x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Maşini noi la preţuri second

Maşini noi la preţuri second

19 Aug 2009   •   00:00
Maşini noi la preţuri second
Sursa foto: Kim Kyung Hoon/REUTERS

Maşina crizei este ieftină şi puţin poluantă. Aflaţi într-o competiţie puternică, constructorii şi dealerii auto apelează la reduceri mari pentru a putea vinde. Criza a adus preţurile autoturismelor la niveluri greu de crezut acum un an, când economia duduia, iar finanţarea se găsea foarte uşor.



Programul "Rabla" şi promoţiile agresive fac ca preţurile cerute pentru maşinile noi să se apropie de sumele percepute pentru maşinile vândute la mâna a doua, iar în unele cazuri sunt chiar mai mici.

La nivel mondial, piaţa auto a fost foarte afectată de la declanşarea crizei, iar în cea românească nu a făcut rabat, consemnând o scădere de 58% în primul semestru din 2009. Pentru impulsionarea vânzărilor şi protejarea locurilor de muncă din industrie, mai multe state au demarat programe de înnoire a parcurilor auto. Pe lângă acestea, dealerii au aruncat în joc numeroase promoţii şi scăderi de preţuri pentru atragerea de clienţi.

DOUĂ LA PREŢ DE UNA
Astfel, discounturile au ajuns să fie şi de aproape 50% din preţul maşinii, cum este cazul modelului de teren Citroën C-Crosser 2,4i Exclusive, comercializat la doar 18.990 de euro cu TVA inclus, potrivit site-ului oficial al importatorului, www.citroen.ro. În acelaşi timp, pe site-ul Autovit se vinde un Citroën C-Crosser 2,2 HDI la mâna a doua, fabricat în 2007, cu 20.000 de euro.

Până la 31 august, pentru orice fel de Peugeot nou achiziţionat, importatorul plăteşte TVA-ul în locul clientului, făcând ca autoturismul 308 să coste de la 9.879 de euro în sus. Preţul mediu cu care acest model se vinde pe Autovit este de 11.655 de euro, potrivit datelor prezentate pe site. Într-o promoţie a Fiat, modelul Linea se vinde cu 9.505 euro cu tot cu TVA inclus, reducerea fiind de 2.745 de euro. Conform statisticilor Autovit, preţul mediu cu care s-au vândut modelele Linea a fost de 8.286 de euro.

LIMUZINE IEFTINE
Limuzinele au unele dintre cele mai mari reduceri. Chevrolet şi Opel, divizii ale falimentarei General Motors, sunt printre cele mai agresive în reducerea preţului cerut. Modelul Chevrolet Cruze, o limuzină cu aer condiţionat, ESC, TCS, 6 airbaguri, ABS, EBD, radio CD cu MP3, vine cu o reducere 6% până la 30 septembrie 2009 şi cu preţuri începând de la 12.408 euro cu TVA inclus. Modelul Lacetti are o reducere de 39% până la finele acestei luni, iar preţurile pornesc doar de la 8.490 de euro.

În schimb, cu preţuri de pornire de la 7.657 de euro, Aveo Sedan se apropie deja de tarifele practicate pentru Dacia Logan, care are ca punct de plecare nivelul de 5.900 de euro. Nici Hyundai nu se lasă mai prejos, prin programul "Rabla" putându-se cumpăra modelul Accent de la 9.437 de euro cu TVA inclus.

Tot până la 31 august, de la Citroën se poate cumpăra berlina C4 cu 10.100 de euro, iar contracandidatul Ford Focus Sedan se vinde cu 10.600 de euro.

5143-99669-11.jpg

×
Subiecte în articol: economic masini preţuri reduceri