pe 3 aprilie. Şi grupurile Carrefour a intrat pe această piaţă şi are în prezent 78 de supermarketuri Market şi 58 de magazine de proximitate de tip franciză Carrefour Expres.

Muşcă puternic din afacerea hipermarketurilor
Extinderea agresivă a reţelelor de retaileri cu magazine mici nu este întâmplătoare, acestea doresc să ia o bucată cât mai mare din vânzările hypermarketurilor, cu suprafeţe de vânzare mai mare şi cu mai multe sortimente. “ Iau în special din clienţii de hypermarket care, dacă înainte se duceau o dată, de două ori pe săptămână, în medie, la hypermarket, acum frecvenţa scade la maximum o vizită, în medie, pe săptămână”, a declarat Bogdan Marcu, Head of Retail Department DTZ Echinox. Acesta a mai adăugat că această extindere agresivă a lanţurilor de supermarket-uri a venit ca o nevoie de a fi mai aproape de consumatori şi de a reprezenta o variantă viabilă pentru shopping-ul de convenienţă. “Această expansiune continuă aduce două mari câştiguri pentru aceşti operatori: au o masă suficient de puternică pentru a fi competitivi din punct de vedere al preţurilor şi câştigă o cotă de piaţă cât mai mare”, a spus Bogdan Marcu.

×