x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Monopolul din Portul Constanţa, o afacere de milioane

0
Autor: Cristian Anton 30 Dec 2016 - 20:10
Monopolul din Portul Constanţa, o afacere de milioane


Serviciile de pilotaj şi remorcaj din Portul Constanţa reprezintă, de ani de zile, o afacere exclusivistă ce aduce zeci de milioane de euro unor „băieţi deştepţi”, mereu aceiaşi. Ei s-au „încuscrit” în mai multe firme, care au instaurat un monopol de manual, în complicitate cu admi­nistraţia companiei portuare de stat. Ilegalitatea a fost consemnată oficial de Consiliul Concurenţei, care a amen­dat în septembrie portul şi şase societăţi comerciale cu cinci milioane de euro (22,3 milioane lei).

Serviciile de pilotaj şi remorcaj de manevră al navelor maritime în porturile care se află în admi­nistrarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Mari­time SA Constanţa (CN APMC) reprezintă o mină de aur pentru unii băieţi deştepţi. Câteva cifre oficiale ar trebui să vă ofere o imagine destul de fidelă despre cât de bănoase sunt aceste afaceri. Astfel, numai în perioada ianu­arie - noiembrie 2016, CN APMC a făcut plăţi de 16.670.859,49 euro şi 1.393.845,48 lei către cele patru firme care prestează serviciile de pilotaj, respectiv pentru singurul operator care asigură remorcajul. Contractele se derulează din 2012, interval în care portul a plătit circa 100 de milioane de euro pentru aceste servicii. Tot în 2012 a fost declanşată şi ancheta Consiliului Concurenţei. A durat nu mai puţin de patru ani, dar în septembrie 2016, CC a constatat, oficial, „existenţa mai multor fapte anticoncurenţiale (înţele­geri şi abuz de poziţie dominantă) care au eliminat concurenţa în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia, ceea ce a condus la blocarea intrării pe piaţă a altor operatori şi, implicit, la reducerea atractivităţii acestor servicii pentru potenţialii investitori”. Motiv pentru care CN APMC şi firmele Canal Sea Services, Black Sea Pilots SRL, Maritime Pilot SRL, Black Sea Services SRL, Coremar SA şi Logistic Remo Services SRL au fost amendate cu 5 milioane de euro.

 

Asocieri de tip mafiot

Între timp au dispărut din peisaj firmele Black Sea Services şi Coremar SA, apărând în schimb Euroest Pilot SRL, înlocuită apoi cu Black Waters SRL. Aici apar pe scenă şi câteva personaje mai cu notorietate. Astfel, Coremar SA, specializată în remorcaj şi amendată de CC cu 1,3 milioane lei, este deţinută de Iancu Stavrositu, fost consilier judeţean PDL şi soţ al Mariei Stavrositu, fost deputat PSD. La rândul său, Euroest Pilot SRL, care a prestat servicii de pilotaj între 2013 şi 2015, este controlată de un poliţist milionar în euro, comisarul-şef Remus Alfredo Budur. Ulterior, Euroest Pilot SRL a lăsat locul nou-venitei Black Waters SRL, deţinută de un asociat al poliţistului, aface­ristul Daniel Constantin Moraru.

Foarte interesante sunt şi rela­ţiile dintre celelalte firme. Canal Sea Services, Black Sea Pilots şi Maritime Pilot s-au înţeles astfel încât să elimine orice concurenţă, inclusiv între ei, cel care ieşea din asociere urmând să achite celor­lalţi daune de cinci milioane de euro. Astfel, au crescut şi tarifele pe care le-a achitat CN APMC. De asemenea, Canal Sea Services, Black Sea Services şi Coremar au încheiat un contract similar, cu daune de 10 de milioane de euro pe care trebuia să le plătească cel care părăsea asocierea. Asocieri de tip mafiot în toată regula.

 

Încrengături impenetrabile

Şi asta nu e tot. Pe lângă faptul că s-au înţeles între ele şi ajungeau până acolo încât foloseau aceleaşi nave şi aceiaşi piloţi, firmele au aceiaşi patroni şi sunt asociate una la alta. Logistic Remo Services este deţinută de Coremar SA, Black Sea Services SRL şi Canal Sea Services SRL şi administrată de Mihai Dede, Gabriel Ciocan şi Raluca Ştefania Vasilescu. Black Sea Services SRL aparţine lui Gabriel Ciocan, Sorin Sotir Culeţu şi Adrian Iancu, Culeţu fiind şi administrator. În fine, Raluca Ştefania Vasilescu de la Logistic Remo Services este atât administrator, cât şi asociat la Canal Sea Services, alături de Mihai Mihalache, Mihaela Fulea, Marius Mihalache şi Maria Bălă­şescu, în timp ce Black Sea Pilots este administrată şi de Gabriel Ciocan (cel de la Logistic Remo Service şi Black Sea Services) şi are ca asociat majoritar Black Sea Services SRL, căreia i se alătură piloţii Sorin Sotir Culeţu (patronul asociatului majoritar, Black Sea Services SRL), George Dan Olteanu, Ion Burada, Lucian Lupescu, Marius Constantin Nichiforescu, Ion Nedelcu, Mihai Ciote, Adrian Dimitriu, Ion Bica şi Ion Enache.

Serviciile de pilotaj şi remorcaj din Portul Constanţa reprezintă, de ani de zile, o afacere exclusivistă ce aduce zeci de milioane de euro unor „băieţi deştepţi”, mereu aceiaşi. Ei s-au „încuscrit” în mai multe firme, care au instaurat un monopol de manual, în complicitate cu admi­nistraţia companiei portuare de stat. Ilegalitatea a fost consemnată oficial de Consiliul Concurenţei, care a amen­dat în septembrie portul şi şase societăţi comerciale cu cinci milioane de euro (22,3 milioane lei).

 

Serviciile de pilotaj şi remorcaj al navelor din porturile ­extrem de bănoasă pentru o mână de oameni, mereu aceiaşi

 

Canal Sea Services, Black Sea Services, Black Waters, Maritime Pilot şi Logistic Remo Services, cele cinci firme care asigură acum serviciile de pilotaj şi remorcaj din Portul Constanţa, au raportat în ultimii trei ani un profit net total de peste 36 de milioane de lei

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Vești bune pentru persoanele care au credite în lei. Indicele ROBOR a scăzut sub 3%

Vești bune pentru persoanele care au credite în lei. Indicele ROBOR a scăzut sub 3%
Indicele Robor la 3 luni a scăzut la 2,99%, cel mai mic nivel din ultimele două luni, potrivit datelor Băncii Naționale a României (BNR). Și Robor la 6 luni s-a micșorat la 3,11%. Robor este indicele...

Faliment pe piața asigurărilor. ASF a retras autorizația unei mari companii

Faliment pe piața asigurărilor. ASF a retras autorizația unei mari companii
Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) a retras autorizația de funcționare a societății de asigurare Certasig, ca urmare a constatării stării de insolvență a societății și urmează să...

Iancu Guda, despre deprecierea monedei naționale: „România înregistrează cele mai mari deficite gemene raportate la PIB din UE...”

Iancu Guda, despre deprecierea monedei naționale: „România înregistrează cele mai mari deficite gemene raportate la PIB din UE...”
Analistul economic Iancu Guda, services director al Coface, a explicat într-o postare pe Facebook care sunt adevăratele cauze ale deprecierii monedei naționale și aprecierii aurului.   ”Adâncirea...

Fabrica Nestle din Timișoara, scoasă la vânzare. Se caută investitori noi

Fabrica Nestle din Timișoara, scoasă la vânzare. Se caută investitori noi
Galerie Foto Compania de consultanţă imobiliară Colliers International a fost desemnată agentul exclusiv de vânzare al fostei fabrici deţinute de gigantul elveţian Nestlé la Timişoara. Proprietatea, care se desfăşoară pe...

Șoc pe piața valutară: Euro atinge, din nou, o valoare RECORD!

Șoc pe piața valutară: Euro atinge, din nou, o valoare RECORD!
Banca Naţională a României (BNR) a publicat, vineri, cursul valutar 21 februarie 2020, iar cotaţiile pentru Euro şi dolar au atins cele mai mari niveluri din istorie. Euro a urcat la 4,8026 lei, acesta fiind cel...

Nava Queen Hind, răsturnată în Portul Midia cu 14.000 de oi la bord, va fi scoasă din apă

Nava Queen Hind, răsturnată în Portul Midia cu 14.000 de oi la bord, va fi scoasă din apă
Nava Queen Hind, răsturnată în Portul Midia cu 14.000 de oi la bord, va fi adusă la cheu cu ajutorul a două barje, care vor stabiliza vasul din laterale pe timpul deplasării. Operațiunile vor începe la...

Evaluarea proiectului de retehnologizare a Reactorului 1 de la Cernavodă

Evaluarea proiectului de retehnologizare a Reactorului 1 de la Cernavodă
Agenția Internațională pentru Energie Atomică (AIEA) a trimis o echipă la Reactorul 1 al Centralei Nucleare de la Cernavodă pentru a evalua proiectul de retehnologizare a unității. Misiunea internațională a ven...

Profit peste așteptări al unui mare operator de telefonie mobilă

Profit peste așteptări al unui mare operator de telefonie mobilă
Digi Communications a înregistrat o creștere semnificativă a profitului net pe 2019, care a ajuns la 41,8 milioane de euro, față de numai 18 milioane de euro în anul anterior. Vânzările au ajuns...

Societățile private vor trebui să declare beneficiarul real al profiturilor

Societățile private vor trebui să declare beneficiarul real al profiturilor
Societățile cu capital privat din România vor fi obligate să depună anual o declarație în care să arate care este beneficiarul real al profiturilor. Teoretic, măsura vizează persoanele publice care au firme pe...

MedLife a depășit pragul de 200 milioane de euro. Crestere de 24,8% a cifrei de afaceri în 2019

MedLife a depășit pragul de 200 milioane de euro. Crestere de 24,8% a cifrei de afaceri în 2019
MedLife a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri pro-forma, consolidată la nivel de grup, în valoare de 989 milioane de lei (208.5 milioane de euro), înregistrând astfel o creștere de 24.5% față de...

Iancu: Gazele se vor scumpi cu 45%

Preşedintele Comisiei pentru Industrie şi Servicii din Camera Deputaţilor, Iulian Iancu, a declarat ieri că în urma liberalizării complete a pieţei, gazele se vor scumpi în iulie cu 22% şi cu 45% în lunile de...

Când vor fi gata lucrările la primul tronson din Prelungirea Ghencea

Când vor fi gata lucrările la primul tronson din Prelungirea Ghencea
Lucrările la primul tronson de lărgire a carosabilului și a zonei pietonale din Prelungirea Ghencea vor fi gata în luna mai 2020. Acesta este cuprins între străzile Brașov și Râul Doamnei, potrivit companiei mun...

Numărul firmelor care și-au încetat activitatea în 2019, cele mai multe din ultimul deceniu

Numărul firmelor care și-au încetat activitatea în 2019, cele mai multe din ultimul deceniu
Numărul firmelor care au intrat în insolvență au scăzut cu 22% în 2019, față de anul precedent, și se află la minimul ultimului deceniu. Cu toate acestea, numărul companiilor care și-au încetat...

Ce spun economiștii despre deprecierea leului în faţa euro: Avem o situaţie de deficite gemene care dezechilibrează cursul

Ce spun economiștii despre deprecierea leului în faţa euro: Avem o situaţie de deficite gemene care dezechilibrează cursul
Deprecierea leului față de euro are loc pe fondul deteriorării factorilor care ţin de deficitul de balanţă comercială, anunță economiștii în ziua în care moneda europeană a atins un nou maxim istoric,...

Curs valutar 20 februarie 2020. Euro explodează pe piaţa valutară

Curs valutar 20 februarie 2020. Euro explodează pe piaţa valutară
Leul continuă să scadă în faţa Euro şi a dolarului, iar astăzi, s-au înregistrat recorduri absolute pentru cele două monede, potrivit curs valutar 20 februarie 2020. Astfel, valoarea Euro a atins...
Serviciul de email marketing furnizat de