Aproximativ 70.000 de firme au achiziţionat până ieri un certificat digital pentru a putea depune online declaraţia unică privind contribuţiile sociale şi impozitul pe venit (112), a declarat vicepreşedintele ANAF, Mihail Gogancea-Vătăşoiu.
El a mai precizat că acest procent este mic având în vedere că există 470.000 de contribuabli care au obligaţia să depună declaraţia unică privind plata contribuţiilor sociale şi impozitului pe venit pe Internet până la 1 iulie 2011.
Calculul matematic arată că doar 15% dintre contribuabili au achiziţionat până acum certificate digitale, ceea ce ar putea fi totuşi o problemă având în vedere că există doar 3 firme autorizate să ofere certificate digitale. Acestea sunt: CertSign, DigiSign, Trans Sped.
Un certificat digital costă 50 de euro, însă există şi posibilitea depunerii mai multor declaraţii cu un singur certificat fiscal, dacă acest lucru este asumat în faţa organelor fiscale. Totuşi, pe un certificat digital nu pot fi depuse mai multe declaraţii dacă nu se specifică în faţa organelor fiscale care este legătura dintre persoana fizică posesoare a certificatului şi firma pentru care depune declaraţiile.
Pentru a da timp firmelor şi persoanelor fizice autorizate, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a asigurat o perioadă de graţie de 6 luni în care declaraţia unică poate fi preluată şi la ghişeu.
Începând cu data de 7 februarie şi până pe data de 25 februarie contribuabilii pot depune declaraţia unică privind contribuţiile sociale şi impozitul pe salariu aferente lunii ianuarie. Depunerea declaraţiei unice pe internet devine obligatorie de la 1 iulie.
Potrivit analizelor ANAF, 40% din contribuabili aleg să depună declaraţiile în data de 25, ultima zi de depunere.