de George Stoica
La sfarsitul anului trecut, Daewoo Automobile Romania a fost somata de ANAF sa plateasca bugetului de stat o suma astronomica, dupa ce Autoritatea a considerat ca societatea nu a respectat intru totul prevederile Legii 71/1994, de incurajare a investitiilor straine. "Legea Daewoo", cum a fost neoficial denumita la acea vreme, acorda facilitati fiscale investitorilor coreeni in anumite conditii de integrare a productiei. In pragul privatizarii, cand la AVAS se fac ultimele pregatiri pentru vanzarea fabricii de automobile Daewoo din Craiova, statul roman - prin reprezentantii Finantelor - someaza societatea sa plateasca nici mai mult, nici mai putin de 800 milioane dolari. Stupefiant, dar adevarat: in timp ce petitorii pentru societatea craioveana intrau anul trecut pe o poarta a societatii pentru a inspecta viitoarea achizitie, la cealalta bateau portareii care voiau sa recupereze banii incasati ilegal - spun reprezentantii organismelor de control - in baza unei legi de incurajare a investitiilor straine. Paradoxul cel mai mare este ca acea comisie de privatizare a Daewoo Automobile Romania (DWAR) este condusa de ministrul Finantelor Sebastian Vladescu, acelasi care "administreaza" si executarea silita a fabricii. Care sunt sansele de privatizare a societatii craiovene, ce firme sunt interesate de aceasta si ce vor face posesorii de automobile Daewoo dupa privatizarea firmei, pe larg in Saptamana Financiara.Citește pe Antena3.ro