x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Monopolul din Portul Constanţa, o afacere de milioane

0
Autor: Cristian Anton 30 Dec 2016 - 20:10
Monopolul din Portul Constanţa, o afacere de milioane


Serviciile de pilotaj şi remorcaj din Portul Constanţa reprezintă, de ani de zile, o afacere exclusivistă ce aduce zeci de milioane de euro unor „băieţi deştepţi”, mereu aceiaşi. Ei s-au „încuscrit” în mai multe firme, care au instaurat un monopol de manual, în complicitate cu admi­nistraţia companiei portuare de stat. Ilegalitatea a fost consemnată oficial de Consiliul Concurenţei, care a amen­dat în septembrie portul şi şase societăţi comerciale cu cinci milioane de euro (22,3 milioane lei).

Serviciile de pilotaj şi remorcaj de manevră al navelor maritime în porturile care se află în admi­nistrarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Mari­time SA Constanţa (CN APMC) reprezintă o mină de aur pentru unii băieţi deştepţi. Câteva cifre oficiale ar trebui să vă ofere o imagine destul de fidelă despre cât de bănoase sunt aceste afaceri. Astfel, numai în perioada ianu­arie - noiembrie 2016, CN APMC a făcut plăţi de 16.670.859,49 euro şi 1.393.845,48 lei către cele patru firme care prestează serviciile de pilotaj, respectiv pentru singurul operator care asigură remorcajul. Contractele se derulează din 2012, interval în care portul a plătit circa 100 de milioane de euro pentru aceste servicii. Tot în 2012 a fost declanşată şi ancheta Consiliului Concurenţei. A durat nu mai puţin de patru ani, dar în septembrie 2016, CC a constatat, oficial, „existenţa mai multor fapte anticoncurenţiale (înţele­geri şi abuz de poziţie dominantă) care au eliminat concurenţa în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia, ceea ce a condus la blocarea intrării pe piaţă a altor operatori şi, implicit, la reducerea atractivităţii acestor servicii pentru potenţialii investitori”. Motiv pentru care CN APMC şi firmele Canal Sea Services, Black Sea Pilots SRL, Maritime Pilot SRL, Black Sea Services SRL, Coremar SA şi Logistic Remo Services SRL au fost amendate cu 5 milioane de euro.

 

Asocieri de tip mafiot

Între timp au dispărut din peisaj firmele Black Sea Services şi Coremar SA, apărând în schimb Euroest Pilot SRL, înlocuită apoi cu Black Waters SRL. Aici apar pe scenă şi câteva personaje mai cu notorietate. Astfel, Coremar SA, specializată în remorcaj şi amendată de CC cu 1,3 milioane lei, este deţinută de Iancu Stavrositu, fost consilier judeţean PDL şi soţ al Mariei Stavrositu, fost deputat PSD. La rândul său, Euroest Pilot SRL, care a prestat servicii de pilotaj între 2013 şi 2015, este controlată de un poliţist milionar în euro, comisarul-şef Remus Alfredo Budur. Ulterior, Euroest Pilot SRL a lăsat locul nou-venitei Black Waters SRL, deţinută de un asociat al poliţistului, aface­ristul Daniel Constantin Moraru.

Foarte interesante sunt şi rela­ţiile dintre celelalte firme. Canal Sea Services, Black Sea Pilots şi Maritime Pilot s-au înţeles astfel încât să elimine orice concurenţă, inclusiv între ei, cel care ieşea din asociere urmând să achite celor­lalţi daune de cinci milioane de euro. Astfel, au crescut şi tarifele pe care le-a achitat CN APMC. De asemenea, Canal Sea Services, Black Sea Services şi Coremar au încheiat un contract similar, cu daune de 10 de milioane de euro pe care trebuia să le plătească cel care părăsea asocierea. Asocieri de tip mafiot în toată regula.

 

Încrengături impenetrabile

Şi asta nu e tot. Pe lângă faptul că s-au înţeles între ele şi ajungeau până acolo încât foloseau aceleaşi nave şi aceiaşi piloţi, firmele au aceiaşi patroni şi sunt asociate una la alta. Logistic Remo Services este deţinută de Coremar SA, Black Sea Services SRL şi Canal Sea Services SRL şi administrată de Mihai Dede, Gabriel Ciocan şi Raluca Ştefania Vasilescu. Black Sea Services SRL aparţine lui Gabriel Ciocan, Sorin Sotir Culeţu şi Adrian Iancu, Culeţu fiind şi administrator. În fine, Raluca Ştefania Vasilescu de la Logistic Remo Services este atât administrator, cât şi asociat la Canal Sea Services, alături de Mihai Mihalache, Mihaela Fulea, Marius Mihalache şi Maria Bălă­şescu, în timp ce Black Sea Pilots este administrată şi de Gabriel Ciocan (cel de la Logistic Remo Service şi Black Sea Services) şi are ca asociat majoritar Black Sea Services SRL, căreia i se alătură piloţii Sorin Sotir Culeţu (patronul asociatului majoritar, Black Sea Services SRL), George Dan Olteanu, Ion Burada, Lucian Lupescu, Marius Constantin Nichiforescu, Ion Nedelcu, Mihai Ciote, Adrian Dimitriu, Ion Bica şi Ion Enache.

Serviciile de pilotaj şi remorcaj din Portul Constanţa reprezintă, de ani de zile, o afacere exclusivistă ce aduce zeci de milioane de euro unor „băieţi deştepţi”, mereu aceiaşi. Ei s-au „încuscrit” în mai multe firme, care au instaurat un monopol de manual, în complicitate cu admi­nistraţia companiei portuare de stat. Ilegalitatea a fost consemnată oficial de Consiliul Concurenţei, care a amen­dat în septembrie portul şi şase societăţi comerciale cu cinci milioane de euro (22,3 milioane lei).

 

Serviciile de pilotaj şi remorcaj al navelor din porturile ­extrem de bănoasă pentru o mână de oameni, mereu aceiaşi

 

Canal Sea Services, Black Sea Services, Black Waters, Maritime Pilot şi Logistic Remo Services, cele cinci firme care asigură acum serviciile de pilotaj şi remorcaj din Portul Constanţa, au raportat în ultimii trei ani un profit net total de peste 36 de milioane de lei

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Guvernul promite crearea unui nou complex energetic în Valea Jiului

Guvernul promite crearea unui nou complex energetic în Valea Jiului
Guvernul României s-a angajat, la Petroșani, de Ziua Minerului, să susțină dezvoltarea Văii Jiului și să mențină locurile de muncă ale salariaților din actualul Complex Energetic Hunedoara (CEH), inclusiv...

14.600 de bugetari conduc agricultura

14.600 de bugetari conduc agricultura
România este țara cea mai birocratică, este ţara unde 14.600 de bugetari, gestionează o agricultură care este privată. Afirmaţia aparţine ministrului Agriculturii, Adrian Oros, care a pledat în acest context pe...

BNR: pandemia poate plafona scumpirile

BNR: pandemia poate plafona scumpirile
O eventuală înrăutățire a evoluției pandemiei, suprapusă cu venirea sezonului rece (în trimestrul IV 2020), ar avea ca efect întârzierea cu doi ani a relansării economice, dar și o plafonare la 3% a...

Autostrada Piteşti-Sibiu, preţ dublat încă din faza de proiect

Autostrada Piteşti-Sibiu, preţ dublat încă din faza de proiect
Autostrada Piteşti - Sibiu, cerută insistent de francezii de la Dacia-Renault în ultimii ani, şi-a dublat preţul înainte ca muncitorii să apuce să toarne primul metrul de asfalt. Inclusă în Master Planul...

Deficitul comercial al României a crescut la 8,6 miliarde de euro

Deficitul comercial al României a crescut la 8,6 miliarde de euro
Deficitul comercial al României a crescut la 8,665 miliarde de euro în prima jumătate a acestui an, cu 935,7 milioane de euro mai mare faţă de aceeași perioadă din 2019, arată Institutul Naţional...

2019, an record pentru energia eoliană offshore

2019, an record pentru energia eoliană offshore
Cu o capacitate de 6,1 GW adăugată, anul 2019 a fost cel mai bun din istorie pentru industria eoliană offshore globală. Această piaţă a crescut în medie cu 24% în fiecare an, începând cu 2013, aducând astfel...

Industria de apărare, sedusă şi abandonată

Industria de apărare, sedusă şi abandonată
Promisiunile Guvernului Orban că va ajuta industria de apărare să se redreseze s-au dovedit până acum doar simple baloane de săpun. În urmă cu o lună, Guvernul a avut o întâlnire cu reprezentanţii Alianţei...

Deficitele bugetare au luat foc în UE. România are creșterea cea mai mică

Deficitele bugetare au luat foc în UE. România are creșterea cea mai mică
Galerie Foto Decalajele dintre venituri și cheltuieli - deficitele bugetare - au crescut exploziv în țările UE, dar România a consemnat cel mai mic avans din acest punct de vedere, arată ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, î...

Cîţu susține că România va avea o contracţie a economiei mai mică decât estimările agenţiilor de rating

Cîţu susține că România va avea o contracţie a economiei mai mică decât estimările agenţiilor de rating
România va evita recesiunea tehnica și va avea o contracție a economiei mai mica decât estimările publice făcute agențiile de rating, CE, FMI sau institutiile bancare etc, datorita răspunsului prompt și...

Cu cât au crescut rezervele internaționale ale BNR în iulie?

Cu cât au crescut rezervele internaționale ale BNR în iulie?
Rezervele internaționale ale Băncii Naționale a României , compuse din valute și aur, au fost la 31 iulie ,potrivit comunicatului  băncii centrale, de 41,808 miliarde euro. Față de raportarea...

O nouă emisiune de titluri de stat pentru populație. Subscrierea începe din 10 august

O nouă emisiune de titluri de stat pentru populație. Subscrierea începe din 10 august
Românii pot subscrie începând de luni, 10 august 2020, pentru noi emisiuni de titluri de stat destinate exclusiv populației în cadrul Programului Tezaur, cu scadențe la 1, 2, 3 și 5 ani, anunță Ministerul...

Tranzacții de peste 100.000 de euro în deschiderea ședinței BVB

Tranzacții de peste 100.000 de euro în deschiderea ședinței BVB
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a deschis ședința de astăzi în evoluţie mixtă. Tranzacţiile după jumătate de oră de la deschidere se ridicau la 525.347 de lei (respectiv 108.634 de euro). Indicele...

Corina Crețu: Termenul pentru Autostrada Unirii este foarte lung. Autostrada Iași-Târgu Mureș trebuie să devină o prioritate

Corina Crețu: Termenul pentru Autostrada Unirii este foarte lung. Autostrada Iași-Târgu Mureș trebuie să devină o prioritate
Europarlamentarul Corina Creţu a declarat că termenul anunțat de ministrul Transporturilor pentru finalizarea Autostrăzii Unirii, pentru anul 2027, este foarte lung. Totodată, ea a spus că Autostrada Ungheni...

Economia își va atinge potențialul abia peste doi ani

Economia își va atinge potențialul abia peste doi ani
Banca Națională a României (BNR) estimează, în ultimul său Raport asupra Inflației, că „economia este de așteptat a funcționa până la finalul anului 2021 cu un deficit de cerere”. Astfel că diferența (
Serviciul de email marketing furnizat de