Mittal Steel Galaţi a mai pierdut două procese in disputa juridică cu firma de transport naval Dunarom Trading Company şi trebuie să-i plătească acesteia suma de 6,23 milioane de dolari, actualizată cu rata dobănzii. Blănculescu il "bate" iar pe Stoica. Â
PROCES - Blănculescu mai ia 6,23 milioane de dolari
Mittal Steel Galaţi a mai pierdut două procese in disputa juridică cu firma de transport naval Dunarom Trading Company şi trebuie să-i plătească acesteia suma de 6,23 milioane de dolari, actualizată cu rata dobănzii. Blănculescu il "bate" iar pe Stoica. Â
Cei doi foşti miniştri se confruntă in războiul izbucnit intre Mittal Steel şi trei transportatori fluviali - Cargotrans Constanţa, Dunarom Trading şi MP Nav din Galaţi - , după ce anglo-indienii au reziliat unilateral contractele pe care Sidex le avea cu aceştia pentru "alimentarea" cu minereu şi cărbune.
CĂŞTIGĂTOARE. Societatea Dunarom, ai căror acţionari sunt asistaţi şi consiliaţi de Ionel Blănculescu, a căştigat la 31 august alte două acţiuni impotriva Mittal Steel Galaţi, reprezentată de Valeriu Stoica. Deciziile - date de Curtea de Apel Galaţi - sunt definitive şi executorii, şi obligă Mittal Steel să despăgubească Dunarom cu suma de 6,23 de milioane de dolari, actualizată cu rata dobănzii, ca urmare a rezilierii abuzive a contractului de prestări servicii de transport fluvial de către Sidex, imediat după privatizarea din 2001. "Suntem aproape la finalul acestui drum al Golgotei dus de acţionarii Dunarom in a-şi recăştiga demnitatea şi drepturile pierdute in faţa Mittal Steel, in urmă cu mai mult de 5 ani. Sperăm că ultimele zvăcniri ale debitorului nostru, Mittal Steel - suspendarea provizorie, suspendarea şi contestaţia la executare efectuate de acesta - să le depăşim căt mai repede, astfel incăt actul de dreptate să se săvărşească, atăt in drept, căt mai ales in fapt", a declarat Ionel Blănculescu. El a precizat că in maximum două luni Dunarom va recupera banii datoraţi de Mittal Steel.
Cele două victorii de la sfărşitul lui august vin după alte trei repurtate anul acesta: două la Curtea Constituţională şi una la Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
ILEGAL. Dar de unde a pornit scandalul? După cum a mai relatat Jurnalul Naţional, Dunarom avea de peste un deceniu relaţii comerciale cu Sidex pentru transportarea materiilor prime de la terminalul mineralier Comvex Constanţa. Contractul era valabil pănă la 30 ianuarie 2003. Insă, imediat după privatizarea Sidex, anglo-indienii de la Mittal Steel au decis rezilierea contractelor cu firmele romăneşti de navigaţie. Fără a ţine cont că Articolul 18 din contracte prevedea că rezilierea unilaterală poate fi făcută numai cu notificarea prealabilă cu 60 de zile. Astfel, Dunarom, prima firmă de navigaţie fluvială şi amaraje infiinţată in Europa de Est după 1990, cu cea mai mare flotă privată de pe Dunăre, s-a trezit, peste noapte, că din unul dintre cei mai puternici operatori fluviali a ajuns să intre in lichidare. Pentru că imediat după intreruperea unilaterală şi neanunţată a contractului de transport cu Mittal Steel, băncile la care firma avea imprumuturi au cerut scoaterea la vănzare a flotei şi recuperarea banilor, iar societatea a trebuit să concedieze peste 700 de navigatori. Datoriile la buget, bănci şi către terţi au adus societatea in incapacitate de plată. Pentru prejudiciile ce i-au fost aduse, Dunarom Trading Company a dat Mittal Steel in judecată.
Decizie correctă
"Imparţialitatea şi corectitudinea instanţelor de judecată din Galaţi au făcut posibilă această reparaţie, ceea ce nu-mi poate crea decăt un sentiment de reală apreciere pentru judecătorii gălăţeni. Din punctul meu de vedere este un dosar mai puţin la Curtea Europeană a Drepturilor Omului"
Ionel Blănculescu preşedinte al companiei Consultanţă & Investigaţii Financiare
Â
Războiul foştilor miniştri
Dunarom a deschis acţiune in instanţă impotriva Mittal Steel, litigiile fiind judecate la Curtea de Arbitraj de pe lăngă CCIA Galaţi, in conformitate cu clauzele contractului de prestări servicii. Mittal Steel a pierdut prima serie de procese, fiind obligat la plata primelor tranşe de daune, firma de navigaţie reuşind recuperarea sumei de 2,9 milioane de dolari in 2004. Insă din 2005, Mittal Steel a mandatat reprezentarea juridică Cabinetului de Avocatură "Stoica şi Asociaţii", al fostului ministru al Justiţiei, Valeriu Stoica, şi de atunci procesele au fost amănate şi trimise de la o instanţă la alta. Tergiversările au determinat Dunarom să aleagă ca reprezentant juridic, in martie 2007, compania Consultanţă & Investigaţii Financiare a fostului ministru al Controlului, Ionel Blănculescu. Schimbarea reprezentantului legal a adus căştig de cauză in instanţă pentru Dunarom, care a reuşit să recupereze, intr-o primă fază, 2,9 milioane de dolari - daune pentru neexecutarea in anul 2000 a contractului de prestări servicii de transport - şi, in urma deciziei din 31 august, cele 6,23 milioane de dolari, actualizate cu rata dobănzii.