x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Pod la Dunare de 300 de milioane

0
03 Feb 2004 - 00:00

Romania va fi legata de Bulgaria printr-un nou pod peste Dunare amplasat la Calafat - Vidin. In valoare de peste 300 de milioane de euro, noua constructie va usura accesul Romaniei catre Balcani si va deschide traficul din sudul peninsulei spre Europa de Vest.

Dupa mai multi ani de studii si pregatiri, constructia podului mixt peste Dunare dintre Romania si Bulgaria va demara anul viitor. Obiectivul de la Calafat - Vidin face parte din coridorul pan-european de transport IV, pe traseul Berlin - Nurnberg - Praga - Budapesta - Salonic - Istanbul. Pe teritoriul tarii noastre, coridorul va traversa traseul Curtici - Arad - Craiova - Calafat. Desi acordul intre Romania si Bulgaria pentru realizarea podului a fost semnat in 2000, inceperea lucrarilor a fost intarziata pentru ca nu s-au gasit imediat surse de finantare.

Mai multe locatii
Inca din 1993, specialistii au avut in vedere mai multe variante de amplasamente pentru un al doilea pod peste Dunare. Podul ar fi putut fi amplasat la Bechet, Corabia sau intre Turnu-Magurele si Nicopole. In final, cea mai convenabila solutie s-a dovedit a fi amplasarea podului intre Calafat si Vidin, deoarece cele doua orase au porturi, iar pe cele doua maluri exista infrastructura feroviara si rutiera necesara.

Cum va arata podul
Proiectul cuprinde podul mixt rutier-feroviar peste Dunare, precum si infrastructura rutiera si feroviara pe ambele maluri, pana la punctele de racordare existente. Podul va fi construit la kilometrul 796 al fluviului Dunarea. Controlul vamal comun al transportului rutier va fi efectuat pe teritoriul roman, iar cel al transportului feroviar se va face pe teritoriul bulgar. Dintre cele trei variante de proiect tehnic, comisia romano-bulgata a recomandat solutia unui pod cu suprastructura realizata din casete de beton precomprimat. Accesul pe pod se va realiza pe patru benzi rutiere, cate doua pe sens, si cale ferata simpla si electrificata. Pe calea rutiera, podul va avea lungimea de 1,44 kilometri, in timp ce lungimea caii ferate va fi de 2,44 kilometri.

Constructia va fi gata in 2005
Licitatia pentru proiectarea si constructia podului a fost demarata de catre partea bulgara, la jumatatea lunii octombrie 2003, potrivit datelor furnizate de Administrat ia Nationala a Drumurilor din Romania. Proiectele pentru infrastructura conexa de pe malul romanesc nu pot fi finalizate pana la alegerea solutiei definitive a podului de catre viitorul castigator al licitat iei de proiectare si executie a lucrarii, organizate de partea bulgara. Lucrarile sunt estimate sa inceapa in 2005, iar finalizarea constructiei podului si a infrastructurilor conexe aferente este preconizata la sfarsitul anului 2007.

Costul total: 330 de milioane de euro
Valoarea totala a lucrarii se ridica la circa 330 de milioane de euro, din care 50 de milioane reprezinta costul lucrarilor de pe teritoriul roman. Partea bulgara va asigura finantarea construct iei podului, inclusiv a infrastructurii conexe de pe teritoriul bulgar. Fondurile provin din credite rambursabile si nerambursabile asigurate prin programul ISPA (aproximativ 70 de milioane de euro, ajutor nerambursabil pentru lucrarile de constructie), Banca Europeana de Investitii, Agentia Franceza de Dezvoltare. Cofinant atori ai proiectului mai sunt Guvernul german, care contribuie cu pana la 20 de milioane de euro, precum si statul bulgar, cu fonduri de la buget.
Sumele provin din fonduri alocate de la bugetul de stat, prevazute prin programele de investitii coordonate de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si din credite externe rambursabile sau nerambursabile, din programele PHARE si ISPA.

Legatura cu Europa
Centrala si Balcanii Proiectul podului de la Calafat - Vidin prezinta mai multe avantaje la nivel european, dar si pe plan local, pentru cele doua tari. Pentru Romania, un al doilea pod peste Dunare inseamna o fluidizare a traficului, dar si o noua poarta catre vecinii bulgari si catre sudul Balcanilor. In prezent, legatura cu Bulgaria se realizeaza prin podul dintre localitatile Giurgiu si Ruse, construit in 1954. Coridorul pan-european, a carei parte componenta este si podul de la Calafat - Vidin, va asigura Romaniei si Bulgariei legatura directa cu Europa Centrala si Occidentala. O data cu construirea podului se va moderniza si infrastructura de transport aferenta.

3.000 de locuri de munca
In acest moment, intre Portile de Fier II si podul de la Giurgiu nu exista o alta legatura permanenta peste Dunare intre Romania si Bulgaria, pe o distanta de circa 300 de kilometri. "Pe perioada executarii lucrarii, circa doi ani, se vor crea in zona in jur de 3.000 de locuri de munca ", a declarat Toma Ivanescu, director al Institutului Iptana. Dupa ce podul va fi gata, zona se va dezvolta prin aparitia unor hoteluri, statii de benzina si spatii comerciale. "Pentru 2025, traficul rutier pe pod este estimat la circa 8.000 de vehicule pe zi", a afirmat Toma Ivanescu.

Lucrarile vor incepe in acelasi timp
Pe teritoriul romanesc se vor executa lucrari de racordare a infrastructurii feroviare pe o distanta de 3,26 kilometri la linia ferata deja existenta, iar pe o distanta de 3,24 kilometri se va face racordul rutier cu drumul national. "Pentru realizarea proiectului tehnic rutier a fost selectata deja o firma, iar pentru proiectul racordului feroviar, licitatia este in desfasurare. Suntem legati de solutia pe care o va alege firma care va construi podul. Lucrarile la pod si infrastructura vor incepe concomitent pe teritoriul romanesc si cel bulgar", a expliat Toma Ivanescu, directorul Institutului Iptana.

Citeşte mai multe despre:   economic,   milioane,   podul,   teritoriul,   dunăre,   podului

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Packaging design și ilustrație

Packaging design și ilustrație
Pentru început, cel mai bine ar fi să înțelegem corect termenii cu care operăm. Începem cu packaging design care în românește înseamnă pur și simplu design de ambalaj.   Da, termenul de packaging,...

”INOVALIMENT 2020” la final

”INOVALIMENT 2020” la final
Galerie Foto Astăzi a avut loc ceremonia de închidere a primei ediții a Târgului Internațional de Invenții și Inovații ”INOVALIMENT”, care s-a desfășurat online, în perioada 23-27 noiembrie. În cadrul târgului de...

Mai mulți retaileri au fost amendați pentru comercializarea de măști neconforme

Mai mulți retaileri au fost amendați pentru comercializarea de măști neconforme
Mai multe supermarketuri și farmacii au fost amendate pentru comercializarera de măști de protecție neconforme. Printre acestea se află Lidl, Kaufland, Mega Image, Auchan, Altex, Profi, Dedeman, DM, dar și...

Vaccinul împotriva COVID-19 ia din strălucirea aurului

Vaccinul împotriva COVID-19 ia din strălucirea aurului
Analizele efectuate de experții Autorității de Supraveghere Financiară au relevat faptul că, în ultima perioadă, cotația aurului pe bursele internaționale a scăzut brusc, pe fondul informațiilor referitoare...

România, printre țările UE care alocă cei mai puțini bani pentru cercetare și dezvoltare

România, printre țările UE care alocă cei mai puțini bani pentru cercetare și dezvoltare
România, Malta, Cipru, Letonia, Irlanda, Slovacia, Bulgaria și Lituania alocă cel mai puțin pentru dezvoltare și cercetare, arată datele publicate vineri de Oficiul European de Statistică (Eurostat). Astfel,...

Investitorii străini, speriați de pandemie

Investitorii străini, speriați de pandemie
Investițiile străine în România au scăzut la mai puțin de jumătate în 2020, față de 2019, atât ca valoare alocată, cât și - mai grav - ca număr de societăți înființate aici. Pe lângă mai vechile...

Panouri solare pentru HoReCa, nu și pentru populație

Panouri solare pentru HoReCa, nu și pentru populație
Industria ospitalității așteaptă de la Guvern ghidul solicitantului pentru a aplica pe noul program de sprijin, prin care hotelurile, pensiunile și restaurantele ar putea să-și monteze panouri solare. Prin...

Românul împrumută 6 lei la 10 ținuți în bancă

Românul împrumută 6 lei la 10 ținuți în bancă
Gradul de creditare, calculat ca raport dintre totalul împrumuturilor și cel al depozitelor bancare, a scăzut ușor în timpul crizei COVID-19. Județele sărace, cu economii scăzute, se dovedesc mai prudente...

Robotul care alege angajatul ideal

Robotul care alege angajatul ideal
Primul asistent virtual de recrutare din România a fost lansat pe piaţa de resurse umane. O platformă acționează ca un fel de robot care citește CV-urile solicitanților de joburi și selectează persoanele...

VIDEO. Cîțu: Deficitul după primele 10 luni este de 74,04 miliarde de lei, adică 7% din PIB

VIDEO. Cîțu: Deficitul după primele 10 luni este de 74,04 miliarde de lei, adică 7% din PIB
Galerie Foto Deficitul bugetar după primele zece luni din acest an este de 74,04 miliarde de lei, respectiv 7% din PIB, a anunțat joi, într-o conferință de presă, ministrul Finanțelor, Florin Cîțu. „Deficitul după...

Vânzările de mașini electrice vor crește cu 30% pe an, în următorul deceniu

Vânzările de mașini electrice vor crește cu 30% pe an, în următorul deceniu
Autovehiculele electrice vor înregistra un salt semnificativ în următorul deceniu. Vânzările acestora vor crește cu 30% pe an, ceea ce înseamnă că una din trei mașini noi, achiziționate la nivel gloval, va fi...

Ionuț Dumitru spune care sunt soluțiile pentru ieșirea din criza economică

Ionuț Dumitru spune care sunt soluțiile pentru ieșirea din criza economică
România are nevoie de o colectare ma bună de colectare a taxelor, și nu de creșterea impozitelor. Totodată, deficitul bugetar mare trebuie să scadă, iar impozitele nu trebuie nici să crească, pentru că asta ar...

Joc în lumea banilor   

Joc în lumea banilor   
Galerie Foto Educația financiară este esențială în formarea viitoarelor generații de adulți, dar România nu excelează deloc la acest capitol. Conform unui studiu al Băncii Mondiale, țara noastră ocupă locul 124 din ...

Terenurile agricole mari se pot vinde doar cu avizul MADR

Terenurile agricole mari se pot vinde doar cu avizul MADR
Vânzarea de terenuri agricole aflate în extravilan cu o suprafaţă mai mare de 30 hectare va fi atestată doar prin avizul final emis de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), arată o ordonanță de...
Serviciul de email marketing furnizat de