x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Mos Craciun aduce profituri mari hypermarketurilor

0
Autor: Daniela Ivan 15 Dec 2005 - 00:00
Mos Craciun aduce profituri mari hypermarketurilor


Toti retailerii se asteapta in decembrie la castiguri cu 30% mai mari decat in restul anului.

AFACERI DE IARNA
Hypermarketurile, supermarketurile si magazinele tip discount mizeaza pe profituri cu 20%-30% mai mari in decembrie 2005 fata de perioada similara a anului trecut. Toti retailerii se asteapta la profituri cu 30% mai mari decat intr-o luna normala.

Carucioarele gem sub greutatea sticlelor cu vin, a pachetelor cu carne de porc, a ciocolatelor cu forma de Mos Craciun, a jucariilor si a globuletelor colorate. Marile complexe comerciale sunt asaltate de oamenii care doresc sa cumpere cele necesare Craciunului dintr-un hypermarket sau dintr-un magazin cu discount. Cozile de zeci de persoane care se formeaza la fiecare casa nu-i descurajeaza pe oameni, deoarece, spun ei, in marile magazine se gaseste marfa de buna calitate la preturi mai mici decat in piete. In plus, exista sute de promotii de tipul "cumperi patru, platesti trei".

VANZARI. Moda cumparaturilor de Sarbatori intr-un mare complex comercial se pare ca a prins viteza printre locuitorii marilor orase. "Luna a inceput foarte bine, avem cresteri de peste 30% fata de perioada similara a anului trecut", spune Anca Bacan, manager de vanzari la Selgros Baneasa. Cel mai bine vandute produse sunt ciocolata, alcoolul, alimentele de Sarbatori, fructele si legumele, electrocasnicele mici si mijlocii, jucariile, brazii, ornamentele de brazi si ornamentele pentru casa, opineaza reprezentantii complexelor comerciale. Si reprezentantii Carrefour spun ca mizeaza pe o crestere a cifrei de afaceri de peste 20% in decembrie 2005 fata de perioada similara din 2004. "Atat la produsele alimentare, cat si la cele nonalimentare - in aceasta perioada - vanzarile cresc cu aproximativ 35%. Se vand foarte bine atat produsele alimentare festive, cat si jucariile, produsele electrocasnice, CD-urile", spune Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour Romania.

JUCARII. In aceasta perioada raioanele de jucarii din hypermarketuri sunt pline pana la refuz cu mii de articole. Parintii trebuie sa faca un mare efort in a se hotari ce sa puna copiilor sub pomul de Craciun, deoarece oferta extraordinar de variata ii pune in dificultate. Papusi mai mari sau mai mici, animale de plus care ating marimea unui om mare, masinute teleghidate, trenulete care alearga pe sine lasand sau luand vagoane, arca lui Noe, familii de gargarite care merg teleghidate, set de pistoale si cutite ca-n filmele western, mese de biliard, jocuri fel de fel. "Jucariile se vand extraordinar de bine, cu mult mai bine decat anul trecut", spune Anca Bacan. Preturile variaza de la 10 de lei noi pana la 150 de lei noi, si parintii nu se zgarcesc atunci cand fac cadouri copiilor. "Cu cat o jucarie este mai scumpa, cu atat este mai bine vanduta", spune reprezentanta Selgros Baneasa.

DULCIURI. La mare cautare sunt si dulciurile. Oferta bogata si frumos colorata atrage cumparatorii. "La ciocolata vanzarile cresc chiar si de cinci ori in luna decembrie fata de o luna normala", spune reprezentantul firmei Carrefour. Aproape fiecare cumparator care trece prin magazin ia si cate un Mos Craciun de ciocolata, mai mare sau mai mic, dupa buget. Preturile variaza de la 1,99 lei noi, pentru un Mos de numai 110 grame, pana la 150 de lei noi, pentru un Mos Craciun de un kilogram ambalat frumos in cutie.

CADOURI. Mosul aduce daruri nu numai copiilor, ci tuturor celor dragi. Asa ca in cosurile oamenilor se observa si cate un pachet cu produse cosmetice, un telefon mobil, un produs electrocasnic sau IT si multimedia. Vanzarile cresc cu 50% la toate aceste produse.

AFACEREA
"Atat la produsele alimentare, cat si la cele nonalimentare - in aceasta perioada - vanzarile cresc cu aproximativ 35%. Se vand foarte bine atat produsele alimentare festive, cat si jucariile, produsele electrocasnice, CD-urile" - Andreea Mihai, director de marketing Carrefour Romania

ROMANII PREFERA HYPERMARKETUL
Romanii au prins gustul cumparaturilor din supermarket, hypermarket sau din magazinele de tip discounter. Aproape 20% dintre locuitorii marilor orase prefera numai aceste magazine, in timp ce numai 9% au ramas consecventi pietelor, conform unui sondaj GFK. In plus, ei devin din ce in ce mai exigenti si mai atenti la pret. "Acest lucru este benefic pentru piata de retail si va impinge actorii de pe acest segment sa fie din ce in ce mai performanti si sa propuna cele mai bune preturi si cea mai buna calitate", spune reprezentantul Carrefour. In perioada Sarbatorilor procentul celor care vin intr-un mare magazin se mareste, trecand de un sfert. Nu este nimic anormal, avand in vedere ca si in alte tari din Europa lucrurile se intampla la fel. Nu exista diferente majore intre cumparatori. Romanii cumpara poate ceva mai multa mancare, in special carne, in aceasta perioada", spune reprezentantul Kaufland.

PROMOTIILE DUBLEAZA VANZARILE
PROFIT. Vanzarile de jucarii au inregistrat cifre-record in luna decembrie a acestui an
Concurenta care a aparut intre hypermarketurile din marile orase se dovedeste benefica pentru cumparatori. Lupta pentru atragerea clientilor se da in promotii, care dubleaza vanzarile.

"Depinde de la produs la produs si de tipul promotiei. In general insa, vanzarile se dubleaza in perioada promotiilor", spune Andreea Mihai. Ea adauga ca in fiecare din magazinele Carrefour exista peste 2.000 de promotii la fiecare doua saptamani. "Avem promotii la aproximativ toate categoriile de produse. In aceasta perioada de Sarbatori avem aceste promotii la exact produsele care se cauta: jucarii, brazi, cosmetice, bauturi alcoolice si alimente", adauga reprezentantul Carrefour. Si grupul german Kaufland are promotii care se schimba saptamanal, valabile de luni pana duminica. "In luna decembrie, Kaufland are in fiecare saptamana peste 300 de articole, atat food, cat si nonfood in promotie. Bineinteles ca in aceasta luna promotiile includ in special articole specifice Sarbatorilor", spune Gunter Grieb, general manager la Kaufland. Si Cora isi atrage clientii cu sute de promotii, in marea lor majoritate pentru produse de sezon.
Citeşte mai multe despre:   luna,   economic,   perioada,   moş crăciun,   produsele,   vanzarile,   promoţii,   Carrefour

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Disponibilizări la o mare companie românească. Vor pleca 1400 de persoane

Disponibilizări la o mare companie românească. Vor pleca 1400 de persoane
CFR Marfă vrea să reducă în acest an numărul de angajaţi cu 1400 de persoane, faţă de nivelul de la finele lui 2020, şi estimează un câştig mediu lunar, pe baza cheltuielilor de natură salarială, de 4.861...

Dacia pe val. Vânzările în Europa au crescut cu peste 67% în martie 2021

Dacia pe val. Vânzările în Europa au crescut cu peste 67% în martie 2021
Vânzările automobilelor Dacia în Europa au crescut cu 67,4% în luna martie 2021. Cota de piaţă a producătorului a urcat la 2,5%, de la 2,4% în aceeași perioadă din 2020,...

Comerțul cu ridicata a crescut cu 4,8% în primele două luni din 2021

Comerțul cu ridicata a crescut cu 4,8% în primele două luni din 2021
Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata, cu excepţia autovehiculelor şi motocicletelor, a crescut în primele două luni din acest an faţă de aceeași perioadă din 2020, ca serie brută...

Ce spune Mugur Isărescu despre reducerea dobânzii de politică monetară și inflație

Ce spune Mugur Isărescu despre reducerea dobânzii de politică monetară și inflație
Guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, anunță că nu va mai fi redusă dobânda de politică monetară iar instituția pe care o conduce va asigura flexibilitatea țintei de...

Guvernul renunță la managementul performant. Salarii secrete în companiile naționale din energie

Guvernul renunță la managementul performant. Salarii secrete în companiile naționale din energie
După ce PSD a încercat să politizeze marile companii din energie, acum și noul guvern a început să înlăture de la conducere mangementul performant și să impună directori afilați politic, fără pregătire pro...

Dancă: Compensarea cu 20% a pierderilor din industria HoReCa a fost aprobată de Comisia Europeană

Dancă: Compensarea cu 20% a pierderilor din industria HoReCa a fost aprobată de Comisia Europeană
Schema de ajutor pentru compensarea cu 20% a pierderilor din industria HoReCa a fost aprobată de Comisia Europeană, anunță deputatul PNL Ionel Dancă, fost șef al Cancelariei premierului Ludovic Orban, scrie...

ANCOM: Traficul de internet pe rețele fixe a crescut cu 51% în 2020

ANCOM: Traficul de internet pe rețele fixe a crescut cu 51% în 2020
Traficul de internet în reţelele fixe din România a avut o creștere de 51% în 2020, comparativ cu perioada anterioară. Și în reţelele mobile avansul a fost de 30%,...

Un nou director general la CFR Călători

Un nou director general la CFR Călători
Compania CFR Călători va avea un nou director general în persoana lui Ovidiu Vizante. Acesta se va afla la conducerea societății din data de 20 aprilie, anunță Ministerul Transporturilor şi...

Se iau bani de la meseriile esențiale: medici, profesori și polițiști

Se iau bani de la meseriile esențiale: medici, profesori și polițiști
În numele egalității din Legea Salarizării, Guvernul pregătește scăderi importante de venituri. Cei mai afectați bugetari vor fi medicii și personalul medical, profesorii și polițiștii. Sindicatele din cele...

Liber la dat cu draga la vongole

Liber la dat cu draga la vongole
Au mare căutare în restaurantele din străinătate. Servite cu sos de vin, cu usturoi și pătrunjel, ele sunt printre cele mai  căutate delicatese, deși prețurile nu sunt mici deloc. Vorbim despre scoicile...

La Transgaz vin specialiștii lui Cîțu. Unul e liberal, celălalt, o cunoștință

La Transgaz vin specialiștii lui Cîțu. Unul e liberal, celălalt, o cunoștință
Galerie Foto Mircea Abrudean, secretar general adjunct al Guvernului, şi Laura Raluca Alina Dragotă au fost propuşi recent să facă parte din Consiliul de Administraţie al companiei de stat Transgaz, operatorul sistemului...

Schimbare importantă pentru Dacia în cadrul grupului Renault

Schimbare importantă pentru Dacia în cadrul grupului Renault
Pentru prima dată de când Gru­pul Renault a preluat marca Dacia, sub conducerea lui Luca de Meo, brandul va avea propriul consiliu de administraţie, alături de Lada, în condiţiile în care sinergiile dintre cele...

Industria de apărare, la limita supraviețuirii

Industria de apărare, la limita supraviețuirii
Galerie Foto Industria de apărare românească se îndreaptă cu pași mari spre colaps, iar sindicaliștii spun că au fost aduși la disperare de indiferența cu care ministrul Economiei Claudiu Năsui tratează problemele...

Cimitirul oilor de la Smârdan - Gelu Cazacioc, trimis în judecată pentru furt de curent

Cimitirul oilor de la Smârdan - Gelu Cazacioc, trimis în judecată pentru furt de curent
Galerie Foto În scandalul sutelor de cadavre de oi îngropate la marginea localității Smârdan în loc să fie incinerate după ce au fost scoase de pe nava eșuată în portul Midia în 2019, apar primele trimiteri în...

Costurile construcțiilor dinamitează piața imobiliară

Costurile construcțiilor dinamitează piața imobiliară
Prețurile materialelor de construcții s-au dublat în ultimele luni, ca efect al pandemiei. Contractele  semnate deja ar trebui să se modifice, pentru că nicio firmă de construcții nu-și mai permite să...
Serviciul de email marketing furnizat de