x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Monopolul din Portul Constanţa, o afacere de milioane

0
Autor: Cristian Anton 30 Dec 2016 - 20:10
Monopolul din Portul Constanţa, o afacere de milioane


Serviciile de pilotaj şi remorcaj din Portul Constanţa reprezintă, de ani de zile, o afacere exclusivistă ce aduce zeci de milioane de euro unor „băieţi deştepţi”, mereu aceiaşi. Ei s-au „încuscrit” în mai multe firme, care au instaurat un monopol de manual, în complicitate cu admi­nistraţia companiei portuare de stat. Ilegalitatea a fost consemnată oficial de Consiliul Concurenţei, care a amen­dat în septembrie portul şi şase societăţi comerciale cu cinci milioane de euro (22,3 milioane lei).

Serviciile de pilotaj şi remorcaj de manevră al navelor maritime în porturile care se află în admi­nistrarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Mari­time SA Constanţa (CN APMC) reprezintă o mină de aur pentru unii băieţi deştepţi. Câteva cifre oficiale ar trebui să vă ofere o imagine destul de fidelă despre cât de bănoase sunt aceste afaceri. Astfel, numai în perioada ianu­arie - noiembrie 2016, CN APMC a făcut plăţi de 16.670.859,49 euro şi 1.393.845,48 lei către cele patru firme care prestează serviciile de pilotaj, respectiv pentru singurul operator care asigură remorcajul. Contractele se derulează din 2012, interval în care portul a plătit circa 100 de milioane de euro pentru aceste servicii. Tot în 2012 a fost declanşată şi ancheta Consiliului Concurenţei. A durat nu mai puţin de patru ani, dar în septembrie 2016, CC a constatat, oficial, „existenţa mai multor fapte anticoncurenţiale (înţele­geri şi abuz de poziţie dominantă) care au eliminat concurenţa în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia, ceea ce a condus la blocarea intrării pe piaţă a altor operatori şi, implicit, la reducerea atractivităţii acestor servicii pentru potenţialii investitori”. Motiv pentru care CN APMC şi firmele Canal Sea Services, Black Sea Pilots SRL, Maritime Pilot SRL, Black Sea Services SRL, Coremar SA şi Logistic Remo Services SRL au fost amendate cu 5 milioane de euro.

 

Asocieri de tip mafiot

Între timp au dispărut din peisaj firmele Black Sea Services şi Coremar SA, apărând în schimb Euroest Pilot SRL, înlocuită apoi cu Black Waters SRL. Aici apar pe scenă şi câteva personaje mai cu notorietate. Astfel, Coremar SA, specializată în remorcaj şi amendată de CC cu 1,3 milioane lei, este deţinută de Iancu Stavrositu, fost consilier judeţean PDL şi soţ al Mariei Stavrositu, fost deputat PSD. La rândul său, Euroest Pilot SRL, care a prestat servicii de pilotaj între 2013 şi 2015, este controlată de un poliţist milionar în euro, comisarul-şef Remus Alfredo Budur. Ulterior, Euroest Pilot SRL a lăsat locul nou-venitei Black Waters SRL, deţinută de un asociat al poliţistului, aface­ristul Daniel Constantin Moraru.

Foarte interesante sunt şi rela­ţiile dintre celelalte firme. Canal Sea Services, Black Sea Pilots şi Maritime Pilot s-au înţeles astfel încât să elimine orice concurenţă, inclusiv între ei, cel care ieşea din asociere urmând să achite celor­lalţi daune de cinci milioane de euro. Astfel, au crescut şi tarifele pe care le-a achitat CN APMC. De asemenea, Canal Sea Services, Black Sea Services şi Coremar au încheiat un contract similar, cu daune de 10 de milioane de euro pe care trebuia să le plătească cel care părăsea asocierea. Asocieri de tip mafiot în toată regula.

 

Încrengături impenetrabile

Şi asta nu e tot. Pe lângă faptul că s-au înţeles între ele şi ajungeau până acolo încât foloseau aceleaşi nave şi aceiaşi piloţi, firmele au aceiaşi patroni şi sunt asociate una la alta. Logistic Remo Services este deţinută de Coremar SA, Black Sea Services SRL şi Canal Sea Services SRL şi administrată de Mihai Dede, Gabriel Ciocan şi Raluca Ştefania Vasilescu. Black Sea Services SRL aparţine lui Gabriel Ciocan, Sorin Sotir Culeţu şi Adrian Iancu, Culeţu fiind şi administrator. În fine, Raluca Ştefania Vasilescu de la Logistic Remo Services este atât administrator, cât şi asociat la Canal Sea Services, alături de Mihai Mihalache, Mihaela Fulea, Marius Mihalache şi Maria Bălă­şescu, în timp ce Black Sea Pilots este administrată şi de Gabriel Ciocan (cel de la Logistic Remo Service şi Black Sea Services) şi are ca asociat majoritar Black Sea Services SRL, căreia i se alătură piloţii Sorin Sotir Culeţu (patronul asociatului majoritar, Black Sea Services SRL), George Dan Olteanu, Ion Burada, Lucian Lupescu, Marius Constantin Nichiforescu, Ion Nedelcu, Mihai Ciote, Adrian Dimitriu, Ion Bica şi Ion Enache.

Serviciile de pilotaj şi remorcaj din Portul Constanţa reprezintă, de ani de zile, o afacere exclusivistă ce aduce zeci de milioane de euro unor „băieţi deştepţi”, mereu aceiaşi. Ei s-au „încuscrit” în mai multe firme, care au instaurat un monopol de manual, în complicitate cu admi­nistraţia companiei portuare de stat. Ilegalitatea a fost consemnată oficial de Consiliul Concurenţei, care a amen­dat în septembrie portul şi şase societăţi comerciale cu cinci milioane de euro (22,3 milioane lei).

 

Serviciile de pilotaj şi remorcaj al navelor din porturile ­extrem de bănoasă pentru o mână de oameni, mereu aceiaşi

 

Canal Sea Services, Black Sea Services, Black Waters, Maritime Pilot şi Logistic Remo Services, cele cinci firme care asigură acum serviciile de pilotaj şi remorcaj din Portul Constanţa, au raportat în ultimii trei ani un profit net total de peste 36 de milioane de lei

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Nicu Marcu: Traversăm o perioadă plină de încercări iar interconectarea piețelor de capital este cu siguranță una dintre soluțiile pentru stabilizarea și redresarea economiilor

Nicu Marcu: Traversăm o perioadă plină de încercări iar interconectarea piețelor de capital este cu siguranță una dintre soluțiile pentru stabilizarea și redresarea economiilor
Cu ocazia sărbătoririi ”Zilei Europei”, Autoritatea de Supraveghere Financiară salută efortul depus la nivel european pentru dezvoltarea piețelor financiare nebancare. ”În urmă cu 71 de ani, o idee a...

Nicu Marcu: Acțiunile noastre de supraveghere și control au tocmai scopul asigurării stabilității piețelor pe care le supraveghem și al corectării practicilor care pot ascunde deficit de solvabilitate la unii operatori din piață

Nicu Marcu: Acțiunile noastre de supraveghere și control au tocmai scopul asigurării stabilității piețelor pe care le supraveghem și al corectării practicilor care pot ascunde deficit de solvabilitate la unii operatori din piață
Economiile europene sunt amenințate de creșterea insolvențelor companiilor, în cazul în care statele membre nu reușesc să efectueze o tranziție ușoară de la sprijinul de lichiditate către un sprijin de...

Vodafone România va avea un nou director general

Vodafone România va avea un nou director general
Noul director general al Vodafone România are un nou director general. Achilleas Kanaris își începe mandatul la 1 iulie 2021 când o înlocuiește pe Murielle Lorilloux.  Achilleas Kanaris este...

Au demarat procedurile pentru construcția Autostrăzii Târgu Neamț - Ungheni

Au demarat procedurile pentru construcția Autostrăzii Târgu Neamț - Ungheni
Începe revizuirea Studiului de Fezabilitate și elaborarea proiectelor de autorizare și execuție pentru Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni, potrivit Ordiinului Compania Națională de...

Un nou Consiliu de Administrație la Societatea Națională a Sării

Un nou Consiliu de Administrație la Societatea Națională a Sării
Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor a numit noii membri ai Consiliului de Administrație al Societății Naționale a Sării, pentru o perioadă de 4 luni, cu posibilitate de prelungire, anunță MInisterul Econ...

Raiffeisen Bank raportează un profit în creștere cu 41% în primul trimestru din 2021

Raiffeisen Bank raportează un profit în creștere cu 41% în primul trimestru din 2021
Raiffeisen Bank a incheiat primul trimestru al anului 2021 cu un profit net de 198 milioane de lei, în creştere cu 41% faţă de rezultatul obţinut în perioada similară a anului trecut. Activele totale ale...

Comenzi online pentru produsele necesare

Comenzi online pentru produsele necesare
Totul este mai simplu în mediul online și tot mai multe persoane aleg să își facă proviziile în acest fel. Sunt o mulțime de produse pe care le găsești online, pentru orice ai avea nevoie. Fie că vrei să...

O echipă FMI va efectua revizuirea anuală a economiei românești

O echipă FMI va efectua revizuirea anuală a economiei românești
O echipă FMI condusă de Jan Kees Martijn va discuta cu autoritățile române, în întâlniri virtuale, în perioada 10 - 28 mai 2021, pentru pentru a efectua revizuirea anuală a economiei românești, cunoscută...

Activele fondurilor de pensii facultative au depășit 3,1 miliarde de lei în martie 2021

Activele fondurilor de pensii facultative au depășit 3,1 miliarde de lei în martie 2021
Activele fondurilor de pensii facultative aveau active în valoare de peste 3,1 miliarde de lei la 31 martie 2021, maii mari cu 30,37% față de aceeaşi perioadă a anului trecut,...

BCE: Două din cinci bănci încă nu conştientizează că vor exista credite toxice

BCE: Două din cinci bănci încă nu conştientizează că vor exista credite toxice
Aproximativ 40% dintre băncile din zona euro încă nu conştientizează că s-ar putea confrunta cu defaulturi în rândul clienţilor cauzate de pandemie şi încă speră că vin vremuri mai bune sau încearcă să...

Klaus Iohannis și parlamentarii construiesc Autostrada Nordului în 4 ani

Klaus Iohannis și parlamentarii construiesc Autostrada Nordului în 4 ani
De la 1 ianuarie 2021 a intrat în vigoare Legea nr. 264/2020 pentru aprobarea obiectivului de investiții „Autostrada Nordului” (A14). Întinsă pe traseul Vama Oar - Satu Mare - Baia Mare - Dej - Bistrița - Vatra...

Afacerile McDonald’s în România au scăzut cu 8% în 2020

Afacerile McDonald’s în România au scăzut cu 8% în 2020
Afacerile McDonald’s în România au scăzut cu 8% în 2020 din cauza în contextul pandemiei de coronavirus care a afectat puternic piaţa de restaurante din toată lumea. Compania a ajuns,...

Consiliul Concurenței investighează piața cărnii de pasăre

Consiliul Concurenței investighează piața cărnii de pasăre
Consiliul Concurenței a declanșat o investigație ce vizează un posibil comportament anticoncurențial al unor companii care își desfășoară activitatea pe piața producției și comercializării cărnii de...

Două societăți din grupul Enel au un nou director general

Două societăți din grupul Enel au un nou director general
Companiile Enel Energie și Enel Energie Muntenia au un nou director general. Acesta este Marius Chiriac, fost coordonator al activității Enel X România. Cele două societăți dețin împreună cel mai...

Castelul de la Zlatna a fost cumpărat de lanțul hotelier Hilton

Castelul de la Zlatna a fost cumpărat de lanțul hotelier Hilton
Castelul de la Zlatna a fost cumpărat de lanțul hotelier Hilton pentru circa 260.000 de euro. Acesta a fost scos la licitație în urmă cu trei ani de Artmark, la un preț de pornire de 295.000 de...
Serviciul de email marketing furnizat de