Toti retailerii se asteapta in decembrie la castiguri cu 30% mai mari decat in restul anului.
AFACERI DE IARNA
Hypermarketurile,
supermarketurile si magazinele tip discount mizeaza pe profituri cu 20%-30% mai mari in decembrie 2005 fata de perioada similara a anului trecut. Toti retailerii se asteapta la profituri cu 30% mai mari decat intr-o luna normala.
Carucioarele gem sub greutatea sticlelor cu vin, a pachetelor cu carne de porc, a ciocolatelor cu forma de Mos Craciun, a jucariilor si a globuletelor colorate. Marile complexe comerciale sunt asaltate de oamenii care doresc sa cumpere cele necesare Craciunului dintr-un hypermarket sau dintr-un magazin cu discount. Cozile de zeci de persoane care se formeaza la fiecare casa nu-i descurajeaza pe oameni, deoarece, spun ei, in marile magazine se gaseste marfa de buna calitate la preturi mai mici decat in piete. In plus, exista sute de promotii de tipul "cumperi patru, platesti trei".
VANZARI. Moda cumparaturilor de Sarbatori
intr-un mare complex comercial se pare ca a prins viteza printre locuitorii marilor orase. "Luna a inceput foarte bine, avem cresteri de peste 30% fata de perioada similara a anului trecut", spune Anca Bacan, manager de vanzari la Selgros Baneasa. Cel mai bine vandute produse sunt ciocolata, alcoolul, alimentele de Sarbatori, fructele si legumele, electrocasnicele mici si mijlocii, jucariile, brazii, ornamentele de brazi si ornamentele pentru casa, opineaza reprezentantii complexelor comerciale. Si reprezentantii Carrefour spun ca mizeaza pe o crestere a cifrei de afaceri de peste 20% in decembrie 2005 fata de perioada similara din 2004. "Atat la produsele alimentare, cat si la cele nonalimentare - in aceasta perioada - vanzarile cresc cu aproximativ 35%. Se vand foarte bine atat produsele alimentare festive, cat si jucariile, produsele electrocasnice,
CD-urile", spune Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour Romania.
JUCARII. In aceasta perioada raioanele de jucarii din hypermarketuri sunt pline pana la refuz cu mii de articole. Parintii trebuie sa faca un mare efort in a se hotari ce sa puna copiilor sub pomul de Craciun, deoarece oferta extraordinar de variata ii pune in dificultate. Papusi mai mari sau mai mici, animale de plus care ating marimea unui om mare, masinute teleghidate, trenulete care alearga pe sine lasand sau luand vagoane, arca lui Noe, familii de gargarite care merg teleghidate, set de pistoale si cutite ca-n filmele western, mese de biliard, jocuri fel de fel. "Jucariile se vand extraordinar de bine, cu mult mai bine decat anul trecut", spune Anca Bacan. Preturile variaza de la 10 de lei noi pana la 150 de lei noi, si parintii nu se zgarcesc atunci cand fac cadouri copiilor. "Cu cat o jucarie este mai scumpa, cu atat este mai bine vanduta", spune reprezentanta Selgros Baneasa.
DULCIURI. La mare cautare sunt si dulciurile. Oferta bogata si frumos colorata atrage cumparatorii. "La ciocolata vanzarile cresc chiar si de cinci ori in luna decembrie fata de o luna normala", spune reprezentantul firmei Carrefour. Aproape fiecare cumparator care trece prin magazin ia si cate un Mos Craciun de ciocolata, mai mare sau mai mic, dupa buget. Preturile variaza de la 1,99 lei noi, pentru un Mos de numai 110 grame, pana la 150 de lei noi, pentru un Mos Craciun de un kilogram ambalat frumos in cutie.
Citește pe Antena3.ro
"Atat la produsele alimentare, cat si la cele nonalimentare - in aceasta perioada - vanzarile cresc cu aproximativ 35%. Se vand foarte bine atat produsele alimentare festive, cat si jucariile, produsele electrocasnice, CD-urile" - Andreea Mihai, director de marketing Carrefour Romania
ROMANII PREFERA HYPERMARKETUL
|
Romanii au prins gustul cumparaturilor din supermarket, hypermarket sau din magazinele de tip discounter. Aproape 20% dintre locuitorii marilor orase prefera numai aceste magazine, in timp ce numai 9% au ramas consecventi pietelor, conform unui sondaj GFK. In plus, ei devin din ce in ce mai exigenti si mai atenti la pret. "Acest lucru este benefic pentru piata de retail si va impinge actorii de pe acest segment sa fie din ce in ce mai performanti si sa propuna cele mai bune preturi si cea mai buna calitate", spune reprezentantul Carrefour. In perioada Sarbatorilor procentul celor care vin intr-un mare magazin se mareste, trecand de un sfert. Nu este nimic anormal, avand in vedere ca si in alte tari din Europa lucrurile se intampla la fel. Nu exista diferente majore intre cumparatori. Romanii cumpara poate ceva mai multa mancare, in special carne, in aceasta perioada", spune reprezentantul Kaufland.
|
PROMOTIILE DUBLEAZA VANZARILE
| ||
|