x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Pod la Dunare de 300 de milioane

0
03 Feb 2004 - 00:00

Romania va fi legata de Bulgaria printr-un nou pod peste Dunare amplasat la Calafat - Vidin. In valoare de peste 300 de milioane de euro, noua constructie va usura accesul Romaniei catre Balcani si va deschide traficul din sudul peninsulei spre Europa de Vest.

Dupa mai multi ani de studii si pregatiri, constructia podului mixt peste Dunare dintre Romania si Bulgaria va demara anul viitor. Obiectivul de la Calafat - Vidin face parte din coridorul pan-european de transport IV, pe traseul Berlin - Nurnberg - Praga - Budapesta - Salonic - Istanbul. Pe teritoriul tarii noastre, coridorul va traversa traseul Curtici - Arad - Craiova - Calafat. Desi acordul intre Romania si Bulgaria pentru realizarea podului a fost semnat in 2000, inceperea lucrarilor a fost intarziata pentru ca nu s-au gasit imediat surse de finantare.

Mai multe locatii
Inca din 1993, specialistii au avut in vedere mai multe variante de amplasamente pentru un al doilea pod peste Dunare. Podul ar fi putut fi amplasat la Bechet, Corabia sau intre Turnu-Magurele si Nicopole. In final, cea mai convenabila solutie s-a dovedit a fi amplasarea podului intre Calafat si Vidin, deoarece cele doua orase au porturi, iar pe cele doua maluri exista infrastructura feroviara si rutiera necesara.

Cum va arata podul
Proiectul cuprinde podul mixt rutier-feroviar peste Dunare, precum si infrastructura rutiera si feroviara pe ambele maluri, pana la punctele de racordare existente. Podul va fi construit la kilometrul 796 al fluviului Dunarea. Controlul vamal comun al transportului rutier va fi efectuat pe teritoriul roman, iar cel al transportului feroviar se va face pe teritoriul bulgar. Dintre cele trei variante de proiect tehnic, comisia romano-bulgata a recomandat solutia unui pod cu suprastructura realizata din casete de beton precomprimat. Accesul pe pod se va realiza pe patru benzi rutiere, cate doua pe sens, si cale ferata simpla si electrificata. Pe calea rutiera, podul va avea lungimea de 1,44 kilometri, in timp ce lungimea caii ferate va fi de 2,44 kilometri.

Constructia va fi gata in 2005
Licitatia pentru proiectarea si constructia podului a fost demarata de catre partea bulgara, la jumatatea lunii octombrie 2003, potrivit datelor furnizate de Administrat ia Nationala a Drumurilor din Romania. Proiectele pentru infrastructura conexa de pe malul romanesc nu pot fi finalizate pana la alegerea solutiei definitive a podului de catre viitorul castigator al licitat iei de proiectare si executie a lucrarii, organizate de partea bulgara. Lucrarile sunt estimate sa inceapa in 2005, iar finalizarea constructiei podului si a infrastructurilor conexe aferente este preconizata la sfarsitul anului 2007.

Costul total: 330 de milioane de euro
Valoarea totala a lucrarii se ridica la circa 330 de milioane de euro, din care 50 de milioane reprezinta costul lucrarilor de pe teritoriul roman. Partea bulgara va asigura finantarea construct iei podului, inclusiv a infrastructurii conexe de pe teritoriul bulgar. Fondurile provin din credite rambursabile si nerambursabile asigurate prin programul ISPA (aproximativ 70 de milioane de euro, ajutor nerambursabil pentru lucrarile de constructie), Banca Europeana de Investitii, Agentia Franceza de Dezvoltare. Cofinant atori ai proiectului mai sunt Guvernul german, care contribuie cu pana la 20 de milioane de euro, precum si statul bulgar, cu fonduri de la buget.
Sumele provin din fonduri alocate de la bugetul de stat, prevazute prin programele de investitii coordonate de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si din credite externe rambursabile sau nerambursabile, din programele PHARE si ISPA.

Legatura cu Europa
Centrala si Balcanii Proiectul podului de la Calafat - Vidin prezinta mai multe avantaje la nivel european, dar si pe plan local, pentru cele doua tari. Pentru Romania, un al doilea pod peste Dunare inseamna o fluidizare a traficului, dar si o noua poarta catre vecinii bulgari si catre sudul Balcanilor. In prezent, legatura cu Bulgaria se realizeaza prin podul dintre localitatile Giurgiu si Ruse, construit in 1954. Coridorul pan-european, a carei parte componenta este si podul de la Calafat - Vidin, va asigura Romaniei si Bulgariei legatura directa cu Europa Centrala si Occidentala. O data cu construirea podului se va moderniza si infrastructura de transport aferenta.

3.000 de locuri de munca
In acest moment, intre Portile de Fier II si podul de la Giurgiu nu exista o alta legatura permanenta peste Dunare intre Romania si Bulgaria, pe o distanta de circa 300 de kilometri. "Pe perioada executarii lucrarii, circa doi ani, se vor crea in zona in jur de 3.000 de locuri de munca ", a declarat Toma Ivanescu, director al Institutului Iptana. Dupa ce podul va fi gata, zona se va dezvolta prin aparitia unor hoteluri, statii de benzina si spatii comerciale. "Pentru 2025, traficul rutier pe pod este estimat la circa 8.000 de vehicule pe zi", a afirmat Toma Ivanescu.

Lucrarile vor incepe in acelasi timp
Pe teritoriul romanesc se vor executa lucrari de racordare a infrastructurii feroviare pe o distanta de 3,26 kilometri la linia ferata deja existenta, iar pe o distanta de 3,24 kilometri se va face racordul rutier cu drumul national. "Pentru realizarea proiectului tehnic rutier a fost selectata deja o firma, iar pentru proiectul racordului feroviar, licitatia este in desfasurare. Suntem legati de solutia pe care o va alege firma care va construi podul. Lucrarile la pod si infrastructura vor incepe concomitent pe teritoriul romanesc si cel bulgar", a expliat Toma Ivanescu, directorul Institutului Iptana.

Citeşte mai multe despre:   economic,   milioane,   podul,   teritoriul,   dunăre,   podului

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Activele fondurilor de pensii private au depășit 80 de miliarde de lei

Activele fondurilor de pensii private au depășit 80 de miliarde de lei
Activele fondurilor de pensii, Pilonul II şi Pilonul III, au depășit 80 de miliarde de lei. Contribuţiile anuale depăşesc 10 miliarde de lei, a anunțat Andreea Pipernea, vicepreşedintele...

Consiliul Concurenței investighează două companii de energie pentru comportament abuziv

Consiliul Concurenței investighează două companii de energie pentru comportament abuziv
Consiliul Concurenţei a început, din oficiu, investigații la companiile Distribuţie Energie Electrică România și Distribuţie Energie Oltenia pentru posibil comportament abuziv, se arată în...

Curs valutar. Euro a atins al doilea maxim istoric din această săptămână

Curs valutar. Euro a atins al doilea maxim istoric din această săptămână
Euro a atins, marți, al doilea maxim istoric din această săptămână, la 4,9279 lei, după valoarea atinsă luni de 4,9261 lei. Astfel, față de cursul de luni, euro a crescut cu 0,04%. La începutul lunii...

ASF a lansat un site mai ușor de accesat de către utilizatori

ASF a lansat un site mai ușor de accesat de către utilizatori
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a lansat noua versiune a site-ului oficial www.asfromania.ro, mai ușor de accesat de către utilizatori. "Informaţia este organizată astfel mai eficient, pe...

Claudiu Năsui: 37 dintre companiile de stat sunt listabile. 28 au probleme financare grave

Claudiu Năsui: 37 dintre companiile de stat sunt listabile. 28 au probleme financare grave
37 de companii din portofoliul Ministerului Economiei sunt listabile la bursă, însă 28 dintre acestea au probleme financiare grave, a declarat ministrul Claudiu Năsui.  "Bursa nu există decât în...

Șomajul a crescut la 5% în 2020

Șomajul a crescut la 5% în 2020
Șomajul a crescut la 5% în 2020, de la 3,9% în perioada anterioară. Nivelul cel mai ridicat, de 17,3%, a fost raportat în rândul tinerilor cu vârste între 15-24 ani, arată...

​​​​​​​Bugetul firmei tale: cum pui la cale cheltuielile și cum economisești

​​​​​​​Bugetul firmei tale: cum pui la cale cheltuielile și cum economisești
Anul acesta a adus o serie de provocări importante pentru sectorul business din întreaga lume. Multe dintre companii nu au făcut față noilor condiții și ritmului alert de schimbare, fiind obligate să-și...

Modalitati de promovare online a unei afaceri: un ghid pentru incepatori

Modalitati de promovare online a unei afaceri: un ghid pentru incepatori
Cu peste 4,2 miliarde de utilizatori de internet in intreaga lume, promovarea afacerii tale online nu este doar importanta - este un pas necesar pentru a prezenta informatii cheie publicului tau tinta, pentru a creste ce...

Ce trebuie să știi dacă vrei să schimbi furnizorul de energie electrică

Ce trebuie să știi dacă vrei să schimbi furnizorul de energie electrică
Liberalizarea pieței de energie înseamnă că prețurile la energia electriică și gaze naturale nu mai sunt fixe, stabilite de ANRE. Prin urmare, acestea au devenit diferite în funcție de furnizor,...

APIA a început plățile pentru sectoarele vegetal și zootehnic, aferente Campaniei 2020

APIA a început plățile pentru sectoarele vegetal și zootehnic, aferente Campaniei 2020
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a început autorizarea la plată a Ajutoarelor Naţionale Tranzitori, sectoarlee vegetal şi zootehnic, aferente Campaniei 2020. Pentru...

La CFR Marfă vor fi concediați 1.400 de angajați

La CFR Marfă vor fi concediați 1.400 de angajați
Pentru anul acesta, compania CFR Marfă ia în calcul disponibilizarea unui număr de 1.400 de salariaţi, ceea ce înseamnă o reducere a cheltuielilor de natură salarială cu circa 14% față de cele realizate în...

Ministrul Dezvoltării Cseke Attila își ține aproape colegii din UDMR cu angajări de lux

Ministrul Dezvoltării Cseke Attila își ține aproape colegii din UDMR cu angajări de lux
Profitând de faptul că societatea Compania Națională de Investiții (CNI) funcționează în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), al cărui ministru este, Cseke...

Legea lui Dorel: șoferii sancționați contravențional pot alege perioada în care să stea fără carnete

Legea lui Dorel: șoferii sancționați contravențional pot alege perioada în care să stea fără carnete
Galerie Foto Deputatul AUR Dorel Acatrinei, care s-a făcut remarcat datorită CV-ului său publicat pe site-ul Camerei Deputaților și în care a scris la aptitudini digitale că știe să navigheze pe Internet, să folosească...

VIDEO. Cîțu, despre modificarea perspectivei de țară de către agenția de rating S&P: Schimbarea de la negativ la stabil arată că deciziile luate de Guvernul pe care îl conduc au fost bune

VIDEO. Cîțu, despre modificarea perspectivei de țară de către agenția de rating S&P: Schimbarea de la negativ la stabil arată că deciziile luate de Guvernul pe care îl conduc au fost bune
Premierul Florin Cîțu a afirma că modificarea perspectivei de țară de către agenția de rating S&P este o veste „fantastică”. Acesta a afirmat că „eroii din economia românească sunt antreprenorii”....
Serviciul de email marketing furnizat de