x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Mos Craciun aduce profituri mari hypermarketurilor

0
Autor: Daniela Ivan 15 Dec 2005 - 00:00
Mos Craciun aduce profituri mari hypermarketurilor


Toti retailerii se asteapta in decembrie la castiguri cu 30% mai mari decat in restul anului.

AFACERI DE IARNA
Hypermarketurile, supermarketurile si magazinele tip discount mizeaza pe profituri cu 20%-30% mai mari in decembrie 2005 fata de perioada similara a anului trecut. Toti retailerii se asteapta la profituri cu 30% mai mari decat intr-o luna normala.

Carucioarele gem sub greutatea sticlelor cu vin, a pachetelor cu carne de porc, a ciocolatelor cu forma de Mos Craciun, a jucariilor si a globuletelor colorate. Marile complexe comerciale sunt asaltate de oamenii care doresc sa cumpere cele necesare Craciunului dintr-un hypermarket sau dintr-un magazin cu discount. Cozile de zeci de persoane care se formeaza la fiecare casa nu-i descurajeaza pe oameni, deoarece, spun ei, in marile magazine se gaseste marfa de buna calitate la preturi mai mici decat in piete. In plus, exista sute de promotii de tipul "cumperi patru, platesti trei".

VANZARI. Moda cumparaturilor de Sarbatori intr-un mare complex comercial se pare ca a prins viteza printre locuitorii marilor orase. "Luna a inceput foarte bine, avem cresteri de peste 30% fata de perioada similara a anului trecut", spune Anca Bacan, manager de vanzari la Selgros Baneasa. Cel mai bine vandute produse sunt ciocolata, alcoolul, alimentele de Sarbatori, fructele si legumele, electrocasnicele mici si mijlocii, jucariile, brazii, ornamentele de brazi si ornamentele pentru casa, opineaza reprezentantii complexelor comerciale. Si reprezentantii Carrefour spun ca mizeaza pe o crestere a cifrei de afaceri de peste 20% in decembrie 2005 fata de perioada similara din 2004. "Atat la produsele alimentare, cat si la cele nonalimentare - in aceasta perioada - vanzarile cresc cu aproximativ 35%. Se vand foarte bine atat produsele alimentare festive, cat si jucariile, produsele electrocasnice, CD-urile", spune Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour Romania.

JUCARII. In aceasta perioada raioanele de jucarii din hypermarketuri sunt pline pana la refuz cu mii de articole. Parintii trebuie sa faca un mare efort in a se hotari ce sa puna copiilor sub pomul de Craciun, deoarece oferta extraordinar de variata ii pune in dificultate. Papusi mai mari sau mai mici, animale de plus care ating marimea unui om mare, masinute teleghidate, trenulete care alearga pe sine lasand sau luand vagoane, arca lui Noe, familii de gargarite care merg teleghidate, set de pistoale si cutite ca-n filmele western, mese de biliard, jocuri fel de fel. "Jucariile se vand extraordinar de bine, cu mult mai bine decat anul trecut", spune Anca Bacan. Preturile variaza de la 10 de lei noi pana la 150 de lei noi, si parintii nu se zgarcesc atunci cand fac cadouri copiilor. "Cu cat o jucarie este mai scumpa, cu atat este mai bine vanduta", spune reprezentanta Selgros Baneasa.

DULCIURI. La mare cautare sunt si dulciurile. Oferta bogata si frumos colorata atrage cumparatorii. "La ciocolata vanzarile cresc chiar si de cinci ori in luna decembrie fata de o luna normala", spune reprezentantul firmei Carrefour. Aproape fiecare cumparator care trece prin magazin ia si cate un Mos Craciun de ciocolata, mai mare sau mai mic, dupa buget. Preturile variaza de la 1,99 lei noi, pentru un Mos de numai 110 grame, pana la 150 de lei noi, pentru un Mos Craciun de un kilogram ambalat frumos in cutie.

CADOURI. Mosul aduce daruri nu numai copiilor, ci tuturor celor dragi. Asa ca in cosurile oamenilor se observa si cate un pachet cu produse cosmetice, un telefon mobil, un produs electrocasnic sau IT si multimedia. Vanzarile cresc cu 50% la toate aceste produse.

AFACEREA
"Atat la produsele alimentare, cat si la cele nonalimentare - in aceasta perioada - vanzarile cresc cu aproximativ 35%. Se vand foarte bine atat produsele alimentare festive, cat si jucariile, produsele electrocasnice, CD-urile" - Andreea Mihai, director de marketing Carrefour Romania

ROMANII PREFERA HYPERMARKETUL
Romanii au prins gustul cumparaturilor din supermarket, hypermarket sau din magazinele de tip discounter. Aproape 20% dintre locuitorii marilor orase prefera numai aceste magazine, in timp ce numai 9% au ramas consecventi pietelor, conform unui sondaj GFK. In plus, ei devin din ce in ce mai exigenti si mai atenti la pret. "Acest lucru este benefic pentru piata de retail si va impinge actorii de pe acest segment sa fie din ce in ce mai performanti si sa propuna cele mai bune preturi si cea mai buna calitate", spune reprezentantul Carrefour. In perioada Sarbatorilor procentul celor care vin intr-un mare magazin se mareste, trecand de un sfert. Nu este nimic anormal, avand in vedere ca si in alte tari din Europa lucrurile se intampla la fel. Nu exista diferente majore intre cumparatori. Romanii cumpara poate ceva mai multa mancare, in special carne, in aceasta perioada", spune reprezentantul Kaufland.

PROMOTIILE DUBLEAZA VANZARILE
PROFIT. Vanzarile de jucarii au inregistrat cifre-record in luna decembrie a acestui an
Concurenta care a aparut intre hypermarketurile din marile orase se dovedeste benefica pentru cumparatori. Lupta pentru atragerea clientilor se da in promotii, care dubleaza vanzarile.

"Depinde de la produs la produs si de tipul promotiei. In general insa, vanzarile se dubleaza in perioada promotiilor", spune Andreea Mihai. Ea adauga ca in fiecare din magazinele Carrefour exista peste 2.000 de promotii la fiecare doua saptamani. "Avem promotii la aproximativ toate categoriile de produse. In aceasta perioada de Sarbatori avem aceste promotii la exact produsele care se cauta: jucarii, brazi, cosmetice, bauturi alcoolice si alimente", adauga reprezentantul Carrefour. Si grupul german Kaufland are promotii care se schimba saptamanal, valabile de luni pana duminica. "In luna decembrie, Kaufland are in fiecare saptamana peste 300 de articole, atat food, cat si nonfood in promotie. Bineinteles ca in aceasta luna promotiile includ in special articole specifice Sarbatorilor", spune Gunter Grieb, general manager la Kaufland. Si Cora isi atrage clientii cu sute de promotii, in marea lor majoritate pentru produse de sezon.
Citeşte mai multe despre:   luna,   economic,   perioada,   moş crăciun,   produsele,   vanzarile,   promoţii,   Carrefour

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

FMI: UE probabil va înregistra o creştere economică de 4,7% în 2021

FMI: UE probabil va înregistra o creştere economică de 4,7% în 2021
Uniunea Europeană ar urma să aibă o creştere economică de 4,7% în anul 2021 şi de 4,4% în 2022, iar în zona euro creşterea ar urma să fie de 4,6% anul acesta şi de 4,3% anul viitor, conform estimărilor...

(P) Cumpară case de marcat noi de la AttoSoft

(P) Cumpară case de marcat noi de la AttoSoft
Operatorii economici care vând bunuri sau prestează anumite servicii sunt obligați să dețină o casă de marcat și să emită bonuri fiscale. Firma AttoSOFT, cu o experiență de 17 ani în implementarea...

Coletele extracomunitare cu valoare sub 150 de euro rămân la vamă

Coletele extracomunitare cu valoare sub 150 de euro rămân la vamă
Coletele extracomunitare cu valoare sub 150 de euro, sosite cu TVA plătit la sursă, vor fi îndrumate către oficiile cu asistență vamală, anunță Compania Națională Poșta Română. Toate trimiterile cu...

FMI: Creşterea economică mondială va fi diferenţiată în 2021 şi există riscuri generate de inflaţie

FMI: Creşterea economică mondială va fi diferenţiată în 2021 şi există riscuri generate de inflaţie
Fondul Monetar Internaţional (FMI) a menţinut, marţi, estimarea privind o creştere economică de 6% la nivel mondial în anul 2021, dar a redus aşteptările în statele emergente şi a atras atenţia asupra...

Câtă cafea consumă românii anual?

Câtă cafea consumă românii anual?
Băutura obţinută din boabele fin măcinate de cafea este una cu tradiţie în întreaga lume. Licoarea bogată în antioxidanţi este consumată pentru efectele benefice asupra organismului, dar şi pentru gustul...

Rulotele fast-food, un nou tip de afacere profitabilă în industria alimentară

Rulotele fast-food, un nou tip de afacere profitabilă în industria alimentară
Dacă vrei să pornești o afacere în domeniul alimentației publice, însă dispui de un capital modest, o rulotă fast-food este o idee excelentă pentru orice început. Costurile de pornire ale unei astfel de...

3 aspecte de care să ții cont înainte să cumperi laptopuri second hand

3 aspecte de care să ții cont înainte să cumperi laptopuri second hand
Pentru majoritatea oamenilor, laptopul este un instrument indispensabil în viața de zi cu zi. Fie că vorbim despre muncă, despre jocuri online sau socializare cu prietenii, există o mulțime de motivații care stau...

Florin Cîțu spune că investițiile publice au crescut cu 32,4% în primele șase luni din 2021

Florin Cîțu spune că investițiile publice au crescut cu 32,4% în primele șase luni din 2021
Premierul Florin Cîţu spune că investiţiile publice au crescut cu 32,4%, respectiv 21,35 miliarde de lei, în primul semestru al acestui an, raportat la aceeaşi perioadă din 2020. "Investiţiile publice au ...

Circa 93% dintre români consideră că inovația le ușurează viața

Circa 93% dintre români consideră că inovația le ușurează viața
Circa 93% dintre români cred că inovaţia le uşurează viaţa, iar 82% susţin că aceasta îi ajută să economisească, arată un studiu realizat de Reveal Marketing Research. Totodată, 88%...

Deficitul bugetar a ajuns la aproape 3% din PIB în primul semestru din 2021

Deficitul bugetar a ajuns la aproape 3% din PIB în primul semestru din 2021
Deficitul bugetar a crescut la 2,96% din PIB în primul semestru al anului, arată datele Ministeruluii Finanţelor. "Execuţia bugetului general consolidat în primele şase luni ale anului 2021 s-a încheiat...

Românii, sub media UE la consumul de băuturi răcoritoare cu zahăr

Românii, sub media UE la consumul de băuturi răcoritoare cu zahăr
Circa 3% dintre românii de peste 15 ani consumau zilnic băuturi răcoritoare care conțin zahăr îmn 2019, sub media UE care este de 9%, arată Eurostat. Alte state unde consumul de băuturi cu rahăr este...

Obligațiunile ZebraPay intră la tranzacționare marți

Obligațiunile ZebraPay intră la tranzacționare marți
Bursa de Valori București informează că marți obligațiunile ZebraPay, liderul local al pieței de terminale de plată de tip self-service care operează rețeaua de stații SelfPay, intră la tranzacționare pe...

„Afacerea Statina”: cum am devenit dependenți de medicamente

„Afacerea Statina”: cum am devenit dependenți de medicamente
Galerie Foto Temelia industriei farmaceutice este alcătuită din așa-numiții „3 Mari D“: depresie, diabet și demență. Dar medicamentul cel mai prescris din lume este statina, utilizat pentru scăderea colesterolului....

Consiliul Concurenței analizează preluarea Duraziv de către Saint Gobain Construction

Consiliul Concurenței analizează preluarea Duraziv de către Saint Gobain Construction
Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Saint Gobain Construction Products România intenționează să preia societățile Duraziv și Duraziv Color. Potrivit unui comunicat al Consiliului...

Un nou pod peste Prut va fi construit la Ungheni. Alte patru poduri sunt în reabilitare

Un nou pod peste Prut va fi construit la Ungheni. Alte patru poduri sunt în reabilitare
Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat că cinci proiecte de reabilitare și de construire a unui nou pod peste râul Prut sunt în derulare, cu fonduri europene nerambursabile. Ministrul...
Serviciul de email marketing furnizat de