In primele 11 luni ale anului, romanii si-au cumparat masini noi in valoare de peste 2,6 miliarde de euro. Dupa 1 ianuarile, producatorii si importatorii de masini noi vor trebui sa faca fata valului de importuri de masini second-hand.
Dealerii ofera reduceri si promotii in decembrie. In primele 11 luni ale anului, romanii si-au cumparat masini noi in valoare de peste 2,6 miliarde de euro. Dupa 1 ianuarile, producatorii si importatorii de masini noi vor trebui sa faca fata valului de importuri de masini second-hand. Pana la liberalizarea pietei, acestia mizeaza pe promotii pentru maximizarea profiturilor.
Integrare
|
Producatorii dau zor cu promotiile din cauza amenintarii pe care o reprezinta importurile de masini second-hand. Dupa data aderarii Romaniei la UE, importurile de autoturisme la mana a doua vor creste, ceea ce ar putea duce la scaderea vanzarilor de masini noi. Acest lucru s-a intamplat in unele dintre statele care au aderat la UE in 2004. Vanzarile de masini noi din Polonia au scazut cu 11%, comparativ cu 2003, in timp ce in 2005 au fost cu alte 11% sub nivelul din 2004. In Romania, cel mai afecat de aceasta tendinta ar putea fi producatorul Dacia. "Vanzarile de masini Dacia in piata interna ar putea scadea usor in 2007, fata de acest an, din cauza importurilor de vehicule secon-hand, insa exporturile, estimate la 100.000 de unitati, ar putea depasi vanzarile interne", a declarat Francois Fourmont, director general Dacia.
|
INFO
|
Garantare - 5 ani de FNGCIM
In decembrie se implinesc 5 ani de la decizia infiintarii Fondului National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri. Avand ca unic actionar statul roman, reprezentat de Agentia Nationala pentru IMM si Cooperatie, FNGCIMM SA are misiunea de a sustine dezvoltarea sectorului IMM, garantand creditele acordate de bancile comerciale si acordand finantari directe pe programe si proiecte. Prezenta pe piata a Fondului National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri poarta marca profesionalismului si a sigurantei in derularea operatiunilor. Povestea incepe asa... In anul 1803, dupa ce a baut din apa Borsecului, Valentin Gunther din Viena a vorbit cu Anton Zimmetshausen, consilier municipal la Viena, sa ia in arenda Borsecul de la localnici si sa comercializeze apa sa minerala in Imperiul Austro-Ungar. Astfel, in 1806, Zimmetshausen si Eisner incep imbutelierea industriala a apei Borsec. Mai apoi, Borsec intra in gratiile Imparatului Franz Josef, care, in 1873, ii acorda Medalia de Aur si o incoroneaza cu titlul de "Regina a Apelor Minerale". Au urmat "Medalia de Merit" la Targul International de la Viena, in 1873, "Diploma de Onoare" la Expozitia Mondiala de la Paris, in 1878, "Medalia de Argint" si "Diploma de Onoare" la Expozitia de la Berlin si Trieste, in 1876, "Medalia de Argint" la Expozitia de la Budapesta, in 1885. In ultimii sase ani, apa Borsec a fost recompensata cu peste 20 de titluri si medalii. In februarie 2004, Borsec este desemnata drept "Cea Mai Buna Apa Minerala din Lume" in cadrul Berkely Springs International Water Tasting Awards in West Virginia, SUA. Iata ca se implinesc 200 de ani de cand Borsec a devenit industrie si a dat posibilitatea unui numar tot mai mare de oameni sa beneficieze de gustul inegalabil si de calitatile exceptionale ale acestei ape minerale. |