x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ministrul Turismului a făcut-o de oaie

0
Autor: Daniela Ivan 31 Mai 2017 - 16:31
Ministrul Turismului a făcut-o de oaie Victor Stroe/Intact Images


După ce s-au cheltuit 850 de mii de euro ca să impunem frunza ca logo al României, ministrul Turismului vrea să o înlocuiască acum cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a țării în jurul legendei Miorița. Schimbarea frunzei nu poate fi făcută înainate de 2020, termen condiţionat de utilizarea fondurilor europene, însă ministrul vrea să identifice din timp noul logo.

Câţi turişti ne va aduce în plus oaia dacă va fi schimbată cu frunza, nu ne-a putut spune nimeni. Nici măcar ministrul Mircea Dobre, care a avut această idee. „Eu am deschis principial această discuție să ne folosim de aceste simboluri naționale, pentru că Miorița este un simbol național și nu cred că mă poate contrazice nimeni, și să punem în valoare toate legendele pe care le avem. Dar nicidecum nu am zis..., nu m-am folosit de oaie”, a declarat Mircea Dobre.

Spaniolii au taurul, noi Mioriţa

Ministrul e nemulţumit că frunza este un logo prea comun. „Ministrul a dat un exemplu de simbol naţional. Se referea la Mioriţa şi spunea că este o legendă frumoasă. Frunza înseamnă că România are turism ecologic, natură, pădure, dar e prea comun, poate să fie şi al Lituaniei, şi al Estoniei. Ministrul spunea că trebuie să ne gândim la un logo care să fie un simbol naţional. A dat exemplul Spaniei, care are drept imagine un taur, cât și pe cel al Franței, care se mândrește cu cocoșul galic. E părerea lui”, a declarat Alin Burcea, preşedinte al Asocia- ției Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT). Operatorii de turism nu cred, însă, că este o idee bună adoptarea oii ca logo de țară. „Nu ne asociază lumea cu Miorița, așa cum îi asociază pe spanooli cu taurul. Logo-ul și tot ce e legat de promovare trebuie făcute prin ochii și cu mintea străinilor, nu a românilor. Eu, personal, nu cred că ar avea succes și nu cred că acum ar trebui să lucrăm la logoul de țară, pentru că avem unul deja”, a declarat Dragoș Anastasiu, proprietarul Eurolines.

Nu contăm în turismul mondial

Logoul nu este o condiţie necesară ca să atragi turiştii. Frunza nu ne-a ajutat cu nimic, România se află pe locul 68 din 163, după Vietnam şi Oman, în topul competitivităţii publicat recent de World Economic Forum. Mult înaintea noastră se află Croaţia (32), Cehia (39), Slovenia (41), Bulgaria (45), Polonia (46), Ungaria (49) şi Slovacia (59). Ce logouri au Bulgaria, Polonia sau Ungaria probabil că nu ştie multă lume care se duce în vacanţă în aceste ţări. În România, vin anual 2,2 milioane de turişti străini, în timp ce în Bulgaria sau Ungaria - ţări cu o populaţie la mai puţin de jumătate faţă de cea a României - vin 7 milioane, respectiv 14 milioane de turişti străini anual. Poziţia proastă din clasament reflectă o realitate crudă: nu avem autostrăzi şi drumuri, odată ajunşi la hotel, turiştii nu prea au ce să facă în afară de drumeţii sau plajă, serviciile sunt slabe, hotelierii se confruntă cu o criză masivă de personal, care sufocă industria, promovarea trebuie făcută în parteneriat public-privat.

 

Citeşte mai multe despre:   turism,   ministru,   logo

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Creșterea economică va fi mai lentă decât s-a estimat anul trecut

Creșterea economică va fi mai lentă decât s-a estimat anul trecut
Produsul Intern Brut (PIB) ar putea crește cu 4,3% în acest an, ajungând la 1.116 miliarde de lei. Estimarea este în scădere față de 4,5%, respectiv 1.135,3 miliarde de lei, cât era prevăzută toamna trecut...

Afacerile din comerț au înflorit

Afacerile din comerț au înflorit
Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în termeni nominali, a crescut în primele 11 luni ale anului trecut, față de aceeași perioadă din 2019, cu...

OMV Petrom înfige două sonde în Marea Neagră

OMV Petrom înfige două sonde în Marea Neagră
OMV Petrom, cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est și cel mai mare contribuabil al statului român, a anunțat o nouă campanie de foraj offshore în perimetrul Istria din Marea Neagră. Investiţia...

Meseria momentului: consultant în informații pentru afaceri

Meseria momentului: consultant în informații pentru afaceri
Galerie Foto Experții în informații pentru afaceri sau competitive intelligence se găsesc rar, sunt scumpi, dar salvează sume mult mai mari de bani pe care le pierd companiile, mai ales în perioade de criză. Problemele pe...

Oferta Clujului, cu 30% mai scumpă decât cea a Bucureştiului

Oferta Clujului, cu 30% mai scumpă decât cea a Bucureştiului
Pandemia de coronavirus a afectat vizibil piața locuințelor. Prețurile solicitate de proprietari au crescut pe durata anului trecut, dar într-un ritm evident inferior celui din 2019. Dintre marile orașe, București...

Vești excelente pentru afaceriști: Ministerele Investițiilor și Finanțelor anunță deblocarea măsurilor pentru IMM

Vești excelente pentru afaceriști: Ministerele Investițiilor și Finanțelor anunță deblocarea măsurilor pentru IMM
Cristian Ghinea, ministrul investițiilor și proiectelor europene, și Claudiu Năsui, ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului, anunță deblocarea celor trei măsuri de finanțare pentru antreprenori,...

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să scadă. A ajuns la 1,59% pe an

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să scadă. A ajuns la 1,59% pe an
Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut la 1,59% pe an, de la 1,78% pe an, nivelul din ședința precedentă, transmite Banca Naţională a României (BNR). În funcţie de acesta se calculează costul credi...

Nouă investiție OMV Petrom în Marea Neagră

Nouă investiție OMV Petrom în Marea Neagră
OMV Petrom demarează forajul offshore a celei de-a doua sonde în ape de mică adâncime din perimetrul Istria din Marea Neagră. Primele operațiuni au început la sfârșitul lunii decembrie 2020....

A dispărut miliardul pentru salvarea Turismului. Scandalul poate ajunge la DNA

A dispărut miliardul pentru salvarea Turismului. Scandalul poate ajunge la DNA
Galerie Foto După un an de pandemie, care a-nsemnat decăderea industriei ospitalității din România, patronii de hoteluri, restaurante, terase, cafenele și pensiuni așteaptă ajutorul de la stat, care nu mai vine. Din peste...

Mișcare importantă pe piața financiară. BNR a redus dobânda cheie la 1,25% pe an

Mișcare importantă pe piața financiară. BNR a redus dobânda cheie la 1,25% pe an
Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României a decis vineri reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,25% pe an, de la 1,50% pe an, începând cu data de 18 ianuarie 2021. De...

4 pași pe care trebuie să îi parcurgi înainte de a închiria un autocar sau microbuz

4 pași pe care trebuie să îi parcurgi înainte de a închiria un autocar sau microbuz
Dorești să închiriezi un microbuz sau un autocar? Ai în față un eveniment interesant. Și tu, ca persoană modernă practică, încerci să faci șederea unui număr mare de invitați la sărbătoare...

Economia mondială se va redresa greu din cauza celui de-al doilea val al pandemiei

Economia mondială se va redresa greu din cauza celui de-al doilea val al pandemiei
Criza economică generată de pandemie a dus la pierderi de venituri și creșterea sărăciei, ceea ce va afecta revenirea financiară, potrivit Raportului de tendinţe şi riscuri pe pieţele financiare al...

Ce produse s-au scumpit cel mai mult în decembrie 2020

Ce produse s-au scumpit cel mai mult în decembrie 2020
Cele mai mari scumpiri au fost la cartofi, carburanți şi serviciile de transport aerian, în luna decembrie 2020, faţă de perioada precedentă. În schimb, au scăzut prețurile la energia termică,...

Cum pot folosi companiile banii obținuți din granturi

Cum pot folosi companiile banii obținuți din granturi
Beneficiarii de granturi pot folosi sumele de bani pentru acoperirea mai multor cheltuieli. Astfel, pot fi achitate impozite și taxe către bugetul de stat, inclusiv contribuțiile salariale, precum CAS și...

Ce produse și servicii s-au scumpit cel mai mult în luna decembrie 2020

Ce produse și servicii s-au scumpit cel mai mult în luna decembrie 2020
Cartofii, combustibilii și serviciile de transport aerian s-au scumpit cel mai mult în luna decembrie, față de luna noiembrie, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică. Pe de altă parte, sc
Serviciul de email marketing furnizat de